Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Ako sa vysporiadať s teplom pri bežeckom tréningu
03.08.2020

Ako sa vysporiadať s teplom pri bežeckom tréningu



V dôsledku vysokej teploty a vlhkosti sa väčšina ľudí sťažuje na cvičenie vonku. Telesná teplota počas cvičenia stúpa.

Fyziologické základy



Beh v teplých dňoch spúšťa kaskádu reakcií, ktoré znižujú účinnosť svalového systému . 80 percent energie generovanej svaly sa používa na výrobu tepla. Výsledkom je zvýšenie telesnej teploty počas cvičenia. Toto je vedľajší účinok nejakého druhu svalovej práce. V chladnom počasí nám tento mechanizmus spôsobuje zahrievanie, zatiaľ čo v lete sa musí tento prebytok neutralizovať. Potenie je jedným z mechanizmov a druhým je zvýšenie prietoku krvi do kože na úkor svalov. Počas behu sa nadmerné teplo zo svalov prenáša na pokožku, kde sa môže vylúčiť von. V dôsledku toho krv zo svalov odteká, čo vedie k tomu, že prijímajú menej kyslíka, a teda menej efektívne. V dôsledku adaptačných procesov (10 - 14 dní) sa objem krvnej plazmy začína rozširovať. To vytvára viac tekutín, ktoré vylučujeme potením, ale dehydratuje sa.

Čím vyššia je hmotnosť, tým ťažšia



Čím väčšia je hmotnosť, tým viac tuku v tele je a tým je teplejšie. Čím je osoba väčšia, tým viac cíti vplyv tepla . Preto ženy lepšie zvládajú teplo ako muži. Ženy bývajú jednoducho menšie a majú väčší pomer povrchovej plochy pokožky k hmotnosti, čo ich vedie k efektívnejšiemu prenosu tepla von. Je to dôležité aj pri cvičení: čím vyššia je telesná hmotnosť, tým silnejší je pocit tepla. Z tohto dôvodu upravte rýchlosť a spomalte rýchlosť jazdy až o 20 - 30 sekúnd na kilometer.

Tréning pomáha



Tepelná tolerancia závisí od vašej úrovne tréningu, pretože cvičenie zlepšuje termoreguláciu v tele. Čím viac skúseností s behom máte, tým lepšie zvládate teplo . Ľudské telo sa dokáže účinne adaptovať na teplo. Proces aklimatizácie trvá asi 14 dní (závisí od individuálnych predpokladov).

Water-basic-rules



Pite v malých dúškoch a často. Na doplnenie straty vody v tele je potrebné ju zásobovať v malom množstve. Telo dokáže efektívne absorbovať približne 0,8 litra tekutiny za hodinu . Veľké množstvo vody, ktorá sa pije v dlhých intervaloch, neuhasí smäd, napína srdce a preplachuje vitamíny a minerály. Je zaujímavé, že sa pozorovalo, že výplach úst znižuje smäd. Preto sa oplatí piť vopred, pretože takto môžeme zaťažiť telo. Niekedy je menej viac.

Ak chcete znova vybudovať svoje zásoby minerálnej soli, vypite minerálnu vodu a vyvarujte sa soli . Sodík zlepšuje vstrebávanie vody a uhľohydrátov v tenkom čreve. Viaže vodu v tele a znižuje jej vylučovanie močom. Kvalitná soľ navyše dopĺňa nedostatok minerálnych solí. Keď voda vstúpi do bunky, draslík v nej sa viaže so soľou a zachováva si ju. Soľ čerpá z buniek tiež trochu vody (nazýva sa to osmotická zadržiavanie vody soľou), ktorá udržuje vodu vo vnútri a mimo buniek v rovnováhe. To sa premieta do správneho fungovania tela. Ak nie je dostatok vody, nemôže voľne prenikať bunkami a musí sa odfiltrovať z extracelulárneho priestoru, čo spôsobuje zvýšenie tlaku v tele a vedie k zvýšeniu krvného tlaku.

Preto sa vzdajte dehydratačných produktov: čaj, sýtené sladké nápoje, mlieko a alkoholické nápoje .

Po náročnom tréningu použite vhodné rehydratačné doplnky obsahujúce elektrolyty.

Buďte flexibilný



V horúcich dňoch nerobte dlhé a intenzívne tréningy . Ak musíte bežať na poludnie, choďte po tienistých trasách. Ak je to možné, zvoľte les. Vyhnite sa otvoreným priestorom, kde prevláda betón a povrch je asfaltový, pretože sa intenzívne zahrievajú. Začať trénovať pomalšie ako obvykle. Ak sa cítite dobre, môžete sa v priebehu tréningu zrýchliť. Beží ráno alebo neskoro v noci.

Šaty



Noste svetlé oblečenie, viečko, vyrobené z pletivového materiálu, pretože teplo sa odvádza cez hlavu. Nezabudnite nosiť vhodné priedušné ponožky, pretože mokré chodidlo podporuje pľuzgiere. Noste slnečné okuliare. tričko by mali byť vyrobené z ľahkých tkanín s vetracími otvormi alebo sieťovinou. Biela bude tiež užitočná šortky i vyvarujte sa čiernej a bavlne, ktorá sa nelepí potu a neprilepí sa na telo .

zdravý rozum



Pamätajte, že existuje bod, v ktorom vám žiadne triky nemôžu pomôcť. Telo má svoje obmedzenia . Fyzikálne zákony sa nedajú oklamať ... Ani potenie, ani primeraná hydratácia nespôsobia, aby ste sa odparili dostatočne rýchlo, aby ste držali krok s rýchlosťou, akou generujete teplo. Alternatívou je spomalenie alebo zastavenie, ktoré zabráni prehriatiu tela.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk