Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Minulý týždeň pred maratónom

Minulý týždeň pred maratónom



Maratón je trochu ako palacinka. Najlepšie ingrediencie a najlepší recept nepomôžu, ak nemôžeme cesto profesionálne obracať. Posledný týždeň maratónu je konkrétne obdobie, v ktorom už nemôžeme nič vylepšovať a všetko pokaziť . To je, keď otázky, ako trénovať, čo ešte zlepšiť, ako jesť, napučia v tvojej hlave.

Je tu však niekoľko poznámok. Najdôležitejšou vecou nie je nútiť žiadne zmeny, nie experimentovať, zostať v pokoji a pohode. Potom bude úspech na dosah ruky. Existuje však riziko, že sa od toho môžeme vzdialiť, keď začneme konať v panike a ilúzia, že je potrebné urobiť niečo iné a telo ďalej vyladiť.

Tréning



Obmedzujeme počet najazdených kilometrov. Pravidlo "niekedy menej je viac" je ideálne pre posledný týždeň. A príliš pomalý ako príliš rýchly. Tento týždeň je odpočinok najdôležitejšou vecou a mali by sme sa naň zamerať. Je to mimoriadne dôležité, najmä preto, že sa nohy po znížení zaťaženia prenášajú ...

Výcvik je obmedzený na tri alebo štyri jednotky. V stredu robíme stimulujúci tréning, napríklad 5 km tempom, ktorým sa chystáme viesť maratón. Zvyšok je pomalý beh, po ktorom nasleduje niekoľko 60 - 100 m voľných technických pokusov, ktoré stimulujú svaly a zvyšujú ich prísun krvi. Vďaka tomu sa rýchlejšie zotavia a z potravy absorbujú viac živín.

V tejto fáze kladieme dôraz na udržiavanie pamäte motora . Nie je to najlepší nápad prestať bežať celý týždeň, pretože to spôsobí, že sa svaly "zaseknú", telo bude lenivé a nebudeme schopní dosiahnuť maximum z našich možností.

Diéta



Pokúste sa jesť menej mäsa a mliečnych výrobkov a nezabudnite pridať zelenú zeleninu k jedlám, ktoré tieto potraviny obsahujú - aj keď ste to už mohli urobiť predtým. Mlieko a mäso okysľuje telo a vápnik, horčík, sodík a draslík sa používajú na obnovenie acidobázickej rovnováhy, prvkov potrebných pre väčšinu fyziologických procesov v priebehu pokusu . Neskúšajte a nejedzte potraviny, ktoré ste nikdy predtým nejedli. Vyhnite sa ťažko stráviteľným jedlám, alkoholu a sladkostiam, ktoré tiež okysľujú telo a zaťažujú pečeň - hlavný sklad glykogénu. Uložte tento orgán, pretože je počas behu pod veľkým tlakom.

Zvyšujte príjem uhľohydrátov tri dni pred začiatkom. Ak máte citlivý žalúdok, vynechajte surovú zeleninu, strukoviny, sušené ovocie a potraviny s vysokým obsahom vlákniny. Ne experimentujte. Kvôli stresu pred rasou sa musíte starať o tráviaci systém. Pocity žalúdka vás môžu úplne vylúčiť z konkurencie alebo vás môžu výrazne oslabiť. Profesionálni bežci používajú šťavu z červenej repy na "nabíjanie batérií" na zlepšenie výkonu. Obsahuje veľa elektrolytov potrebných na beh. Ak ste to ešte neurobili, neoplatí sa experimentovať, pretože neviete, ako bude vaše telo reagovať.

Nejedzte ťažko stráviteľné jedlo. Nechajte to jednoduché: chlieb, zemiaky, krúpy, cestoviny, ryža, ovsené vločky, med, džem .

Príprava zariadenia - konečné odpočítavanie



Po analýze trasy a výbere správnej taktiky skontrolujte predpoveď počasia, pripravte sa na rôzne poveternostné podmienky.
topánky a na sebe oblečenie, ako aj ponožky. Všetko musíte vyskúšať vopred. Vyhnite sa chodidlám, pretože si môžete trieť nohy. gély (alebo čokoľvek iné, čo chcete na stope konzumovať), ktoré ste testovali v tréningu, najlepšie jeden výrobca a jeden typ. Budete ich samozrejme potrebovať batoh, urobte si zoznam vecí, ktoré je potrebné vziať. Čím skôr to urobíte, tým menej stresu vás to bude stáť. Zabalte to bejzbalová čiapka. Zabaľte tiež do vhodného vaku vopred alebo vetrovka odolná proti dažďu a Fólia NRC alebo do jednoduchého vrecka na odpadky, zaberajte málo miesta a ľahko sa balia. Na začiatku zaistia správnu teplotu, ale tiež chránia pred dažďom. Ak to vyzerá, že prší, pripravte si ľahké. Vaše telo sa pri behu prehrieva, ale buďte pripravení na to, že na začiatku môže byť chladno . Zamyslite sa nad mikinou, ktorú môžete nechať na štartovej čiare. Dobré riešenie je

Nezabudnite nabiť batériu v hodinkách a nastaviť ju tak, aby bola schopná riadiť tempo, čas a časgu, vzdialenosť, srdcová frekvencia . Vezmite náplasti, vazelínu na odieranie a všetko, čo používate, aby ste sa chránili pred pľuzgiermi na nohách, odieraním v slabinách a podpazuší. Zabalte štyri bezpečnostné špendlíky alebo prúžok pre svoje bryndzové číslo pre prípad, že vaše bryndzové číslo neprichádza s ničím, čo by vám pomohlo pripevniť ho na dres.

Po zabalení si prečítajte knihu, pozerajte televíziu alebo urobte čokoľvek, čo vám pomôže relaxovať. Buďte dobrí fandiť. Vyspi sa. Všetko bude v poriadku, po tom všetkom, čo ste dlho pracovali. Dôverujte svojmu telu. Akonáhle prekročíte cieľovú čiaru, budete si užiť obrovský úspech dokončenia maratónu.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk