Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Kúpanie na otvorenej vode - ako sa s tým vysporiadať?

Kúpanie na otvorenej vode - ako sa s tým vysporiadať?



Kolísanie teploty, zakalená voda, vysoké vlny, víry, fúkajúci vietor - takýmto podmienkam sme vystavení, keď plávame v prírodných vodných nádržiach. Takáto činnosť je určite vzrušujúcejšia, ale aj fyzicky náročnejšia ako kúpanie v bazéne. Rovnaké faktory však môžu spôsobiť, že kúpanie v mori alebo jazere vyvolá úzkosť, najmä keď sme začiatočníci. Poďme si v bazéne rozvíjať niektoré zručnosti, ktoré zvýšia sebavedomie, keď plávame v mori alebo jazere. To nám umožní užiť si kúpanie vo všetkých podmienkach.

kúpacie zariadenia



Aby ste sa cítili bezpečne vo vode a mali šancu mať proti prvkom, musíte sa vybaviť vhodným vybavením. Pena je základom, ak je teplota vody nízka. Čím je spodná, tým silnejšia by mala byť pena. životná bója. Zvyčajne sa vyrábajú v pútavých farbách, takže budete viditeľní pre záchranárov alebo námorníkov. Bóje je veľmi ľahká. Nebudete mať ani pocit, že ho máte so sebou, a v prípade kontrakcie alebo straty sily môže byť veľmi užitočné. okuliare na plávanie na zabezpečenie dobrej viditeľnosti. Existujú okuliare určené špeciálne pre triatlonistov plávajúcich na otvorených vodách. Poskytnite širšie zorné pole, ktoré uľahčuje sledovanie situácie okolo vás. Vyhľadajte okuliare s farebnými šošovkami alebo zrkadlovým povlakom. Sú ideálne pre svetlé dni a tiež chránia pred slnkom. Ak trénujete sami na otvorenej vode, mali by ste zvážiť nákup neoprénové ponožky, aby vaše nohy zostali v teple. Pena musíte sa tiež prispôsobiť tvaru tela. Mal by dobre priliehať, ale nemal by obmedzovať pohyb. Nemal by tiež byť príliš voľný, pretože bude brať vodu a tak odolávať. Ak plávate v studenej vode a máte problémy s ochladením nôh, zvážte nákup.

Vybudujte si vytrvalosť



Predtým, ako začnete trénovať alebo súťažiť na otvorenej vode, mali by ste byť schopní plávať najmenej dvakrát až trikrát väčšia vzdialenosť ako v bazéne. Otvorené vzdialenosti vody sú iba odhady. Zvyčajne musíte vynaložiť veľké úsilie, pretože podmienky sú dynamické - silné vlny, ktoré vás dokážu uniesť, plus silný vietor. kilometer kúpania pri jazere bude náročnejšie na kúpanie, ako je rovnaká vzdialenosť v bazéne, takže zlepšíte svoju výdrž priamo v bazéne, v pohodlnejších podmienkach. Únava sa potom nestane faktorom, ktorý vás obmedzí, keď sa plánované 30-minútové plávanie zmení na hodinový boj s nepriaznivými vlnami. Keď cvičíte vytrvalosť v bazéne, nezabudnite si nereagovať, pretože odrážanie zo steny narúša váš rytmus a je formou odpočinku. Okrem vytrvalostného tréningu trénujte aj aktívny odpočinok vo vode. Ak sa cítite unavení, skúste odpočívať na cestách. Pokračujte v plávaní rovnakým tempom, ale vynaložte menšie úsilie na každý pohyb vašich rúk a nôh, ale nenechajte sa zastaviť - pokračujte v plávaní. To vám umožní urobiť si krátku prestávku a dokonca aj dýchanie. Toto je veľmi dôležitá zručnosť pri plávaní na otvorených vodách. Ak sa náhle cítite unavení, nezabudnite, že môžete ležať na chrbte. Tým, že sa vznášate a ležíte rovno, získate pokojnú silu. Ak cítite bolesť alebo máte kŕče, oddýchnite si rovnakým spôsobom a potom sa začnite pohybovať chrbtom k úderu vlny. Používajte čo najmenej končatinu, ktorá vás dočasne zlyhala.

výcvik s uzavretým okom



Vzhľadom na to, že na otvorenej vode nie je veľa referenčných bodov, je dobré plávať so zavretými očami v bazéne. zlepšiť zručnosti v oblasti priameho plávania. Okrem toho je voda v prírodných nádržiach často zakalená a napriek dobrým pohári ju veľa nevidíte. Budete si na to musieť tiež zvyknúť. Na rozvoj tejto zručnosti budete potrebovať prax a systematickú prácu. Môžete tiež vyskúšať kúpanie v dave. Je to tiež dôležitá zručnosť, pretože ostatní ľudia okolo vás uvedú vodu do pohybu, ktorú jediasťažujú vidieť málo okolo. Takéto školenie vám umožní zvyknúť si na podmienky, ktoré prevládajú pri plávaní v skupine. Ak ste už vo vode, vyberte cieľovú čiaru. Môže to byť budova alebo loď. Udrží vás to smerovať.

Zmeniť intenzitu a frekvenciu pohybov



Rôzne podmienky si vyžadujú rôzne štýly, údery a kopy nôh. V trhanej vode sú účinnejšie kratšie plytké ťahy. Tento pohyb vám umožní zostať bližšie k vodnej hladine a vyhnúť sa tomu, aby vás vlny vyhodili. Za priaznivejších podmienok v pokojnej vode alebo pri vlne, ktorá vás tlačí za vami, sa dlhšie, hlbšie údery stanú efektívnejšími. Okrem toho trénujte sami, aby ste udržali pravidelný rytmus na šetrenie energie. Cvičte v sérii plávaním v bazéne. Plávať tri dĺžky bazénu dlhými, hladkými a hlbokými ťahmi, potom tri krátkymi plytkými ťahmi. Nezabudnite vždy udržiavať stabilný rytmus a kombinovať ho s dýchaním. Pokúste sa vydýchnuť pokojne a rovnomerne. Nadýchnite sa na oboch stranách tela. vďaka tomu bude váš pohyb tela symetrický a bude vás držať na kurze. Okrem toho pozorujte prostredný prst ruky, má to tiež pozitívny vplyv na udržiavanie kurzu priamo vpred. Pokúste sa skombinovať dýchanie s pozorovaním okolia. Nevzdvíhajte hlavu príliš vysoko nad vodu, pretože potom vaše nohy klesnú a odolajú vode, čo povedie k spomaleniu. Dobrou pozorovacou technikou je zdvihnúť oči z vody a potom prevrátiť hlavu nabok, aby ste sa nadýchli. Malo by sa to robiť plynulo. Neskúšajte vidieť všetko naraz. Ak vám jeden pohľad nepomôže, nepropadajte panike, sledujte ďalší dych. Keď sa niekoľkokrát po sebe pozriete na určitý bod, zobrazenie bude jasnejšie.

Voda je nebezpečný prvok, ale môžete sa naučiť s ňou komunikovať. Plávanie je skvelé pre budovanie vytrvalosti a rozvoj dobrých návykov, ale aby ste si zvykli na otvorené vodné kúpanie, mali by ste si naň postupne zvyknúť. Nezabudnite, že toto je úplne iné prostredie.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk