Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Prečo priberáme na váhe s vekom? Ako tomu zabrániť?

Prečo priberáme na váhe s vekom? Ako tomu zabrániť?

Western-lifestyle



Zmena na sedavý spôsob života je jednou z hlavných príčin nárastu hmotnosti. Keď ľudia vstúpia do dospelosti, sú veľmi aktívni. Cyklistika, chôdza, športovanie alebo vysoká úroveň vzťahov s rovesníkmi robia denné výdavky na energiu dosť významnou. Časom nás profesionálny rozvoj kariéry, normalizácia sociálnych vzťahov, založenie rodiny a starostlivosť o deti nútia k zníženiu fyzickej aktivity. Bicykel sa premení na auto, ktoré pred televízorom premáva na film. Z dôvodu nedostatku času sa výživa často opiera o spracované potraviny, ktoré sa konzumujú v zhone.

Vývoj metabolických chorôb



Vedenie západného životného štýlu plného stresu, zodpovednosti, nedostatku času a fyzickej aktivity spôsobuje vývoj chorôb. Jedným z najbežnejších problémov v súčasnosti je inzulínová rezistencia. Výsledkom je, že všetky tkanivá a svaly sa stávajú ľahostajnými k inzulínu, ktorý v konečnom dôsledku nesie energetický náboj v tukovom tkanive. Okrem toho chronicky vysoké hladiny kortizolu prispievajú k ukladaniu tuku okolo bokov a brucha. Rozvíja sa diabetes mellitus II. Typu a ateroskleróza. Všetky tieto choroby a mnoho ďalších sú dôsledkom nezdravého životného štýlu, spôsobujú priberanie na váhe a sťažujú schudnutie.

Testosterone-drop u mužov



Testosterón je pre mužov hnacím hormónom. Inšpiruje činnosť, aktivitu, hospodársku súťaž a riziká. Od tridsiatich rokov sa však jej úroveň postupne znižuje. Pokles predstavuje približne 1% ročne. Spolu s hladinou testosterónu klesá aj koncentrácia rastového hormónu a DHEA - mládežníckeho hormónu. Dôsledkom zníženia ukazovateľov týchto hormónov je pasivita a nedostatok ochoty prijať fyzickú aktivitu. To zasa negatívne ovplyvňuje rýchlosť metabolizmu a množstvo svalového tkaniva. Aby sme zvýšili hladinu testosterónu, môžeme po predchádzajúcej konzultácii implementovať suplementáciu prípravkami ako Tribulus Terrestris, DAA, ZMA, Omega 3.
alebo bundu (ak je chladnejšia) a cestu, ktorú môžeme cestovať. Pre starších ľudí budú prechádzky s s palicami na nordic walking perfektné, pretože okrem spodnej časti tela bude fungovať aj horná časť.

Pravidelné a dôsledné cvičenie vám umožní zvýšiť energetické výdavky a zrýchliť váš metabolizmus. U mužov to pomôže udržať a dokonca zvýšiť hladiny testosterónu. U žien bude pôsobiť proti negatívnym účinkom menopauzy. Aktivita ochráni telo pred civilizačnými chorobami a zníži hladinu kortizolu.



K väčšine negatívnych zmien dochádzach v ľudskom tele v priebehu rokov je spôsobená nedostatočnou výživou. Spracované potraviny bohaté na konzervačné látky, chemické prísady, jednoduché cukry a tuky spôsobujú v tele zápal. Telo je vybavené samoopravnými mechanizmami. Avšak prílišné poškodenie buniek starnutím a vonkajšími faktormi (ako je zápal potravou, stres a nedostatok spánku) bránia uzdraveniu. Narušená homeostáza priamo prispieva k rozvoju chorôb životného štýlu a prírastku hmotnosti.

spánok a odpočinok



Ďalším dôvodom, ktorý pribúda na váhe s vekom, je to, že hladiny kortizolu zostávajú vysoké. Je to reakcia tela na chronický stres a veľké množstvo vonkajších podnetov vo forme napríklad modrého svetla emitovaného obrazovkami elektronických zariadení. Základom pre reguláciu hladiny tohto hormónu je adekvátne odpočinok vo forme spánku, pozitívnych vzťahov s blízkymi alebo koníčkov. Pomáhajú znižovať hladinu glukózy v krvi, znižujú riziko hromadenia tuku v bruchu a uľahčujú chudnutie.

Ako telo starne, zvyšuje sa tendencia priberať na váhe. Avšak nie všetci ľudia sa riadia týmto vzorcom. Štúdie súčasných spoločenstiev lovcov a zberačov ukazujú, že ich vek a hmotnosť sa priamo nezvyšujú úmerne. Toto je signál pre západné spoločenstvá. Viaceré vybavenie, ktoré ponúka vyspelá civilizácia, následne spôsobuje priberanie na váhe s vekom. Príčinou problému je zníženie fyzickej aktivity, ktorá negatívne ovplyvňuje endokrinný systém. Slabá strava spôsobuje rozvoj chorôb metabolického syndrómu, ktoré vytvárajú tukové tkanivo, najmä v oblasti brucha. Stres a nedostatok spánku zvyšujú hladiny katabolického kortizolu. Je potrebné analyzovať váš život z hľadiska vyššie uvedených faktorov a nedovoliť, aby bol vek ospravedlnením zvyšovania telesnej hmotnosti.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk