Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Ako začať trénovať v telocvični?

Ako začať trénovať v telocvični?

Consult-your-family-doctor



Pri registrácii na
telocvične budete pravdepodobne vyzvaný na podpísanie deklarácie. Bude obsahovať vyhlásenie, že neexistujú žiadne kontraindikácie pre fyzickú aktivitu. Je však potrebné zvážiť, či ich naozaj nemáte. Návšteva lekára kvôli krvnému tlaku a iným základným ukazovateľom nebude trvať dlho a môže vás zachrániť pred úrazom. Testy budú obzvlášť dôležité v prípade rodinnej anamnézy srdcových chorôb alebo ak plánujete intenzívne školenie kapacity.

Kúpiť predstavenie s osobným trénerom



Ak nemáte skúsenosti s tréningom v telocvični, stojí za zváženie aspoň niekoľko úvodných školení s jedným z trénerov. Vo väčšine klubov vám poradca pri kúpe predplatného ponúkne asi tri stretnutia s inštruktorom za propagačnú cenu. Môže sa to zdať ako zbytočné výdavky, ale môžem vás ubezpečiť, že to nebudete ľutovať (za predpokladu, že tréner vie, čo robí, robí výskum). Ušetrite týždne alebo dokonca mesiace putovania po klube bez zjavného účelu. V praxi ušetríte dosiahnutím predpokladaných účinkov oveľa skôr.

Požiadať o pomoc skúseného kolegu



Dobre, ale čo keď spolupráca s osobným trénerom rozhodne presiahne vaše súčasné finančné možnosti? Stojí za to hľadať niekoho, kto je medzi vašimi priateľmi skúsenejší ako vy. Aj keď váš priateľ nemá zázemie pre školenie, pomôže vám to oveľa viac ako nálepky na strojoch. Možno jeden z vašich kolegov práve dokončil školiteľský kurz a chceli by ste pomôcť pri zdokonaľovaní ich dielne pred prijatím peňazí za služby.

Nevhadzuj sa do hlbokej vody



Či už sa rozhodnete trénovať s pomocou niekoho iného alebo sami - nezabudnite vrhnite sa do hlbokej vody, napríklad každodenným tréningom. Fyzická aktivita by sa mala zavádzať postupne. Ak ste strávili posledných pár rokov na gauči sledovaním televízie, preskočenie na päť tvrdých tréningov týždenne skončí zle. S najväčšou pravdepodobnosťou budete mať dostatočnú motiváciu na niekoľko týždňov, po ktorých začnete trénovať čoraz častejšie. Aby ste sa vyhli pretrénovaniu, začnite s dvoma alebo tromi cvičeniami týždenne a snažte sa cvičiť celkový vývoj - všetky svalové skupiny v každom tréningu, ale medzi nimi pár dní voľna.

Počúvajte svoje telo



Najväčším spojencom vášho tela v prevencii zranení bude vaše telo. Vie, kedy cvičenie pre neho nie je dobrý nápad, a dá vám signály. Musíte sa len snažiť, aby ste si toho všimli. Čím skôr sa naučíte rozlišovať medzi nepohodlím pri správnom cvičení a bolesťou pri nesprávnom pohybe, tým nižšie bude riziko zranenia. Ak vám cvičenie dáva pocit, že "niečo nie je v poriadku", je to s najväčšou pravdepodobnosťou. Zmeňte ich na iné, a ak vás o to požiada inštruktor, okamžite o tom informujte. A ak vám povie, aby ste ich aj naďalej robili, v hlave by sa malo rozsvietiť červené svetlo, aby ste sa uistili, že táto osoba bola tou správnou voľbou.

Postarajte sa o správnu stravu



Keďže ste sa rozhodli prihlásiť do telocvične, predpokladám, že vaším cieľom je zlepšiť vašu postavu a pohodu. Musíte vedieť, že ani ten najlepší vzdelávací program a plné odhodlanie cvičiť nebude veľa bez správnej stravy. Minimum, ktoré by ste mali implementovať od prvého dňa, je vzdať sa všetkého, čo obsahuje cukor. Prečítajte si štítky, budete prekvapení, koľko výrobkov sa pridáva vo veľkých množstvách! Pokúste sa jesť nespracované jedlo, namiesto varenia v reštauráciách ho varte sami. Ak tieto predpoklady implementujete, účinky v telocvični budú niekoľkokrát lepšie ako v prípade samotného cvičenia. Na internete je veľa informácií o výžive, ale je ťažké oddeliť správne od nesprávneho. Z tohto dôvodu je najlepším riešením pracovať s dietetikom. V klube, v ktorom ste sa zaregistrovali, môže byť takáto osoba.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk