Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Aktivity pre seniorov

Aktivity pre seniorov

Výhody



Fyzická aktivita, ktorá je správne prispôsobená zdravotnému stavu seniora, prináša množstvo výhod, nielen fyzickej, ale aj duševnej. Pravidelné cvičenie zníži riziko mnohých chorôb vrátane vysokého krvného tlaku, cukrovky 2. typu, srdcových chorôb, osteoporózy, nadváhy a obezity, depresie, kognitívnych porúch a demencie. pozitívne ovplyvnili kvalitu spánku, náladu a znížený pocit bolesti. Je tiež dôležité zlepšiť mobilitu, ktorá vám dá pocit kontroly nad vlastným telom a nezávislosťou. Neexistuje lepšia metóda, ako zabrániť strate svalovej hmoty, ktorá preťažuje kĺby a následne spôsobuje, že sa príliš rýchlo opotrebujú. 04 súhrnná činnosť pre starších

Ako začať?



Prvým krokom je zvyčajne najťažšia časť zavedenia nového zvyku. V takom prípade by sa prvý krok mal prispôsobiť individuálnym možnostiam. Pre jedného vedúceho bude veľkou výzvou predstaviť niekoľko desiatok minút chôdze do dennej rutiny a pre druhého navštevovanie kurzov organizovaných vo fitness klube alebo učenie sa nordic walking. Plánovanie takejto činnosti je dôležitým krokom na ceste k zlepšeniu vášho stavu, ale nemali by ste zabúdať na také jednoduché formy pohybu, ako je upratovanie v byte, starostlivosť o vnúčatá, nakupovanie samo o sebe a pohyb po meste bez použitia automobilu alebo verejnej dopravy. Vďaka týmto zdanlivo jednoduchým činnostiam sa úroveň aktivity počas dňa výrazne zvýši, takže telo dostane signál na udržanie primeranej úrovne kondície a zdravia.
 02 činnosť seniorov, ako začať01 03 seniorská činnosť ako začať 02

nordic walking



severská chôdza sa v posledných rokoch stala veľmi populárnou aktivitou. Táto zdanlivo jednoduchá a nevinne vyzerajúca prechádzka s palicami je v skutočnosti dosť náročná príprava. Samozrejme, môžete robiť túto formu činnosti bez toho, aby ste sa venovali technickým aspektom, čo bude mať nepochybne pozitívny vplyv na kondíciu a vytrvalosť tela, ale ak chcete maximalizovať potenciál tohto športu, oplatí sa zúčastniť sa na organizovaných činnostiach, ktoré sa nachádzajú vo všetkých veľkých mestách. Počas nich inštruktor nielen nastaví tempo pochodu, ale predovšetkým predstaví správnu techniku chôdze a pólov a naučí správne dýchanie, čo je mimoriadne dôležité pri nordic walking. Je dobré zvoliť si činnosti venované starším ľuďom.

silový tréning



silový tréning je najlepšou formou aktivity v súvislosti s prevenciou nadmernej straty svalového tkaniva, ktorá negatívne ovplyvňuje stav kĺbov a vedie k bolesti, a to aj v bedrovej oblasti chrbtice. V prípade seniorov budete na začiatku dobrodružstva s touto formou aktivity potrebovať malé odporové kaučuky a malé množstvo priestoru. Cvičenia by sa mali vyberať tak, aby posilňovali oslabené svalové skupiny, ako sú napríklad svaly gluteálu, svaly brucha a svaly chrbta. Dobrým nápadom bude konzultovať fyzioterapeuta alebo školiteľa so znalosťami o špecifickosti odbornej prípravy u starších ľudí. činka,

Vodné športy



Najväčšou výhodou vodných športov je aktivácia veľkého množstva svalov bez preťaženia kĺbov, čo je dôležité najmä u starších ľudí. Vďaka nim môžete efektívne zvýšiť účinnosť a obeh, zrýchliť metabolizmus a pracovať na motorickej koordinácii. Plávanie bude skvelý spôsob, ako bojovať proti opuchom nôh, nadmernej celulitíde a svalovému napätiu. Zaujímavou myšlienkou je aqua-aerobik, t. J. Triedy vedené pod dohľadom inštruktora organizovaného pre seniorov. Účasť na týchto cvičeniach si zvyčajne nevyžaduje plavecké zručnosti.

Cvičenia rrozptyľujúce



Vedenie sedavého životného štýlu negatívne ovplyvňuje náš pohybový systém. Početné kontraktúry a svalové napätie spôsobujú nielen nepohodlie, ale aj bolesť. Najlepším riešením týchto problémov bez ohľadu na vek je napínanie. Cvičenie na uvoľnenie svalov by sa malo robiť niekoľkokrát týždenne a na konci každého tréningu, keď je vaše telo teplé. Každá pozícia by mala byť udržiavaná minimálne 30 sekúnd, počas ktorých nikdy nebudeme cítiť bolesť. Pravidelne vykonávané napínanie zlepší pružnosť tela a zabráni zraneniam. Bude to dobrý nápad prihlásiť sa na organizované kurzy. V súčasnosti každý fitness klub vedie kurzy zamerané na zlepšenie napínania a zdatnosti tela, napríklad jogy, strečingu alebo zdravej chrbtice.

Summary



Začatie rôznych foriem fyzickej aktivity starších ľudí bude mať pozitívny vplyv na kvalitu ich života. Správne nastavená pravidelná forma cvičenia zníži riziko chorôb spojených so starnutím tela. Dôležitý je aj psychologický aspekt cvičení, ktoré sa vykonávajú u väčšej skupiny ľudí. Neustály kontakt s ostatnými seniormi bude mať pozitívny vplyv na náladu a duševný stav, čo má veľký vplyv na stav tela. Pravidelná fyzická aktivita je pre seniorov jedným z najlepších spôsobov, ako tráviť voľný čas bez ohľadu na to, či v predchádzajúcich rokoch boli aktívni alebo nie.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk