Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Ako zvýšiť hladinu testosterónu?

Ako zvýšiť hladinu testosterónu?

Čo ovplyvňuje testosterón?



Vhodný pomer testosterónu k iným hormónom bude mať z hľadiska fyzických aspektov veľký význam. Ak sa udržiava hormonálna rovnováha, tukové tkanivo sa v tele rozdelí rovnomerne. Silueta sa vyznačuje veľkým rozstupom ramenných pásov, veľkou kostnou hmotou a svalstvom. Môžete ju nazvať atletickou. Vysoké hladiny testosterónu ovplyvňujú aj mentálnu sféru. Je zodpovedný za udržiavanie vysokého libida a plodnosti, odporu tela, náladu a ochoty súťažiť.

Ako rozpoznať príznaky nízkej hladiny testosterónu?



U mužov príliš nízka hladina testosterónu alebo nevyvážená rovnováha hormónov ovplyvnia tvar tela a tvar tela. psychická. Primárnym fyzickým príznakom je rozloženie tukov okolo brucha a hrudníka. Medzi ďalšie príznaky problému patrí nízka svalová hmota a sila, nízka hustota kostí, zväčšenie mliečnych žliaz (gynekomastia) a nízka fyzická výkonnosť. Rovnako charakteristické zmeny sa vyskytujú na úrovni psychiky. Nedostatok testosterónu zníži libido a tendenciu k depresii. Okrem toho môže dôjsť k apatii, zníženej nálade, podráždenosti, problémom so spánkom a koncentrácii.

silový a intervalový tréning



Medzi faktory, ktoré najefektívnejšie zvyšujú produkciu testosterónu, patrí primeraný tréning. Jeho najlepšou formou je silový tréning s využitím vonkajších záťaží a vlastnej telesnej hmotnosti. Zložité pohyby viacerých kĺbov by sa mali vykonávať s použitím relatívne vysokých hmotností pri nízkych opakovacích rozsahoch. Základom budú drepy s
zábradlie, gymnastické krúžky, parallety. Majú najväčší potenciál na zvýšenie hmotnosti v nasledujúcich školeniach, čo je veľmi prospešné pre sekréciu anabolických hormónov vrátane testosterónu. Toto školenie by malo byť doplnené intervalovým školením. ležiace, akékoľvek rozťahovania pomocou

Spánok a regenerácia



Tvrdý tréning musí byť doplnený o primeraný odpočinok. Vďaka tomu majú svaly šancu regenerovať sa a robiť viac práce na ďalšej jednotke. Telo sa počas spánku najefektívnejšie regeneruje. Počas tejto doby sa okrem iného uvoľňujú rastový hormón a testosterón. Aby ste maximalizovali prospešné účinky spánku, mali by ste sa starať o jeho dĺžku (7-8 hodín), trvanie (medzi 22 a 6 hodinou ráno), kontinuitu (bez prebudenia), primeranú teplotu miestnosti (18-21 stupňov) a úplné zatemnenie. Stačí si každý deň pripraviť telo o hodinu spánku, aby ste si všimli mentálne príznaky nedostatku testosterónu a zníženú regeneráciu po niekoľkých dňoch.

Primeraný telesný tuk



Percento telesného tuku v celkovej telesnej hmotnosti by malo byť asi 15% pre mužov a asi 25% pre ženy. Toto sú optimálne hodnoty, môžu sa však líšiť individuálne. Ak je táto hladina príliš nízka, začnú sa vyskytovať nepriaznivé hormonálne zmeny. U mužov to bude mať za následok zníženie hladín testosterónu. Telo bude reagovať podobne, keď je telesný tuk príliš vysoký. Stručne povedané, prebytočný telesný tuk prejde procesmi, ktoré premenia testosterón na estrogén (aromatáza).

Strava bohatá na tuky



Spôsob stravovania má nepopierateľný vplyv na endokrinný systém. Človek je to, čo jej. V súvislosti s primeraným hormonálnym zdravím je dôležité poskytnúť telu správne množstvo tuku (minimálne 25% kalórií). Dôraz by sa mal klásť na nasýtené a mononenasýtené mastné kyseliny. Je dobré obohatiť stravu o olivový olej, avokádo, mastné mäso, kokosový olej a rybí olej. Okrem toho je potrebné uviesť, že cholesterol sa podieľa na syntéze testosterónu a mastné kyseliny umožňujú rozpustenie vitamínov A, D, E a K.

redukcia stresu



Životný štýl má výrazný vplyv na zdravie a pohodu, ktoré sú zasa ovplyvnené endokrinným systémom. Preto by ste sa mali postarať o správnu hygienu života. V tomto prípade bude rozhodujúce obmedziť stresové faktory. Stres áno na hladine katabolického kortizolu, ktorý je opačným hormónom ako testosterón. Aj keď jednotlivé stresové situácie pôsobiace na princípe impulzu nemajú nepriaznivý vplyv na homeostázu organizmu, chronický stres má. Pretrvávajúce nervové napätie zvýši hladinu kortizolu a nepriaznivo ovplyvní činnosť celého organizmu.

Použitie suplementácie



Faktorom, ktorý určuje účinnosť suplementácie je súlad s prvkami opísanými vyššie. Inak nemožno očakávať očakávané výsledky. ZMA alebo Tribulus Terrestris. vitamín D majú pozitívny vplyv na hladiny testosterónu. Jeho vysoká koncentrácia zvyšuje hladinu tohto hormónu. Telo má schopnosť syntetizovať tento vitamín sám, ale tento proces sa vyskytuje iba pri primeranom vystavení slnečnému žiareniu. Doplnenie omega3 mastnými kyselinami, zinkom,

Summary



V posledných niekoľkých desaťročiach priemerná hladina testosterónu v krvi mužov významne klesla. Priemerný 30-ročný má tento hormón menej ako jeho 30-ročný otec. Je to predovšetkým kvôli zmene životného štýlu. Okrem toho od 30 rokov hladina testosterónu prirodzene klesá o 1 až 2% ročne. S cieľom spomaliť účinky starnutia v tele a zvrátiť negatívny trend, ku ktorému došlo v priebehu rokov, by sa mali prijať konkrétne opatrenia. Je veľmi dôležité viesť aktívny životný štýl, používať silový tréning a mať dostatok spánku. Okrem toho by ste sa mali starať o stravu bohatú na živiny, vitamíny, minerály a správne množstvo mastných kyselín. Rovnako bude užitočné znižovať stresové faktory a primeranú expozíciu slnečnému žiareniu. Splnenie väčšiny z vyššie uvedených bude mať priaznivý vplyv na hladiny testosterónu, čo sa následne premení na vysokú kvalitu života a dobre vyzerajúcu postavu.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk