Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Čo by ste mali venovať pozornosť pri kúpe elektrického bicykla?

Čo by ste mali venovať pozornosť pri kúpe elektrického bicykla?

Definícia elektrického bicykla



Začneme pripomenutím, čo je
elektrický bicykel podľa predpisov. V zákone o cestnej premávke, článok 2 bod 47, čítame:

Bicykel - vozidlo (...) poháňané svalmi osoby jazdiacej na vozidle; bicykel môže byť vybavený pomocným elektrickým pohonom poháňaným pedálom, napájaným napätím nepresahujúcim 48 V, s menovitým trvalým výkonom nepresahujúcim 250 W, ktorého výkon sa po prekročení rýchlosti 25 km / h postupne znižuje na nulu .

Kľúčovou informáciou pre priemerného používateľa elektrických bicyklov je maximálny výkon, maximálna rýchlosť asistencie a skutočnosť, že ak chceme asistenciu pracovať, musíme pri tom pedál. So všetkými bicyklami vybavenými výkonnejšími motormi alebo motormi pracujúcimi pri vyšších rýchlostiach sa musí zaobchádzať ako s mopedmi, čo zahŕňa ich registráciu, poistenie a jazdu na prilbe. To isté platí pre bicykle, ktoré nevyžadujú šliapanie na chod motora.

umiestnenie motora



Na väčšine e-bicyklov je možné motor namontovať do predného alebo zadného náboja kolesa, menej často v strede. Posledne uvedené riešenie dominuje drahším bicyklom - motor môže mať najvyšší krútiaci moment. Extra váha zaťažuje bicykel rovnomerne a pedále reagujú rýchlejšie. Poloha motora v prednom kolese je najlacnejšia a rovnako ako v prípade centrálneho motora umožňuje použitie akéhokoľvek pohonu. Bohužiaľ, tieto typy motorov sú najslabšie a pri vysokých rýchlostiach môže hmotnosť prenášaná na predok sťažovať ovládanie bicykla. Preto sú namontované hlavne na mestských bicykloch, kde sa nedosiahnu vysoké rýchlosti. Motor v zadnom kolese môže mať väčší krútiaci moment ako v prednom náboji, jeho nevýhodou však je, že zaťažuje zadné koleso, ktoré je pod hmotnosťou nášho tela, batožiny a batérie, často umiestnené na kufri.

typ a kapacita batérie



Najlacnejšie elektrické bicykle sa dodávajú s gélovými batériami. Ich hlavnou výhodou je nízka cena, ale bohužiaľ sú niekoľkokrát ťažšie ako lítium-iónové batérie. Bicykle s týmto typom batérie často vážia 40 kg, čo sťažuje ich prenášanie po schodoch.

Najlepším a v súčasnosti najobľúbenejším riešením sú lítium-iónové batérie. Sú oveľa ľahšie ako gély - napríklad Batéria Bosch s kapacitou 400 Wh váži asi 2,5 kg (gél tejto kapacity - asi 14 kg). Okrem toho takéto batérie nie sú citlivé na nabíjanie - a dokonca sa odporúča ich nevybíjať úplne, ale vždy, keď máme príležitosť, pripojiť ich k zásuvke.

Pri porovnávaní kapacity batérie sa pozrite na Watt hodiny - táto jednotka zohľadňuje napätie batérie a je najpresnejšia. Kapacitu vyjadrenú v ampérhodinách je možné porovnávať iba vtedy, keď majú batérie rovnaké napätie.

Rozsah asistencie



Nezabudnite, že ani úplné vybitie batérie vás nezbaví možnosti jazdiť na elektrickom bicykli. Stále môžete šliapať na pedále, aj keď to bude o niečo ťažšie kvôli väčšej hmotnosti bicykla (hlavne to pocítime pri stúpaní).

Výrobcovia e-bicyklov zvyčajne deklarujú počet kilometrov, ktoré môžu prejsť pri bežiacom motore. Tento výsledok, najčastejšie uvádzaný pre najslabšiu asistenciu (ktorá len uľahčuje štartovanie), sa najlepšie rozdelí na polovicu alebo aspoň odpočíta 1/3. Rozsah podpory závisí od mnohých faktorov - našej hmotnosti, sily a smeru vetra, dĺžky a sklonu stúpania alebo sily podpory. Čím sú podmienky ťažšie a čím silnejšia je asistencia, tým kratší bude dosah.

Priemerné rozsahy sa líšia v závislosti od triedy batérie a motora od 30 do 100 kilometrov.

Naučiť sa jazdiť na elektrickom bicykli



Nemusíte sa učiť jazdiť na elektrikárovi, stačí sa naučiť jazdiť na bežnom bicykli. Každý e-bicykel je vybavený ovládacím panelom umiestneným na volante - tu vyberáme silu podpory. Stojí za to začať od najnižšej úrovne, postupne ju zvyšovať a zvyknúť si na "neviditeľnú ruku" tlačiacu na bicykli. Pretože to je to, aké to je, keď jazdíte na elektrikári - akoby nám niekto pomáhal alebo vietor fúkal do chrbta. Vďaka senzoru tlaku na pedále nehrozí, že bicykel bude strieľať ako prak, keď začnete šliapať - motor dá svojvýkon rovnomerne.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk