Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Dlhá cyklotrasa - ako sa pripraviť?

Dlhá cyklotrasa - ako sa pripraviť?

Meranie síl na úmysly



Dlhé vzdialenosti nevychádzajú z ničoho nič. Osoba, ktorá nedávno jazdila na bicykli v neďalekom parku, bude zbytočne vyčerpaná na 200 km trase, ak vôbec dosiahne svoj cieľ. Existuje staré príslovie: "ísť ultra, musíte jazdiť." Neexistujú žiadne skrátené cesty a žiadne magické recepty - ak si chcete užiť väčšiu vzdialenosť, musíte začať s kratšími.

Nehovorím nič o skutočnom tréningu, píšem tento text pre ľudí, ktorí jazdia pre zábavu, bez tréningových režimov. Najlepšia vec, ktorú môžete urobiť, je zväčšiť ubehnutú vzdialenosť a pravidelne ju skracovať. Napríklad 2 - 3-krát týždenne po dobu 20 - 60 km (v závislosti od sily a času) a cez víkend idú na trase dvakrát tak dlho ako denne. A budúci víkend je to o 20 km dlhšie, potom o 40 km atď.

Ako ísť?



Technika jazdy sa tiež počíta, aj keď každý má v tejto veci odlišné preferencie, stavbu tela a návyky. Napriek tomu odporúčam jazdiť takým spôsobom, že na pedálovanie nevynakladáte veľa úsilia - je lepšie točiť ľahšie a rýchlejšie. Toto sa nazýva kadenčné jazdenie, t. J. So zvýšeným počtom otáčok kľuky za minútu. Je dobré mať termín 80 - 100 (alebo viac, aj keď už to nie je také jednoduché). Ak pri jazde "hnetiete kapucňu", to znamená, že jazdíte na príliš tvrdých rýchlostných stupňoch a pomaly šliapate - zbytočne si ublížite na kolenách a unavujete svoje svaly.

Jazda na veľké vzdialenosti tiež nie je časom na prekonanie záznamov o rýchlosti. Z väčšieho kopca sa vzdajte šliapania, trochu si oddýchnite. Jazdite stabilným a ľahkým tempom bez náhlej akcelerácie . Ak šoférujete v skupine a máte pocit, že je pre vás príliš rýchly a počas nasledujúcich niekoľkých alebo niekoľkých hodín nebudete môcť takto jazdiť - nastavte nižšiu rýchlosť.

typ bicykla



Druh bicykla tiež nie je dôležitý - dôležitejšia je poloha za volantom, ktorá musí byť pre vás pohodlná. Dlhá trasa ako v šošovke bude tiež zobrazovať akékoľvek body bicykla, ktoré sa nezhodujú s nami - napríklad nesprávne umiestnené sedlo alebo jeho typ, nepohodlné umiestnenie za volantom, pneumatiky s príliš vysokým valivým odporom, nepríjemné rukoväte riadidiel, príliš mäkké podrážky v topánkach. Odhalenie všetkých možných nepríjemností trvá určitý čas a kilometre. štrk

Na druhej strane nič nebráni tomu, aby bolo gravelowym oveľa realistickejšie. Ale nič silou, na začiatku stojí za to jazdiť na tom, čo máte. cestné bicykle alebo mestský bicykel najazdite 50 alebo 100 kilometrov alebo viac. Na zemi boli nahustené pneumatiky a reťaz bola namazaná tak, aby bola technicky zdravá. Na druhej strane si neviem predstaviť, že cestujem 500 km v meste, nehovorím, že je to nemožné, ale pohodlné

Nájsť trasu



Je dobré mať plán pre dlhšiu trasu. Je to všetko o bezpečnosti - rodina by mala vedieť, kam ideme. Zvolený cieľ jazdy tiež pomôže v motivácii, bude to, o čo sa bude usilovať a počítať zostávajúce kilometre. Z času na čas sa oplatí obísť nepretržité čerpacie stanice. Nejde iba o zásoby, pretože to môžete urobiť v obchodoch, ale nájdete aj toalety na staniciach.

Odporúčam vám, aby ste sa vyhli rušným cestám, najmä národným cestám, t. j. číslam od 1 do 99 . Niektoré z nich majú asfaltovú cestu, ktorá uľahčuje jazdu, ale nanešťastie ju nenájdete všade. Stojí za to pozrieť sa na mapy Google a zistiť, ako vyzerá časť trasy - žiadna cestná a ťažká premávka, najmä nákladné autá, nie je veľmi príjemným zážitkom.

Pri plánovaní vašej trasy nezabudnite na výšku. 200 km v byte Mazovie je úplne iné ako 200 km v blízkosti Tatier. počítač na bicykli s GPS, ako posledná možnosť, papierový zoznam manévrov na trase (zvykol som to robiť sám, ale v dnešnej dobe je telefón omnoho pohodlnejší). Tiež by sa malo premýšľať o niečom, na čo sa dá navigovať . Môže to byť smartfón namontovaný na držadle riadidla alebo

navigation

Postarať sa o vybavenie



Potrebujete vybavenie počas kratších jázd, ale základ je dobrý núdzový bar, niečo, čo je potrebné zamaskovať poveternostné podmienky. fľaša na vodu / fľaša s nápojom, helma (nie je povinné aale stojí za to mať), náhradná vnútorná trubica a záplaty, plastové páčky pneumatík, upratané, pohodlné a vzdušné čerpadlo, svetlá (aj keď nemáte v pláne jazdiť v noci, nikdy neviete, čo sa stane po tejto trase),

Na dlhšie cesty, kladkostroj, krém na odieranie citlivých častí tela (používam Sudocrem), malú fľašu reťazového oleja, niekoľko listov papierovej utierky, opaľovací krém v lete a šál pod prilbou. vreckové viackanálové klávesy, priestranná powerbank a / alebo náhradné batérie pre žiarovky,

opatrne pack-pack



Čím ťažší je bicykel, tým ťažšie bude kopec. Nezáleží na 20 km jazde, ale na 200 km je to už cítiť. Oplatí sa prehodnotiť to, čo berieme a berieme iba potrebné veci. Táto skúsenosť príde s časom, ale na začiatku by som si dôkladne preverila batožinu, aby som sa ubezpečila, že tam nebudeme prepravovať ďalšie veci len z obvyklých dôvodov. Musíte tiež zvážiť riziko - je lepšie mať k dispozícii súpravu na oprava vnútorných trubíc, aj keď to nie je užitočné (čo by som všetkým prial). Na druhej strane náhradná pneumatika alebo kľúče na odskrutkovanie kazety, pri jazde, ktorá bude trvať maximálne niekoľko desiatok hodín, je lepšie nechať ju doma.



Prognóza hovorí, že bude horúco? Vezmite si šál / ľahké dažďové sako alebo premýšľajte o odložení štartu na neskôr. čiapku pod prilbou. Má sa v noci ochladiť - vezmite niečo teplejšie a nasaďte ho skôr, ako vychladnete. Ak prší, pripravte sa

Výber správneho oblečenia nie je ľahká záležitosť a nie vždy všetko predpovedáte. Dokonca aj za krásneho slnečného dňa môžete mať taký lejak, že napriek tomu najlepšiemu dažďu budete chcieť ísť domov. Takto sa získavajú aj skúsenosti.

Pokiaľ ide o tričká, odporučil by som niečo typické pre cyklistiku (existujú rôzne strihy, tiež voľnejšie a pohodlnejšie) vyrobené z kvalitného priedušného materiálu. Šortky by mali mať slušnú vložku, ktorú budeme testovať na kratších jazdách. Nie je to potrebné, ale dôrazne sa odporúča prekročiť určitý kilometer.

Pitie a stravovanie



Poskytovanie tekutín počas jazdy je nevyhnutné, musíte často piť v malých dúškoch. Niekoľkokrát som počul príbehy, že niekto jazdil niekoľko hodín s jednou pollitrovou fľašou vody. Toto je najjednoduchší spôsob dehydratácie a pasenia niekde pozdĺž trasy. To, že niekto uspel, neznamená, že je zdravé a múdre. Pitie ovocných štiav zmiešaných s vodou, prípadne izotonických (neenergetických) nápojov alebo rozpustenie vo vode šumivé tablety s elektrolytmi.


Stravovanie je rovnako dôležité - lepšie častejšie a menej. Jesť viac jedla vôbec nepomôže, iba zaťaží žalúdok. Každý musí vyskúšať, čo má jesť. Rozhodne stojí za to osloviť banány,
študentský mix, cereálne tyčinky, nevidím žiadne prekážky, ktoré by im pomohli pri sladkej rožku, urobili sendvič z bežnej rožky a kúsok studeného mäsa / syra , Na ceste si môžete dať desiatu alebo si dať polievku - je dôležité sa neprejedať.

Zhrnutie



Zapínanie všetkého prackou, hlavná vec je jazda okolo, postupne zvyšovať ubehnutú vzdialenosť a trpezlivo zbierať skúsenosti . Šialeného môžete jazdiť naraz niekoľko sto kilometrov, ale je oveľa lepšie a zdravšie sa naň pripraviť.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk