Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Čo je to kolaps svalov?

Čo je to kolaps svalov?

Druhy svalového kolapsu



Muskulárny kolaps je situácia, v ktorej nedokážeme dokončiť jediné opakovanie pre daný súbor hmotností. Rozlišujeme niekoľko rôznych typov opísaného fenoménu. Prvým je technický kolaps , stav, pri ktorom sú svaly dostatočne unavené na to, aby nedokázali vykonať správne opakovanie. Kolaps koncentrickej fázy je bod, v ktorom svaly nie sú schopné zdvihnúť záťaž, ale stále je možné udržať kontrolu v excentrickej fáze. Nasledujú typy excentrický a izometrický kolaps, kolaps vytrvalosti a opakovania . Najbežnejšou formou je však technický pokles, ktorý je nebezpečný nielen z dôvodu dlhodobého zotavovania, ale aj z dôvodu zvýšeného rizika zranenia.

Nevýhody



Cvičenia, pri ktorých sú súpravy nadmerne využívané pri svalovom kolapse, majú vážne následky. Jedným z nich je zvýšené riziko pretrénovania nervového systému , ktoré určuje schopnosť generovať silu a silu svalovým systémom a ovplyvňuje pohodu a rýchlosť regenerácie. Regenerácia tela je tiež aspektom, ktorý bude trpieť príliš veľkou praxou kolapsu svalov. Sval, ktorý mnohokrát dosiahne limit vyčerpania v rámci výcvikovej jednotky, si bude vyžadovať oveľa dlhší čas na odpočinok, čo bude mať negatívny vplyv na generovaný objem tréningu, čo je jedna z hlavných podmienok pre vývoj postavy. Okrem toho nadmerne unavený svalový systém neumožňuje udržiavať správnu techniku , ktorá, najmä v začiatočníkoch, vštípí prácu nesprávnym pohybovým vzorcom a z dlhodobého hľadiska povedie k zraneniam a pomliaždeninám.

Výhody



Využívanie kolapsu svalov pri tréningu často praktizujú pokročilí ľudia. Vďaka tejto metóde sú schopné prekonať stagnáciu vo vývoji postavy alebo svalovej sily. Tento postup bude vhodný pre ľudí, ktorí trénujú s obmedzeným vybavením, napríklad doma, kde bude potrebné maximálne vyčerpanie svalov pri telesnej hmotnosti, aby sa udržala primeraná stimulácia svalov. Sady svalových pádov budú dobrým spôsobom, ako stimulovať rast rezistentných svalových skupín, pre ktoré predchádzajúce tréningové metódy nefungovali.

Typ cvičenia a pokles svalov



Vo väčšine prípadov sa odporúča, aby ste túto formu tréningu nepoužívali pri vykonávaní kombinovaných cvičení. Dřepy, mŕtve ťahy alebo bench pressy
činka vzhľadom na to, že do práce je zapojených veľké množstvo svalových skupín, v prípade vykonania série na maximálnu kapacitu, budú ťažko zaťažovať centrálny nervový systém a významne spomaľujú tempo regenerácie. Technický pokles zložených cvičení bude tiež predstavovať riziko zranenia. Je oveľa bezpečnejšie precvičiť túto metódu počas izolovaných cvičení, napríklad výťažok krútenie alebo predlžovanie predlaktia, brušné svaly a cvičenie teľa a predlaktia. Zhoršenie techniky pri týchto cvičeniach nepredstavuje veľké riziko pre pohybové ústrojenstvo ani nervový systém ani pre rýchlosť regenerácie.

Frekvencia tréningu



Dôležitým aspektom pri určovaní toho, koľko sérií tréningov je možné vykonať na dosiahnutie poklesu svalov, je frekvencia tréningu. Ak trénujete raz alebo dvakrát týždenne, telo nebude mať žiadne problémy s rekonštrukciou poškodených svalových vlákien a ich superkompenzáciou, a to ani v prípade asi desiatich opakovaní, kým sa nedosiahne maximálne vyčerpanie svalov. Každá ďalšia výcviková jednotka však bude na telo výrazne zaťažovať, čo sa nedá stimulovať toľkými náročnými cvičeniami, aby sa mohol správne rozvíjať. Ľudia, ktorí trénujú 3-4 krát týždenne a začiatočníci, by sa mali vyhnúť pádom v kombinovaných cvičeniach a používať ich iba v izolovaných pohyboch.

Ostatné faktory



Medzi ďalšie faktory, ktoré určujú frekvenciu používania série pri zlyhaní svalov, patrí všeobecne definovaný životný štýl, ktorý zahŕňa množstvo stresu počas dňa, dĺžku a kvalitu spánku. , množstvo dodaných kalórií a možné masáže, sedenia v saune a kryo-komore alebo pravidelné strečing a pohyblivosť. To všetko ovplyvňuje tempo regenerácie tela, čo je mimoriadne dôležité pre udržanie dobrého zdravia a zlepšenie vzhľadu tela počas náročného tréningu. Ľudia, ktorí trpia nedostatkom regenerácie v dôsledku krátkeho spánku alebo redukčnej stravy, budú mať viac výhod tým, že sa vyhnú tréningu na maximum svojich schopností.

Summary



Nie je možné presvedčivo vyhodnotiť kolaps svalov ako pozitívny alebo negatívny. Primerané zahrnutie tejto metódy do tréningu vám umožní prelomiť stagnáciu, vylepšiť slabú časť svalov alebo unaviť svalový systém v maximálnej možnej miere pred plánovaným obdobím vytrénovania. Je však možné si všimnúť, že väčšina ľudí, ktorí pokračovali vo vlne motivačných sloganov, určite zneužíva svalový pokles pri cvičeniach, čo brzdí ich postup kvôli príliš malému času na regeneráciu medzi po sebe nasledujúcimi výcvikovými jednotkami. Jeseň by mali využívať pokročilí ľudia, ktorí poznajú schopnosti svojho tela a vedia, ako zariadiť svoj výcvikový plán na dosiahnutie zamýšľaného cieľa. Začiatočníci a rekreační lekári by sa mali zamerať na správnu techniku a vykonávať väčšinu sád tak, aby mali minimálne jednu opakovaciu rezervu. Toto umožní efektívnu regeneráciu a zabráni zraneniam.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk