Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Ako sa zbaviť prebytočnej vody z tela?

Ako sa zbaviť prebytočnej vody z tela?

Príznaky a príčiny



Najčastejšími príznakmi pretrvávajúceho prebytočnej vody v tele sú opuchnuté tváre a členky, náhle zvýšenie celkovej hmotnosti a pocit únavy . Tento problém postihuje hlavne ženy, pretože estrogén má významný vplyv na hladinu vody v tele. Je to hormón, ktorého zvýšené hladiny sa pozorujú pred začiatkom menštruačného cyklu a počas hormonálnej antikoncepcie u žien . Ďalším dôvodom je nezdravý životný štýl, ktorý môže zahŕňať príliš málo cvičenia, konzumáciu spracovaných potravín a príliš veľa soli a nízku hydratáciu tela. Vážnym problémom je aj neustále zvyšovaná hladina kortizolu stresového hormónu.

Adekvátna hydratácia



Udržiavanie primeranej úrovne hydratácie je kľúčom k zabráneniu zadržiavania vody v tele. Naše telo sa v situácii, keď nezabezpečíme dostatok tekutín, bude chrániť pred dehydratáciou skladovaním vody v podkožnom tkanive ako náhrada. Obranný mechanizmus sa aktivuje, keď celkové množstvo tekutiny spotrebovanej počas dňa je menšie ako 1,5 - 2 litre. Počas zvýšenej fyzickej aktivity alebo horúceho počasia by sa toto množstvo malo určite zvýšiť. Starostlivosť o správnu hydratáciu tiež zlepší naše blaho, zvýši množstvo energie a postará sa o zdravie obličiek a kardiovaskulárneho systému. Je vhodné piť najmenej jednu
fľaša vysoko mineralizovanú vodu denne.

nadbytok sodíka



Ďalším faktorom, ktorý zvyšuje množstvo vody vo vašom tele, je nedostatočná strava, ktorá vám dodáva príliš veľa sodíka. Stáva sa to, keď jete spracované potraviny, instantné jedlá a slané občerstvenie. Norma stanovená Svetovou zdravotníckou organizáciou (WHO), ktorá predstavuje asi 5 gramov soli denne, je extrémne ľahké prekročiť tým, že strava sa zakladá na výrobkoch rýchleho občerstvenia. Pri nakupovaní v obchode sa oplatí prečítať štítky, pretože výrobcovia sa do väčšiny výrobkov veľmi dychtivo pridávajú vďaka skutočnosti, že zlepšuje chuť. Najlepším spôsobom, ako kontrolovať množstvo sodíka vo vašej strave, je pripraviť si vlastné jedlo na základe nespracovaných potravín.

Nedostatok draslíka



draslík je prvok zodpovedný za správnu rovnováhu vody a elektrolytov v tele. Medzi základné príznaky jeho nedostatku okrem opuchu patrí nepravidelný srdcový rytmus a hypertenzia. Varovným signálom bude aj viac kontrakcií. Minimálna denná hodnota, ktorú by mal dospelý poskytnúť telu, sú tri gramy draslíka za deň. Túto požiadavku môže splniť iba strava bohatá na ovocie a zeleninu. Takže používajme produkty, ako sú sušené marhule a hrozienka, fazuľa, hrach, šošovica, avokádo, mandle a paradajky.

Nízka úroveň fyzickej aktivity



Sedavý životný štýl a všeobecný nedostatok pohybu spomaľujú krvný obeh, čo zase spôsobuje zadržiavanie tekutín v tkanivách, najmä v oblasti nôh. S cieľom zachovať nielen primeranú hladinu vody v tele, ale predovšetkým dobré zdravie a pohodu, mali by ste vykonávať každý deň aspoň pol hodiny vybranej činnosti. V závislosti od vašej úrovne pokroku to môžu byť jednoduché prechádzky, jazda na bicykli, tanec, plávanie alebo tréning vo fitness klube. Cvičenie zvýši rýchlosť metabolizmu a spolu s potom pomôže zbaviť sa prebytočnej vody.

Stres



Vysoké hladiny kortizolu veľmi úzko súvisia s pretrvávaním prebytočnej vody v tele. Chronický stres spôsobený problémami v pracovnom alebo súkromnom živote prispeje k na udržanie vysokých hladín kortizolu. Negatívny vplyv bude mať aj príliš málo spánku, príliš veľa práce, príliš intenzívne školenie alebo príliš dlhé kalórie. Aby sme tomu zabránili, musíme správne vyvážiť naše životy a venovať čas na odpočinok a odpočinok.

Byliny



Prírodné byliny sú ďalším spôsobom, ako bojovať proti príliš veľkému množstvu vody v tele. Diuretické vlastnosti sa zobrazujú hlavne pomocou chvost koňa a púpavy. žihľava, Je vhodné uviesť do vašej stravy infúzie vyššie uvedených bylín, pretože okrem zníženia množstva vody budú mať priaznivý vplyv aj na kardiovaskulárny systém.

Summary



Problém pretrvávania prebytočnej vody v tele je veľmi komplexný. Tento stav môže byť ovplyvnený mnohými faktormi, z ktorých najbežnejšie pijú príliš málo vody, nadbytok soli a nedostatok draslíka v strave, príliš málo cvičenia alebo príliš veľa stresu. Je potrebné dodať, že nadmerný alkohol, vystavenie vysokým teplotám alebo nesteroidné protizápalové lieky budú mať negatívne účinky. V súvislosti s fyzicky aktívnymi ľuďmi, ktorí vedú zdravý životný štýl, môže byť príliš časté a zaťažujúce školenie a príliš dlhá redukčná strava katastrofou. V obidvoch prípadoch sa preťažený organizmus bude brániť tým, že bude zadržiavať vodu v podkožnom tkanive.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk