Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Bežecké nohy - ako sa o ne starať?

Bežecké nohy - ako sa o ne starať?



Tréning v behu zaťažuje celý motorový prístroj vrátane chodidiel. Správna funkcia ponožky je nevyhnutná na udržanie pohodlia chodidiel. Preto sú dôležité nielen protahovacie cvičenia po tréningu, ktoré chránia svaly a kĺby pred zraneniami, ale aj každodenná starostlivosť. bežecké topánky i

Príčiny problémov



Prehrievanie nôh je celkom bežné. Jeho výskyt priaznivo ovplyvňujú nesprávne vybrané tréningové topánky - príliš tesné alebo príliš voľné a vyrobené z materiálov, ktoré spôsobujú prehriatie chodidla. Špičky topánok nesmú byť príliš úzke, pretože potom prsty nemajú dostatok miesta a keď sú príliš široké, chodidlo sa posúva do strán alebo dopredu, čo podporuje odieranie. Neodpustiteľnou chybou je aj dlhé jazdy alebo účasť na súťažiach v obnosenej obuvi.

Výcvik na topánky na topánky, najmä u stredne pokročilých, by sa mal tiež považovať za chybu, pretože tento druh obuvi je príliš tvrdý. Zlé chodenie technika tiež ovplyvňuje chodidlá. Ambície začínajúcich bežcov sa musia udržiavať pod kontrolou, pretože príliš dlhé vzdialenosti počas tréningu sú ďalším pomerne častým problémom neskúsených bežcov, čo má za následok únavu a nielen chodidlá. Na konci tréningu nemáte dostatok sily a zamiešate si topánky proti povrchu, ktorý dráždi pokožku.

Nesprávne vybrané ponožky sú tiež zdrojom problémov . Príliš veľké sa môžu krútiť a spôsobiť nadmerné trenie a príliš tesné spôsobujú problémy s cirkuláciou. Ale nielen na veľkosti. Nohy sa potia v príliš teplých ponožkách. Stojí za to nosiť ponožky so silnejšími podrážkami a zakončené tenkým materiálom, ktorý odvádza vlhkosť von. Rovnako ako v prípade obuvi sa tu počíta individuálne prispôsobenie. Nohy nemajú radi extrémy, nemajú radi príliš vlhké prostredie, ale ak sú príliš suché, nie je to dobré.

Problémy s chodidlami sa objavujú aj na pretekoch na dlhé vzdialenosti - maratóny, ultrarigády a tiež počas horských tratí - dlhé zjazdovky a beh po nerovnom teréne patria medzi najjednoduchšie úlohy chodidiel.

Zmäkčenie pokožky



Suchá pokožka môže viesť k prasklinám v pätách, čo v extrémnych prípadoch vedie k krvácaniu. To spôsobuje nepohodlie počas a po behu, ale môže tiež spôsobiť zápal. Aby ste predišli infekciám, oderom a prasklinám, musíte pokožku poriadne zvlhčiť a namazať, aby bola pružná, pretože chráni pred pľuzgiermi. Toto je obzvlášť dôležité v lete, keď sú chodidlá náchylnejšie na potenie. V zime a na jeseň sa o ne musí dôkladne postarať, pretože potom sú vystavení kontaktu s vodou. Ak sa pľuzgiere objavujú pravidelne, použite zvlhčovač denne. Krém naneste nielen na pokožku, ale aj na vonkajšiu stranu ponožiek, aby sa znížilo trenie, ktoré je hlavnou príčinou pľuzgierov. Ak sa však objaví blister, neprepichujte ho, aby ste zabránili infekcii. Zakryte ho pravidelnou omietkou alebo jednou špeciálne navrhnutou pre pľuzgiere, napr. Omietku COMPEED. Ak je močový mechúr veľký a bolestivý, môže byť niekedy potrebné prepichnúť ho. Najlepšie sa to dá urobiť pomocou sterilnej ihly na jedno použitie. Po prepichnutí a toku seróznej tekutiny oblasť vysušte sterilným vatovým tampónom a omietku nalepte obväzom.

Na zabránenie vzniku vlhkosti je tiež vhodné používať krém na nohy alebo krém na báze kremíka alebo iný krém. Jeho obmedzenie je nevyhnutné, ak chcete mať zdravú pokožku na nohách a vyhnúť sa pľuzgierom a oderom. Zvlhčenie nôh a pravidelné orezávanie nechtov (najmä pred súťažami) zabráni mnohým problémom. Nezabudnite si nechty správne orezať, aby nerástli. Pred tréningom a konkurenciou ich neprerušujte príliš krátko, ale nenechávajte ich príliš dlho, pretože sa môžu zlomiť a delaminovať.

opuch



Nohy majú pri každom behu tendenciu sa prehrievať a napučiavať. Preto sa pri kúpe novej obuvi uistite, že sú o niečo väčšie. Stojí za to ísť do obchodu po tréningu alebo večer upraviť obuv na unavené nohy a vyhnúť sa obťažovaniumoje prekvapenia.

Po každom tréningu by ste si mali dať trochu času na regeneráciu nôh. Opuchy neberte ako prirodzený stav. Musíte sa ich zbaviť použitím studených obkladov alebo ponorením nôh do ľadovej vody. Táto metóda nie je najpríjemnejšia, ale je vynikajúca pre celé telo. Pod vplyvom chladu sa krvné cievy náhle sťahujú, čo vedie k rýchlemu uvoľňovaniu nepotrebných metabolických produktov. To zlepšuje krvný obeh, čo vedie k lepšiemu prísunu krvi do pokožky a zvyšuje jej elasticitu. Spomaľuje potné žľazy a tiež znižuje teplotu chodidiel. Bolesť sa tiež znižuje a skracuje sa čas potrebný na liečenie zranení. Z dlhodobého hľadiska to tiež znamená, že ste menej zranení. Po náročnom behu je vhodné ponoriť nohy do vedra so studenou vodou a ľadom na približne 15 minút. Alebo môžete nasmerovať studenú sprchu na nohy.

Stay hydrated



Ak zostanete hydratovaní, pokožka bude pružná a menej náchylná na pľuzgiere, ale to nestačí. Potrebujete tiež doplniť elektrolyty vodou. Čaje alebo sladené nápoje nevyživujú bunky. dobrá hydratácia znižuje riziko opuchu nôh a má pozitívny vplyv na stav pokožky a zvyšuje jej elasticitu.

Ringworm



Skontrolujte, či je pokožka medzi vašimi prstami po každom praní suchá. Ak máte problémy s potením, použite vane s prídavkom éterických olejov (borovica, čajovník, šalvia) a bylín. Prospešné sú aj soli a čierny čaj. Všetky tieto látky majú zmršťujúci, osviežujúci, sťahujúci, antibakteriálny a antimykotický účinok. Pred spustením použite
vložky. Po každom tréningu musíte obuv vysušiť. Nenechávajte obuv v ohrievači príliš dlho. Obuv by mala byť suchá pri izbovej teplote. mastenec alebo nožný antiperspirant a potom si obliecť ponožky. Nezabudnite, že vlhká a teplá pokožka zbavená čerstvého vzduchu je ideálnym prostredím pre rast húb a baktérií. Hygiena chodidla nie je všetko, musíte sa tiež starať o hygienu vašej obuvi. Ak sú mokré, necvičte ich. Ak majú vaše nohy tendenciu sa potiť, mali by ste mať aspoň dva páry bežeckých topánok a umývať ich každých pár týždňov a meniť ich alebo umývať

Starostlivosť o hygienu je jedným z prvkov ochrany pred mykózou, ale nezabudnite, že noha športovca môže byť príznakom väčšieho problému, ako je znížená imunita alebo nadmerný rast Candida albicans v črevách. Nezabudnite na správnu stravu: vyvarujte sa vysoko spracovaných potravín, rafinovaného cukru a sladkých nápojov. Postarajte sa o doplnky, ktoré zvyšujú odolnosť tela (glutamín). Nezabudnite tiež zvoliť správne ponožky. vitamín C, horčík, vitamín D 3, omega kyseliny,

Cvičte svoje nohy



Zdravé chodidlá nie sú len o pevnej a zdravej pokožke, ale aj o jej silnej štruktúre. Vykonajte jednoduché cviky ako chôdza naboso na tvrdých povrchoch, chôdza po špičkách, chôdza po tzv päty na nohách, to znamená, že sa valia chodidlá od päty po prsty. Dobré cvičenie je držať ceruzku prstami.
lopta. Takýto postup nielen zmierni napätie, ale aj tónuje pokožku a zlepší prietok krvi, ak má guľa správne výčnelky. Tieto jednoduché činnosti urýchľujú regeneráciu nôh, ale predovšetkým ich posilňujú, čo chráni pred mnohými zraneniami. Nezabudnite po každom tréningu prevrátiť špeciálnou nohou

Pri tréningu pomáhajú vhodné cvičebné a kozmetické procedúry. Nesmiete dovoliť, aby vaše záľuby ovplyvnili vaše zdravie a vzhľad.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk