Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Čo jesť a čomu sa vyhnúť, aby bežal rýchlejšie?

Čo jesť a čomu sa vyhnúť, aby bežal rýchlejšie?



Na zlepšenie výsledkov nestačí trénovať správne a vytrvalo. V určitom okamihu sa musíte pozrieť na svoju stravu. Ak bol tento dôležitý prvok športovania doteraz zanedbaný, je čas ho zmeniť, pretože zmena ponuky sa môže prejaviť v lepších výsledkoch.

Výživa bežcov je podobná zdravej výžive iných ľudí. Čo je zdravé pre každého človeka, je to isté pre bežca. S niekoľkými výnimkami, ktoré sa vzťahujú na konkrétne tréningové momenty a špecifické situácie pred súťažou. Bežec potrebuje viac kalórií ako jeho sedaví priatelia. Musíte si uvedomiť, že prejedanie nie je najlepší nápad. Ak máte bolesti hladu, môže to znamenať, že váš tréning bol príliš namáhavý, alebo vo vašej strave chýba prísada, ktorú sa vaše telo snaží dostať za každú cenu.

To, čo jeme, keď jeme a ako jeme, má veľký význam.

uhľohydráty



Ak prevádzkujete, veľmi dobre viete, aké dôležité sú pre športovca uhľohydráty. doplnky alebo predtým pripravené vhodné zmesi, napr. na základe medu alebo melasy. Takáto injekcia energie pomôže obnoviť energetické rezervy počas cvičenia a tiež urýchli proces regenerácie po nej. Glukóza je tiež nevyhnutná pre mozog. Keď hladina cukru v krvi klesá počas dlhodobého, namáhavého cvičenia, mentálnej čistoty a koncentrácie sa zhoršuje. Má to spoločné s prísunom cukru a kyslíka do mozgu. Počas tréningu bežcov je veľmi dôležité zvýšiť spotrebu potravín bohatých na sacharidy (ryža, cestoviny, chlieb, zemiaky). 2-3 dni pred súťažou sa odporúča tzv Načítanie uhľohydrátov, ktoré podľa mnohých štúdií môže zlepšiť vaše skóre o 1-3%. Toto je základné palivo potrebné na cvičenie . Sacharidy sa všeobecne delia na jednoduché a zložité. Jednoduché - kvôli rýchlosti absorpcie - najlepšie spotrebované počas tréningu, pred ním a po ňom vo forme energetických gélov a


Jedným z najdôležitejších aspektov tréningu je návrat k rovnováhe po cvičení. Ak chcete bežať rýchlejšie a napredovať, musíte si znova vybudovať štruktúru svalov.
proteínový doplnok alebo sacharidový proteín. omega mastné kyseliny. Jesť ľanové semeno môže mať podobný účinok. A ak vám chýba zdravý proteín, možno budete musieť použiť ten správny. Produkt bohatý na vysoko kvalitné proteíny, ktoré by bežci mali odporúčať, je losos . Je to vynikajúci zdroj nielen bielkovín, ale aj omega kyselín, dôležitých v tréningu bežcov (kyseliny znižujú zápaly, ktoré sa vyskytujú vo svaloch v dôsledku zvýšeného úsilia a majú tiež pozitívny vplyv na hormonálnu rovnováhu). Jesť losos je dobré pre srdce a celý obehový systém. Zložky, ktoré obsahuje, pomáhajú obnovovať a regenerovať unavené svaly. Ak chcete dosiahnuť najlepší výživový účinok, kombinujte ho s listovou zeleňou vo vašej strave. Ak nemáte kvalitné lososové mäso. zvážte okamžité použitie doplnku

Tuky



Aby všetky metabolické procesy v tele bežca fungovali správne a aby sa absorbovali niektoré vitamíny a minerály, musí konzumovať tuky. Endokrinný systémNa správne fungovanie potrebuje tiež zdravé tuky. Ich bohatým zdrojom sú orechy, ktoré majú priaznivý vplyv na srdce a obehový systém . Mnoho ľudí si rád jedlá medzi jedlami, arašidy sa preto odporúčajú pre bežcov. Orechové zmesi sú vynikajúce občerstvenie. Môžu byť tiež použité ako prísady do šalátov a iných pokrmov. Mali by ste sa však vyhnúť arašidom pečeným v oleji alebo s pridaným cukrom, ako aj vysoko spracovaným arašidovým maslom obsahujúcim konzervačné látky a plnivá, ako je cukor, sójový lecitín a hydrogenované rastlinné oleje. Surové, mleté alebo pražené orechy sa zdajú byť najlepším riešením.

vysoko odporúčané



V roku 2010 sa na Louis University v Missouri v USA uskutočnil prieskum medzi bežcami, ktorí sa mali zúčastniť súťaží vo vzdialenosti 5 km. Jednej skupine boli podávané pečené červené repy, druhej skupine. Tí, ktorí jedli pečenú repu, dosiahli lepšie výsledky ako tí, ktorí ju nejedli. Repa obsahuje dusičnany, ktoré sa v tele premieňajú na oxid dusnatý, ktorý rozširuje krvné cievy, čím sa do svalov dodáva viac kyslíka . To zvyšuje ich účinnosť. Koncentrovaná šťava z červenej repy opitá 2–3 hodiny pred tréningom môže zvýšiť výkon až o 1–3%.

Mohlo by sa zdať, že rozdiel 1% je malý, ale na určitej úrovni tréningu tela sa počíta každé percento a suma percent získaných rôznymi spôsobmi, napríklad vďaka strave, vhodnému výberu bežeckej obuvi a bežeckého oblečenia atď., v konečnom znení. záležitosti vyrovnania.

Repa obsahuje beta-kartotén, vitamíny B a vitamín C. Ak sa vám nepáči chuť červenej repy, skúste inú zeleninu, ktorá má podobné vlastnosti. Alebo možno máte radi zdvihnutú repu?

Čo sa vyvarovať?



Primárne rafinované produkty, ako je biely cukor, biela múka, biela ryža . Sú nezdravé, pretože rafinácia ich zbavuje živín. Toto sa volá prázdne kalórie. Pri spracovaní sa zrná odstraňujú z biologického obalu, ktorý obsahuje vitamíny, enzýmy a minerály. Povlak je potrebný, aby telo absorbovalo škrob obsiahnutý v zrnách. Aby trávil cukor v rafinovaných potravinách, telo potrebuje látky, ako sú minerály, enzýmy atď., Ale bohužiaľ boli odstránené spolu so škrupinou zŕn. Telo ich čerpá zo svojich vlastných rezerv, živín uložených v tkanivách, ktoré okrem iného spôsobujú nedostatky. vápnik, chróm, horčík, zinok. Tieto tkanivá strácajú svoju elasticitu, čo môže spôsobiť zranenia a zranenia. Okrem toho proces trávenia rafinovaných produktov spôsobuje veľké zaťaženie tráviaceho systému a celého tela. V zásade musí telo vynaložiť väčšie úsilie na tráviaci proces, než z neho získava energiu. Takéto výrobky navyše okysľujú telo a spôsobujú vývoj patogénov a hubových ochorení.

Rafinované oleje, ako aj náhradky masla - margarín - tiež nie sú tou najlepšou voľbou. Často obsahujú hydrogenované oleje, ktoré negatívne ovplyvňujú zdravie kardiovaskulárneho systému. Prírodné zdroje tuku, ako je maslo, avokádo, kokosový olej a orechy, sú nevyhnutné pre rýchle spustenie bežca. Našťastie sa veľa vitamínov metabolizuje na základe tuku.

Výkonnosť bežca je tiež výrazne obmedzená konzumáciou alkoholu . Po prvé, dehydratuje a po druhé, má negatívny vplyv na centrálny nervový systém. Naruší tiež proces syntézy glukózy v pečeni. V extrémnych prípadoch to môže viesť k hypoglykémii. Udržuje vysoké hladiny kortizolu v tele, t.j. stresový hormón, ktorý spomaľuje regeneráciu svalového tkaniva.

Beh je výrazom obáv tela. Ak kombinujeme cvičenie so správnou výživou, pocítime výhody. Lepšie výsledky sú iba ich časťou.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk