Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Ako vytvoriť školiaci plán?

Ako vytvoriť školiaci plán?

Prečo používať výcvikový plán?



Plán odbornej prípravy je potrebný na sledovanie postupu tréningu . To vám umožní sledovať zmeny v priebehu času. Umožňuje ovládať konkrétny parameter tréningu a jeho zmeny v posledných týždňoch, mesiacoch alebo tréningových cykloch. Na základe zmien v použitých hmotnostiach, počte opakovaní a sériách alebo čase strávenom na danej jednotke môžete pre vás nájsť najlepšie tréningové metódy alebo progresívne metódy. Je potrebné pamätať na to, že systematický nárast počtu kilogramov zdvihnutých počas tréningu ovplyvňuje vývoj tela. Je preto škoda, že vám prekážame v ceste k dosiahnutiu vašich cieľov školením bez plánu. Ďalšou dôležitou výhodou školiacich programov je úspora času v telocvični .

Čo by mal dobrý plán obsahovať?



Harmonogram školenia by mal v prvom rade obsahovať intenzitu školenia , t. j. ktoré cvičenie sa uskutoční, a objem tréningu , t. j. počet sérií a opakovaní. Tieto dva faktory vám umožnia sledovať pokrok v tréningu v nasledujúcich týždňoch, alebo čo je horšie, nájdete príčiny stagnácie. Ďalšími položkami budú informácie o prestávkach medzi cvičeniami a trvanie celého tréningu . Nájdete tiež počet školení za týždeň a pokrok v nasledujúcich mesiacoch . Bude veľmi dôležité zvoliť správne cvičenia .

Prečo je split tréning ( split ) zlým riešením?



Metóda rozdeleného tréningu ( rozdelené) predpokladá výcvik každej svalovej skupiny na samostatnej tréningovej jednotke. Už dlho ho používajú profesionálni kulturisti a mylne ho duplikujú tí, ktorí tento šport dlhodobo cvičia. Priemerný telocvičný návštevník by mal používať iné metódy ako tie, ktoré venujú celý svoj život cvičeniu a často riskujú svoje zdravie . Rôzne riešenia navrhujú nielen zdravý rozum, ale aj početné štúdie, ktoré dokazujú, že tréningová frekvencia je kľúčovým prvkom pri budovaní svalovej hmoty . Preto nie je dôležité, koľko bude sval počas tréningu prepracovaný, ale ako často bude stimulovaný k rastu. Najlepším riešením, najmä pre začiatočníkov, bude použitie tréningu, na ktorom sa podieľa celé telo.

Výhody viac spoločných kĺbov



Dobrý výcvikový plán musí byť založený na zložitých pohyboch viacerých kĺbov. Cvičenia, ako napríklad drep s
palica, postihujú celé vaše telo. činky, deadlift, stlačenie lišty pri ležaní alebo ťahaní Dávajú podnet na rovnomerný rozvoj svalov. Umožňujú vám pracovať s veľmi ťažkými bremenami, čo je mimoriadne pozitívne. ovplyvňuje produkciu anabolických hormónov, ako je testosterón a rastový hormón, a preto je založený na základných pohybových schémach. Pohyby vykonávané v kombinovaných cvičeniach sa vyskytujú mnohokrát v každodennom živote - je to funkčný tréning.

Cvičenia na strojoch a cvičeniach na izoláciu špecifických svalových skupín



Na výcvik sa použijú stroje a izolované cvičenia. napríklad na posilnenie slabšej svalovej skupiny alebo na naučenie sa cítiť svaly. Pamätajte, že sú iba doplnkom k tréningu a mali by byť umiestnené na konci výcvikovej jednotky.

Warm-up - pamätajte na to



Preskočenie tohto prvku je nebezpečné a vedie k zraneniam. Správne zahriatie by malo byť zahŕňajú zvýšenie telesnej teploty (5 minút behu na bežiacom páse), relaxáciu skrátených a napätých svalových skupín, posilnenie oslabených svalov a osvojenie si základných pohybových vzorcov, na ktorých sú založené najdôležitejšie cvičenia. Každému cvičeniu by okrem toho mali predchádzať najmenej dve predbežné série. Takýto začiatok školenia zaručí dobré výsledky. Umožní vám pracovať efektívne a v celom rozsahu svalovej práce pri viacnásobných kĺbových cvičeniach a zabráni zraneniam.

Uvoľnenie a rozťahovanie strečing



Podľa rôznych zdrojov a štúdií by sa strečovanie malo robiť po každom tréningu alebo v úplne samostatnej tréningovej jednotke. Rozdiel medzi týmito dvoma názormi je minimálny. lakrosové gule. Valčeky a valčeky na masáž svalov a Hlavným cieľom by malo byť pravidelné napínanie. Týmto sa zabezpečí lepšia regenerácia svalov, zlepší sa rozsah pohybu v kĺboch a posilní sa. šľachy a väzy. Dobrým doplnkom napínania bude relaxácia svalov pomocou samomasážnych zariadení. Ukážu sa, že sú užitočné

Vzdelávací plán pre hmotnosť a redukciu



Jedným z najväčších mýtov replikovaných v telocvičniach je použitie konkrétnych cvičení na zníženie telesného tuku. a ďalšie na budovanie svalovej hmoty. Neexistujú žiadne plány odbornej prípravy ani individuálne cvičenia na chudnutie alebo priberanie na váhe. Za zmenu hmotnosti je zodpovedné iba množstvo spotrebovaných kalórií. Ak je množstvo spotrebovaných kalórií menšie ako kalorická požiadavka, dochádza k strate hmotnosti a ak je vyššia, potom sa zvyšuje. Silový tréning stimuluje iba syntézu proteínov a tvorbu svalov a zvyšuje množstvo kalórií, ktoré spaľujete po celý deň.

Aby sa maximalizovali účinky školenia, postupujte podľa pokynov obsiahnutých v školiacom programe. Plán by sa mal vybrať individuálne a pripraviť ho kompetentná osoba. Základom každého vzdelávacieho programu by mali byť technicky dokonalé viacnásobné spoločné cvičenia, v ktorých sa bude systematicky zvyšovať školiaca záťaž. Správne zvolená strava a správna regenerácia vám umožnia rozvíjať sa zvoleným a presne definovaným smerom.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk