Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Jednonohé cvičenia - prečo sa oplatí robiť?

Jednonohé cvičenia - prečo sa oplatí robiť?

Vyrovnanie asymetrie



Hlavnou a najdôležitejšou výhodou vykonávania cvičení s jednou nohou je možnosť kompenzácie asymetrie v našom tele . Je vedecky potvrdené, že neexistujú ľudia, ktorých pohybový aparát je symetricky vyvinutý. Silnejšia strana bude vždy dominovať slabšej strane a prevezme väčšinu práce počas fyzického cvičenia, čo zase prehlbuje problém. Správne vykonávané cvičenia, pri ktorých je telesná hmotnosť založená na jednej nohe, budú účinné pri vyrovnávaní nerovnováhy sily a napätia svalov. Slabšia stránka bude nútená robiť konkrétnu prácu bez pomoci svalov, ktoré jej doteraz pomáhali. V tomto prípade je veľmi dôležité prispôsobiť zaťaženie možnostiam slabšej strany.

Práca na slabých miestach



Pokrok je hlavným cieľom väčšiny školení. V prípade silového tréningu je uvedený pokrok, najmä pokiaľ ide o vzhľad tela, možný, keď sa zvyšuje sila cvičiaceho. Sila najslabšieho bodu bude vždy faktorom, ktorý brzdí pokrok. Cvičenia na jednej nohe vám vďaka možnosti lepšej svalovej senzácie umožňujú sústrediť sa na prácu určitej svalovej skupiny. Príkladom je bulharský drep, ktorý vďaka zvýšenej aktivácii štvorhlavého svalu a gluteálneho svalu pomôže prerušiť stagnáciu v drepe s činkou na chrbte.

legs

Stabilizácia



Stabilizačný výcvik je založený na práci na pohybových vzorcoch vykonaných na jednej nohe. Všeobecný názor na nevyhnutnosť použitia tohto typu školenia
naboso gule, švajčiarsky loptu alebo barety je nesprávne, pretože tieto nástroje pomáhajú pri vytváraní rovnováhy iba pri práci s týmito konkrétnymi nástrojmi. Nemá zmysel používať komplikované doplnky, ak si naše telo nemôže udržať rovnováhu po zdvihnutí jednej z nôh nad zem. Prijatie polohy s jednou nohou a správne vykonanie vzoru v drepe alebo v mŕtvom ťahu aktivuje omnoho viac svalov ako v ktoromkoľvek inom cvičení.

Posilňovanie zabudnutých svalov



Variácia tréningového plánu s jednonohými cvičeniami bude vynikajúcou príležitosťou, ako donútiť svalové skupiny, ktoré zvyčajne nepracujú alebo nepracujú príliš málo efektívne, aby pracovali. . Prvým príkladom, počínajúc úplne dole, sú svaly chodidiel. Potreba udržiavať rovnováhu po zdvihnutí jednej z nôh núti aponeurózu chodidla tvrdšie pracovať. Pri vyššej výkonnosti fungujú lýtkové a holenné svaly efektívnejšie, stredná hlava svalu štvorhlavého svalu, ktorá je zodpovedná za stabilizáciu kolena, a svaly gluteus, ktoré zaisťujú stabilizáciu bedra. Práca všetkých vyššie uvedených svalových skupín bude vynikajúcou prevenciou úrazov a zranení.

legs

Práca v brušných svaloch



Vykonaním cvičení s jednou nohou sa účinne zapojia brušné svaly. Vždy, keď je naše telo zbavené stabilnej podpory v podobe obidvoch nôh, základné svaly zvyšujú svoju aktivitu, aby sa zabránilo možnej rotácii chrbtice alebo laterálnemu hyperexenzii. Správne vykonali jeden dřep nôh, jeden mŕtvy reťazec nôh, kolá či zbrane donútia pracovať šikmé, priečne a priame brušné svaly. Funkčná práca základných svalov v tomto prípade tiež zabráni poraneniam bedrovej chrbtice, ktorej správna stabilizácia je rozhodujúca pre zdravie nášho pohybového aparátu.

Rozmanitosť vo vzdelávaní



Pre mnohých ľudí je argumentom zahrnutia jednonohé cvičenia do ich plánu odbornej prípravy diverzifikácia. Pre tých, ktorí cvičia iba rekreačne a pre blaho, je nepochybne základným prvkom ovplyvňujúcim efektívnosť cvičenia nadšenie a pozitívny prístup. Dokonca aj zle štruktúrované cvičenie, vykonávané pravidelne, prinesie lepšie výsledky ako nesystematické využitie najlepšieho plánu. Preto budú jednonohé alebo pľúcne cvičenia vynikajúcou alternatívou pre tých, ktorí nenávidia školenie monotónnosť a neustále potrebujú nové stimuly.

Zhrnutie



Cvičenia s jednou nohou majú pre každého veľa výhod. Ľudia, ktorí chcú zvýšiť silu veľkých bitiek, by mali používať cvičenia s jednou nohou na posilnenie slabých väzieb a zlepšenie stabilizácie. ktorých predchádzajúce cvičenia boli nudné, by mali vyskúšať tento typ tréningu z dôvodu možnosti poskytnutia nových stimulov. Ľudia, ktorí doma trénujú, budú môcť naďalej zvyšovať obtiažnosť svojho tréningu bez zvyšovania vonkajšej záťaže pomocou telesnej hmotnosti počas cvičenia. svaly chodidla, svaly v oblasti holennej kosti a kolena, ako aj svaly gluteusu, ktoré zabezpečujú zdravé fungovanie nôh a chránia pred zraneniami. Zaujímavou myšlienkou je použitie jednostranného vzoru pohybu aj pre svaly hornej končatiny. 103 ">
sa nevyrovnajú iba jednou rukou možné asymetrie, ale tiež poskytne nový stimul v odbornej príprave.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk