Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Čo je to školenie Pilates?

Čo je to školenie Pilates?

Čo je to pilates?



Pilates je školiaci systém, ktorý využíva rôzne formy fyzickej aktivity, ako je joga, balet,
preťahovanie silový tréning. Jeho hlavnou úlohou je zlepšiť pružnosť a silu svalov, ako aj rovnováhu, rovnováhu a uvedomenie si tela. Moderný prístup k Pilates sa zameriava na posilnenie svalov bez ich nadmerného budovania. Vedomé napínanie a uvoľňovanie svalov počas pohybu spolu so správnym používaním bránice a dýchaním pomáhajú posilňovať oslabené štruktúry a uvoľňovať napätie. Všetky tieto činnosti sa premietajú do získania správneho držania tela, prevencie poranení chrbta a bolesti a zníženie úrovne stresu.

Pre koho je Pilates?



Je známe, že Pilates je určený pre ženy, ktoré sa pri cvičení nechcú unaviť a potiť. Toto je nepodložený názor, pretože táto forma cvičenia môže byť mimoriadne náročná aj pre pokročilých športovcov a účinky jej výkonu budú prospešné nielen pre ženy, ale najmä pre mužov, ktorí doteraz trénovali iba na silu a profesionálnych športovcov . Kvôli pokojným a kontrolovaným pohybom pilatesov by sa mali praktizovať staršie osoby a tí, ktorí sa po zranení vrátia do činnosti . Bolo by vhodné začleniť túto formu pohybu do tréningového plánu ľudí zápasiacich s bolesťou chrbta z dôvodu možnosti zamerania sa na prácu hlbokých svalov a zlepšenie stabilizácie.

Výhody - hlboké svaly



Hlavnou výhodou Pilates je zameranie sa na prácu hlbokých svalov, ktoré sú zodpovedné za stabilizáciu nášho tela a predchádzanie úrazom. Väčšina ľudí, ktorí vykonávajú akúkoľvek fyzickú aktivitu, sústreďuje svoj výcvik na prácu povrchových svalov. Vývoj viditeľných štruktúr vedie k tvorbe svalovej nerovnováhy. V tejto situácii, napriek silným priamym brušným svalom alebo extenzorom chrbtice vyškoleným počas mŕtvych ťahov alebo drepov, môže byť bolesť bedrovej chrbtice stále problémom. Je to kvôli oslabeniu hlbokých brušných svalov, viacnásobného svalu alebo zadku, ktoré sú predmetom väčšiny cvičení pilates.

Výhody - práca celého tela



Cvičenia pilates zahŕňajú použitie všetkých svalov v tele, s osobitným dôrazom na štruktúry zodpovedné za správne fungovanie tela. držanie tela, ako sú hlboké brušné a chrbtové svaly a zadok. To umožňuje nielen posilnenie celého motorického systému, ale aj jeho komplexný a vyvážený vývoj. Venujte pozornosť možnosti zamerania sa na vaše slabé stránky. Kontrola a presnosť vykonaných pohybov odhalí nedostatky v tele, ktoré umožnia s malou súdržnosťou a odhodlaním posilniť slabiny, ktoré by mohli v budúcnosti spôsobiť bolesť. Pilates je tiež spôsob, ako uvoľniť príliš napäté štruktúry.

Výhody - znižovanie stresu



Základom pohybu Pilates je koordinácia tela s dýchaním. Táto forma činnosti kladie veľký dôraz na správne fungovanie bránice. Pre mnohých ľudí to bude docela výzva kvôli abnormálnemu dýchaciemu vzorcu, ktorý znamená použitie hrudníka, nie bránice alebo priečnych brušných svalov. Reedukacia a učenie sa pri dýchaní nielenže okysličia telo lepšie, ale tiež uvoľnia svaly šíja, krku, ramenného pletenca a hrudníka. Pravidelné a kontrolované inhalácie a výdychy počas tried sa premietajú do zníženia svalového napätia a uvoľnenia nervového systému. Účinok relaxácie a upokojenia sa dosahuje pravidelným využívaním tejto formy aktivity.

Výhody - uvedomenie tela



Ďalšou výhodou Pilates je to, že zlepšuje informovanosť a kontrolu vášho tela. závažia alebo na veľké vzdialenosti. Opakovanie daného pohybu niekoľkokrát so zameraním na správnu prácu pri dýchaní a pomalé pohyby vám umožňuje sústrediť sa na prácu konkrétnych svalov a usporiadať celé telo v priestore. Presnosť, s akou sa vykonávajú nasledujúce polohy, ako aj pokojné a merané tempo, si vyžadujú maximálnu koncentráciu cvičiaceho. Vďaka tomu nieleno pracujeme na tele, ale aj na mysli. Vedomie je úplne zamerané na danú pohybovú úlohu, ktorá efektívne odstraňuje problémy každodenného života a umožňuje vám relaxovať a odpočinúť si. Zvýšenie kontroly nad telom sa premietne do zlepšeného výkonu medzi rôznymi športmi, počnúc tímovými hrami, zdvíhaním

Summary



Pilates je aktivita, ktorá prinesie pre väčšinu z nás pozitívne výsledky. Profesionálni športovci zlepší povedomie o tele a posilnia najslabšie články, ktoré môžu viesť k zraneniam. Ľudia, ktorí praktizujú silu a figúrku, budú kompenzovať disproporcie medzi vonkajším a hlbokým svalstvom, ktoré ich chráni pred bolesťou chrbta. Ženy, ktoré sa boja nadmerného rozvoja svalov, ku ktorému môže dôjsť počas silového tréningu, si vybudujú silné a štíhle telo. Pilates bude skvelou formou návratu k činnosti pre starších, zranených alebo zápasiacich s nadváhou a obezitou. Vďaka komplexnému prístupu k téme pohybu, dýchania, uvedomenia a koncentrácie na vašom tele je Pilates jednou z najlepších foriem organizovaných aktivít dostupných vo fitness kluboch.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk