Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Aký bicykel pre dlhšie trasy?

Aký bicykel pre dlhšie trasy?

Musíte ísť



Nie je možné písať o fyzickej príprave. Existujú príbehy ľudí, ktorí vstali z pohovky a prešli pár sto kilometrov. Takéto príbehy by som však dal do rozprávok, alebo by som sa ich aspoň nesnažil opakovať. Podľa starého pravidla cyklistiky musíte jazdiť, aby ste mohli jazdiť . Je to klišé, ale bez stráveného času v sedle je lepšie nevytvárať formu pre ďalšie výlety.

A nemusí to byť výcvik v doslovnom zmysle slova. Som najlepším príkladom toho samého, Nemám absolútne žiadne tréningové plány, len jazdím pre zábavu. A podarilo sa mi (aj keď to nebolo ľahké) jazdiť na ultramaratónskom okruhu tisícov jazier (celkom 625 km za menej ako 38 hodín, bez spánku) . Neprosím vás, aby ste na začiatku absolvovali také trasy, ale je to možné. V skutočnosti stačí jazdiť na bicykli pravidelne a zväčšovať vzdialenosť postupne. Ak v priebehu týždňa nemáte veľa času, môžete jazdiť na bicykli do práce (alebo hodinu alebo pol po práci) a cez víkendy sa vydať na dlhšie cesty. Začnite s kratšími vzdialenosťami a potom ich pomaly zvyšujte.

Aký bicykel pre dlhé trasy?



Pre jednu osobu bude dlhá trasa 30 kilometrov, pre ďalších 3 000. Je tiež dôležité, či prekonať ho "nepretržite", t. j. bez toho, aby na ceste zostali noci. Jazdenie 600 km za 10 dní je niečo iné a povedzme do 30 hodín.

Čím intenzívnejšia je jazda, tým dôležitejšia je bicykel. V priebehu dvadsiatej hodiny šliapania sa môže stať, že sa ňou počas hodinovej jazdy nebudeme venovať pozornosť. Zdravý, priemerne fit človek, ktorý jazdí trochu na bicykli, dokáže bez problémov prekonať niekoľko desiatok kilometrov za deň, dokonca aj na mestskom bicykli. Nemá zmysel pripraviť sa na takéto vzdialenosti a môžete jazdiť doslova na akomkoľvek bicykli, pokiaľ je funkčné.

geometria rámu



Keď sa pripravujete na dlhšie trasy, je vhodné zmieriť náš bicykel s pohodlnou pozíciou za volantom s aerodynamikou. V ideálnom prípade by mal spadnúť medzi narovnanú zadnú časť mestského bicykla a silne naklonenú polohu na športovom cestnom bicykli. Vytrvalostné cestné bicykle a
štrkové bicykle s pohodlnou geometriou (ktoré vám umožňujú nasadiť trochu širšie pneumatiky) v tomto ohľade fungujú dobre. Zaujímavou možnosťou môže byť aj bicykel na fitness, ale jednoduchá riadidlá vám nedajú toľko možností, ako zmeniť priľnavosť ako zakrivené riadidlá jahniat.

Pohodlné rukoväte sedla a riadidiel



Body nášho kontaktu s bicyklom by mali byť čo najpohodlnejšie, najmä rukoväte sedla a riadidiel. Na skutočne dlhých trasách je nepravdepodobné, že by ste sa obišli bez (rovnako pohodlných) šortiek s dobrou podšívkou a rukavíc . Výber sedla je veľmi individuálna záležitosť, jej primeraná šírka, tvar a počet tvrdostí. Ak ste ešte nenašli dobré sedlo, stojí za to hľadať obchod s bicyklami, ktorý vám umožní prenajať si niekoľko modelov na kontrolu.

hrubší zábal pre jahňacie). Je potrebné pamätať na to, že ruky, ktoré spočívajú na volante, by mali tvoriť viac alebo menej priamu líniu na zápästiach. Dlho ohnuté zápästia spôsobujú tlak na nervy a následne nepríjemnú necitlivosť v rukách. Pomôže to správne umiestnenie riadidiel a rukovätí, ako aj nosenie rukavíc s gélovými vložkami. Pre dlhé trasy ergonomické rukoväte riadidiel (alebo

Šírka pneumatík



Toto je horúca téma, ktorá bola predmetom zdĺhavých diskusií. Užšia pneumatika vo všeobecnosti znamená (zvyčajne) nízku hmotnosť, vyšší tlak vzduchu a nižší valivý odpor . Bohužiaľ tu existuje jedna vážna nevýhoda - užšia pneumatika znamená horšie tlmenie nerovností, t. J. Nižšie jazdné pohodlie. Preto nie vždy usilujúce sa o najužšiu pneumatiku, je posun správnym smerom. Ľahšie pneumatiky dávajú najväčší úžitok na dlhých strmých stúpaniach. Na priamej ceste pneumatika ľahšia napríklad o 100 gramov nezmení veľa.

Dezén pneumatiky je oveľa dôležitejší . Terénne bloky behúňa pri jazde po asfalte vydávajú hluk a zvyšujú valivý odpor. Pre jazdu hlavne na spevnených povrchoch sa oplatí zvoliť pneumatiky s hladším dezénom alebo univerzálny polopriesvitný kktoré sú plynulejšie v strede a väčšie výstupky sú iba po stranách.

Hmotnosť bicykla



Toto je tiež diskutabilná téma, ľahší bicykel dáva výhodu dlhým stúpaniam . Ale ja by som sa nezameriaval na výmenu dielov za ľahšie. Stojí za to urobiť čestnú kontrolu našej batožiny, aby ste sa uistili, že tu nie sú žiadne zbytočné veci.

Zhrnutie



Aby som to zhrnul, postačuje ísť na bicykli a ubezpečiť sa, že náš bicykel je funkčný a pripravený pokryť dlhšiu trasu. Komfortné nohavice so šmýkačkami, rukavicami, pozitívny prístup a ste dobrí.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk