- Kategórie blogu
- Šport a turistika
FITNESS
SILOVÝ TRÉNING
ŠPORT
KORČUĽOVANIE SLACKLINE
ARMY
BICYKLE
VOĽNÝ ČAS A CESTOVANIE
INÉ
Blog

03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív...
čítať celé

03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š...
čítať celé

03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so...
čítať celé
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
03.08.2020
Ako jazdiť na bicykli rýchlejšie bez tréningu?
utrite disk
Začneme čistením disku. Zahalená reťaz a reťazové kolesá spôsobujú, že vzácne watty našej sily budú navždy unikať. Na čistenie je najlepšie použiť handričku a odmasťovadiel napr. Citrus (alebo benzín, ktorý nie je šetrný k životnému prostrediu), a ak máte nástroje - je najlepšie rozbiť reťaz a vybrať kazetu, aby ste ich ešte dôkladnejšie vyčistili. Potom naneste reťazový olej na každý valec reťaze (reťaz bicykla, nie štiepky alebo kosačka na trávu) a po niekoľkých minútach zotrite prebytok - reťaz by mala byť namazaná zvnútra a na vonkajšej strane suchá.
Skontrolujte tlak v pneumatikách
Na každej strane pneumatiky nájdete rozsah tlaku, do ktorého by mala byť pneumatika nahustená. Zvyčajne sa vyjadrí v stĺpcoch a PSI. Pomocou čerpadlá s manometrom (ak ho nemáte, použite kompresor na čerpacej stanici, potom si dajte čerpadlo a manometer) skontrolujte, či je tlak v pneumatikách v rozsahu. Čím viac váži vaša batožina, tým vyšší je tlak, ktorý by ste mali nafúknuť. Vyšší tlak tiež znamená nižší valivý odpor na asfalte, ale na povrchoch nižšej kvality sa znižuje jazdný komfort - takže stojí za to hľadať ideálny tlak pre seba, nie nevyhnutne maximum.
Skontrolujte, či vás niečo nebrzdí
Ak jazdíte na bicykli veľmi tvrdo a nepohybujete sa proti silnému vetru - skontrolujte, či sa Brzdové doštičky netiera o ráfik alebo brzdový kotúč. Mimochodom, stojí za to uistiť sa, že sa náboje kolies mierne otáčajú a že kľuka a pedále fungujú hladko. Čokoľvek, čo zbytočne odoláva, nás spomalí.
Vymeňte pneumatiky
Ak je váš bicykel už v dobrom stave, je čas podniknúť ďalšie kroky. Široké pneumatiky s agresívnym dezénom vytvoria vysoký valivý odpor - to sa nevynechá. Ak jazdíte v teréne, neočakávajte Kontinentálna rýchlosť kontaktu. Hurikán Schwalbe alebo pneumatiky na asfalte budú niesť gumu na zablatenú lesnú cestu. Chcete jazdiť rýchlejšie as menšou námahou na asfalte? Vymeňte pneumatiky za mäkší dezén. Nemusia byť veľmi úzke, o to viac, že na horských svahoch vám ráfiky vždy nedovolia nasadiť úzke cestné pneumatiky. Stačí, keď sú pneumatiky buď hladké alebo s jemným behúňom po bokoch (tzv. Pololesklý), ako je napríklad
Prepnite tlmič na pevnú vidlicu
Váš bicykel má tlmič, ale nemáte pocit, že to vôbec nefunguje? Možno je to dosť na to, aby ste ho opravili, alebo je vhodný iba na výmenu. Pri tejto príležitosti premýšľajte o predpoklade tuhá vidlica. Vďaka tomu sa vaša pedálová energia nevynakladá na ohýbanie tlmiča, najmä pri zrýchľovaní. Tuhá vidlica bude navyše ľahšia. Lacný tlmič nárazov môže vážiť 2,5 kilogramu, lacnú, tuhou vidlicu vyrobenú z hliníka - asi 800 gramov, čo je o viac ako jeden a pol kilogramu menej, čo musíme mať pri každom stúpaní.
Skontrolujte svoju kadenciu
Kadencia je počet úplných otáčok kľuky za minútu. Každý z nás môže mať iný obľúbený výraz, tiež sa mení v závislosti od podmienok, v ktorých jazdíme. Dá sa však predpokladať, že pri jazde po rovnej asfaltovej ceste by naša kadencia nemala klesnúť pod 80 otáčok za minútu. Ale na toto číslo sa nezdržujte príliš pevne, veľa ľudí, ktorí chodia pomaly pri držaní, by malo pocit, že ich nohy odletú. Kadencia sa počas jazdy zvyšuje postupne, stačí vložiť reťaz na kazetu o jedno ozubené koleso vyššie, ako je jazda každý deň, a pomaly si na takúto jazdu zvyknúť, pričom kontrolujeme kadenciu, s ktorou jazdíte (stačí počítať 20 sekúnd a výsledok vynásobte 3) .
Všeobecnou myšlienkou zvýšenia kadencie je pedál ľahší, ale trochu rýchlejšie. Pomery prevodových stupňov na väčšine crossových a trekingových bicyklov im umožňujú prejsť viac ako 50 km / h. Stále existujú ľudia, ktorí jazdia pomalšie, ale chcú radšej jazdiť na tvrdší prevodový stupeň, pričom si myslia, že to im umožní ísť rýchlejšie. To nie je tak - je skutočne lepšie šliapať pedál rýchlejšie, ale vynaložiť oveľa menšie úsilie na stlačenie pedálov. To vám ušetrí energiu aj kolená.
Jesť a piť
Môže sa to javiť ako zrejmé, ale ak nezískate svoje telo uhľohydrátmi a tekutinami, v určitom okamihu vám dôjde energia. Nazývajú to "prerušenie napájania" a existuje niečo, čo sa týka - človek sa náhle oslabí a má dojem, že nohy sú vyrobené z bavlnenej vlny. To sa nemôže stať! Počas šoférovania je najlepšie piť po celú dobu s malými dúškami každých pár minút. A nelitujte tekutín; v závislosti od teploty by ste mali vypiť najmenej 0,5 litra nápoja za hodinu (a pri vysokých teplotách dokonca liter). To isté platí pre dodávku "paliva" - lepšie jesť častejšie a menej ako prestávku na dvojchodový obed s dezertom v strede jazdy.
Jazda v skupine
Jazda na sólo je skvelý spôsob, ako sa odtrhnúť od každodenného života, rád jazdím sám, ale jazda v skupine ľudí vám umožní vyvinúť vyššiu rýchlosť. a cestovanie po dlhšej trase bez unavenia. Vzduchový odpor je veľmi dôležitou súčasťou síl, ktoré sa nás snažia zastaviť. Keď niekoho jazdíme "na volante", spadneme do aerodynamického tunela, ktorý nám umožňuje pohybovať sa s menším odporom vzduchu. Prvá osoba v stĺpci samozrejme pracuje na tom, aby sa zvyšok skupiny stal ľahším, takže by sa mala často meniť.