Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Pozrite sa na pizzu z iného uhla

Pozrite sa na pizzu z iného uhla

trochu histórie



Prvé použitie slova "pizza" sa nachádza v dokumente z roku 997. Kvasnicový koláč s prísadami bol však známy už skôr. Prvé skutočné pizzerie neboli zavedené až do 18. storočia. Na začiatku bolo cesto z pizze vyrobené z cestovín, potom z kysnutého cesta. Najobľúbenejšia je najjednoduchšia verzia pozostávajúca z palacinky, paradajkovej omáčky, syra mozzarella a bazalky, tzv. Margherita. V súčasnosti v našich stoloch dominujú rôzne pizze s tenkou alebo hrubou kôrou na dne, s hubami, šunkou alebo ananásom.

Caloric



Pizza má dnes veľa variácií. Dno môže byť vyrobené z droždia z cesta, ako aj z karfiolu, brokolice alebo cukety. K dispozícii sú pizzy neobsahujúce lepok a bielkoviny. Všetko záleží na našich preferenciách. Pizza nemusí byť veľmi kalorická, priemerná obsahuje asi 300 kcal, Margherita je 230 kcal a vegetariánska 180 kcal na 100 g. Kalorický obsah pizze závisí hlavne od toho, čo sme na ňu dali, ak je to hlavne syr, potom množstvo kalórií môže byť až 500 kcal.

Pizza nie je tak zlá, ako je maľovaná



Pizza nie je taká zlá, ako je maľovaná. Môže to byť skutočne hodnotné jedlo aj pre ľudí na diéte.

Začnime so samotným koláčom. Cesto sa obvykle vyrába z pšeničnej múky, droždia, cukru a olivového oleja. Pšeničná múka, ak sa konzumuje raz za čas, nepredstavuje pre našu postavu veľké nebezpečenstvo. Naopak, dodáva telu draslík, sodík, vápnik a fosfor a niektoré vlákniny.

Olivový olej je pokladnicou vitamínov A a E a nenasýtených mastných kyselín, ktoré sú najčastejšie nedostatočné. Ľudia s celiakiou by sa mali vyhnúť pšeničnej múke kvôli prítomnosti lepku. To neznamená, že sa musia pizze vzdať, je to veľmi pekný nápad nahradiť pšeničnú múku napríklad strúhaným karfiolom alebo cuketou.

Pizzovou omáčkou sú väčšinou paradajky, ktoré sú bohaté na lykopén. Má vynikajúcu vlastnosť, že sa pri vysokých teplotách nerozkladá, takže sa pri pečení pizze nestráca. V spracovaných paradajkách je toho viac ako v čerstvých. Lykopén je silný antioxidant. Zabraňuje srdcovým infarktom a rakovine a tiež zvyšuje hustotu kostí, preto sa odporúča pre ľudí s osteoporózou. Paradajky sú tiež vitamínovou bombou - obsahujú veľa vitamínu C, K, E, B1, B2, ako aj flavonoidy, draslík, fosfor, horčík, železo a zinok.

Náplne pizze sú samostatným príbehom. Chudé mäso bude zdrojom
proteíny, takže ak si vyberiete mäsožravú pizzu, vyberte tú s kuracím mäsom, šunkou alebo iným chudým mäsom. Všetka zelenina, ako napríklad paprika, cibuľa, brokolica alebo kukurica, sú pokladnicami vitamínov a minerálov, ako aj vlákniny. Syr s vysokým obsahom kalórií je dobrým zdrojom bielkovín, vitamínov A a D a vápnika. Huby poskytujú vlákninu, selén a chitín, ktoré čistia tráviaci systém.

Keď nás láska k pizze nesie



Pizza sa nepýta, pizza rozumie. Ak jej však príliš často povieme, môže sa objaviť nechcený šiška. Aby sa tomu zabránilo, stojí za to vedieť, koľko to bude stáť, keď budeme jesť kúsok pizze:

1 plátok veľkej pizze - 43 minút prevádzky na bežecký pás,

1 plátok veľkej pizze - 1 hodina behu na energetická veža pri miernom tempe,

1 plátok veľkej pizze - 30 minút skákania za trampolína,

1 kúsok veľkej pizze - 40 minút zumby,

1 kúsok veľkej pizze - 1,5 hodiny čistenia.

Takže ak je naša láska k pizze vysoko nad dôvodom, v telocvični budeme mať veľa práce a potu
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk