Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. „Kruhový chrbát“ alebo syndróm hornej križovatky. Ako sa pred tým chrániť?

„Kruhový chrbát“ alebo syndróm hornej križovatky. Ako sa pred tým chrániť?

Príčiny syndrómu horného kríženia



Vyššie uvedený problém sa najčastejšie stretávajú ľudia, ktorí trávia väčšinu dňa sedením alebo prácou mnoho hodín pri počítači. Dlhodobé kancelárske práce prispievajú k neanatomickému umiestneniu trupu, rúk a hlavy. Po pracovnej dobe sa často zisťujú aj zlé návyky a prijíma sa nevhodné držanie tela. Relaxácia v podobe sledovania televízie, čítania knihy alebo pomocou smartfónu posilňuje telo v nezdravých návykoch. Problémy tiež spôsobí nedostatočná informovanosť a znalosť polohy tela počas silového tréningu alebo na bicykli. Ak nie je telo nútené vykonávať pohyby, ktoré ho vyrovnajú a otvoria, štrukturálne zmeny sa môžu v priebehu rokov stať nezvratnými.

Účinky



Syndróm horného kríženia je posturálna defekt, pri ktorom sa zhoršuje prírodná hrudná kyfóza (hyperfóza), hlava vyčnieva dopredu (ramená) a ramená sa otáčajú dopredu a dovnútra. , V dôsledku týchto štrukturálnych zmien sa hrudník zrútil a sploštil, čo negatívne ovplyvňuje dýchací proces. Vyššie uvedené problémy by mali byť veľmi často sprevádzané vyčnievajúcimi lopatkami a pocitom stuhnutosti celého pletenca a krku. Toto umiestnenie tela významne znižuje pohyblivosť hrudnej chrbtice, čo sa prejavuje v výskyte bolesti pri vykonávaní základných pohybov . Štrukturálne zmeny v jednom segmente tela negatívne ovplyvňujú zarovnanie ostatných kĺbov. Syndróm horného kríženia bude častou príčinou syndrómu spodného kríženia a naopak.

Skrátené a oslabené svaly - chybná anatómia držania tela



Hlavná príčina tejto poruchy je vo väčšom prsnom svale. Spolu so susedným predným deltovým svalstvom sa skrátili, čím sa rameno zdvihlo a otočilo dovnútra. Horný lichobežní sval a lopatka levátora umiestnená na zadnej strane tela sa tiež stiahli. V zdravom a zdravom tele by činnosť týchto svalov mala byť vyvážená pôsobením svalov stredného a dolného lichobežníka a svalov rotátorovej manžety. V opísanom prípade sú funkcie zasúvania a spúšťania lopatiek oslabené. To znemožňuje správne umiestnenie lopatiek vo vzťahu k chrbtici, čo nepriaznivo ovplyvňuje celé pletené rameno a okolité svaly.

Ako čeliť problému - relaxáciu a napínanie napätých svalov



Prvý krok v boji proti syndrómu horných kĺbov , dochádza k uvoľneniu nadmerne napätých tkanív . Kľúčom bude zameranie na skrátený prsný sval, predný deltový sval a sval horného lichobežníka. Kompresia vyššie uvedených oblastí spojená s masážou prinesie najlepšie výsledky. Športová masáž bude dobrým riešením. Užitočné bude momentálne populárne
doplnky pre samomasáž a školenie mobilita , napríklad lakrosová lopta. Čím ťažšie je predmet roztrhávať zviazané tkanivá od seba, tým lepšie budú výsledky. Na obzvlášť jemných miestach, t. J. V spúšťacích bodoch, by ste mali udržiavať tlak a zhlboka dýchať niekoľko desiatok sekúnd.

Ak chcete maximalizovať účinky, prejdite na napínanie po predchádzajúcej relaxácii. Polohy, v ktorých sú pripojenia daného svalu na najväčšom možnom roztiahnutí, by sa mali udržiavať 30 sekúnd až minúta. Je nevyhnutný trvalý hlboký dych.

Ako čeliť problému - posilňovať oslabené svaly



Základným posilňujúcim pohybom oslabených svalov bude ťahanie rúk proti trupu tak, aby lopatky boli v konečnej polohe. čo najbližšie k sebe. Nezabudnite zdvíhať ramená a správnu (zasunutú) polohu hlavy. Užitočným príslušenstvom pre tento ťah bude expandéry alebo dlhé šnúry pripojené k hornej kladke. Udržiavanie svalového napätia v zúženej polohe lopatiek po dlhú dobu prinesie lepšie výsledky. Základný prvok určujúci účinnosť cvičení je ich správna technika. Je vhodné poradiť sa s kompetentným trénerom alebo fyzioterapeutom. odporové kaučuky, Pásky TRX,

Diagnostické testy



Vizuálne hodnotenie siluety môže byť účinné pri diagnostike alebo vylúčení prítomnosti syndrómu horného kríža. Nadmerná hrudná kyfóza, potopená hruď, predná hlava a plecia jasne naznačujú problém. Ďalšou indikáciou môže byť poloha palcov pri státí. Ak v pokojnej každodennej polohe palce smerujú dovnútra a chrbát ruky smeruje dopredu, môže to naznačovať poruchu držania tela. Ďalším testom, ktorý môže naznačovať syndróm horného kríženia, bude pohyb ramien smerom nahor v polohe, keď je celá chrbtica proti stene a chodidlá sú niekoľko centimetrov od steny. Dotknutie sa narovnaných rúk k stene nad hlavou bez zmeny (kompenzácie) polohy chrbtice neznamená žiadne rušenie. Povedomie a systematická práca na tomto probléme.

Ak predložené testy naznačujú prítomnosť horného krížového syndrómu, malo by sa to okamžite riešiť. V prípade tréningu v telocvični alebo akejkoľvek inej fyzickej činnosti bude potrebné vykonať vhodné zahrievanie. Malo by zahŕňať relaxáciu, napínanie a posilňovanie špecifických svalov v uvedenom poradí. Kancelárske práce by sa mali pravidelne prerušovať. Mali by ste sledovať svoju polohu sedenia a neustále pripomínať svojmu telu správne umiestnenie chrbtice a lopatiek. Iba pravidelné a vedomé konanie zbaví postavu problémov súvisiacich s chybami držania tela.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk