Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Rímska lavička v tréningu v telocvični

Rímska lavička v tréningu v telocvični

Roman-lavica



Rímska lavica je často zamieňaná s iným vybavením, ktoré je k dispozícii v telocvični, takže na začiatku stojí za to špecifikovať vzhľad a možné použitie tohto zariadenia. Každá lavica tohto typu musí byť vybavená rukoväťami, ktoré podopierajú nohy na úrovni teľa alebo Achillovej šľachy, a oporou pre štvorhlavé svaly stehien. Tento prvok je zvyčajne potiahnutý mäkkou kožou, ktorá počas cvičenia nespôsobí nepohodlie. V tomto type zariadení tiež nájdeme rukoväť, ktorá vám umožní nastaviť výšku. Vo väčšine prípadov sú rímske lavičky pomerne ľahké a umožňujú vám ich bez veľkého úsilia pohybovať. Výsledkom je, že sa veľmi často nachádzajú v zariadeniach pre domácu posilňovňu.

rímska lavica 01

Vyškolené skupiny svalov



Rímska lavica sa vo väčšine prípadov používa ako prvok na ukončenie svalového tréningu späť vďaka zapojeniu svalov, ktoré narovnávajú chrbát pri predlžovaní trupu. Aj keď tomuto cvičeniu nemožno poprieť účinnosť zapojenia tejto svalovej skupiny do práce, z hľadiska zdravia a prevencie úrazov by ste sa mali viac sústrediť na stimuláciu stehenných a bicepsových svalov stehna. Stôl tiež umožňuje trénovať šikmé brušné svaly pri vykonávaní laterálnych ohybov trupu. Toto zariadenie bude skvelým doplnkom väčšiny výcvikových plánov.

rímska lavica 02

Predĺženia trupu - chyby



Predĺženia trupu na rímskej lavici sú jedným z najviac nesprávne vykonaných cvikov ľudí navštevujúcich telocvične. Väčšina cvičencov používa extenzory chrbtice, aby nadmerne pracovali a viedli k nadmernému zväčšeniu bedrovej chrbtice, ktoré je pre naše zdravie mimoriadne nebezpečné. Ďalšou chybou je nedostatok práce v oblasti svalu slepého čreva, bicepsov stehien, ako aj zdvihnutie hlavy nahor, čo vyvolá bolesť krčnej chrbtice. Aby sa predišlo zraneniam a zlepšila sa kvalita vykonaných pohybov, toto cvičenie by sa malo vykonávať pomocou správnej techniky, ktorá predpokladá špecifickú postupnosť aktivácie svalov, čas a tempo práce a rozsah pohybu.

rímska lavica 04

Rozšírenia trupu - správna technika



Správna cvičebná technika predpokladá primerané nastavenie výšky podpory svalov štvorhlavého kĺbu, ktoré by sa mali nachádzať tesne pod bedrami bedier. Udržujte svoje nohy mierne ohnuté v kolenách, sklopte si trup úplne nadol, prekrížte ruky na hrudi a pritiahnite bradu bližšie k golierovej kosti. V tejto polohe bude možné cítiť strečing v bedrovej chrbtici alebo za stehnami. Začiatok pohybu by mali byť iniciované stehennými svalmi a stehnami bicepsov, ktorých napätie a kontrakcia ťahajú predtým visiaci trup hore a späť. Práca zadku a stehien by mala umožniť, aby bol trup viac alebo menej umiestnený na úrovni bedra. Počas cvičenia je veľmi dôležité držať chrbát čo najvernejšie. To umožní vylúčiť extenzorové svaly chrbtice z práce, ktorá je v prípade väčšiny ľudí preťažená sedavým životným štýlom. Je dobré udržať niekoľko sekúnd napätia v špičkovej fáze pohybu. Roman Luke 04a

Rozšírenia trupu - ako zapojiť extenzory chrbtice?



Ak chcete účinne zapojiť extenzory chrbtice do činnosti, začnite s vykonávaním rozšírení trupu áno, ako je opísané skôr, potom, keď je trup na úrovni bedra, môže sa začať kontrolované utiahnutie extenzorov bedrovej a hrudnej chrbtice, po ktorých nasledujú lopatky. Je neprijateľné prehĺbiť prirodzenú bedrovú lordózu, pretože to vyprovokuje budúcu diskopatiu a kýlu v tejto oblasti chrbtice. Stojí za to požiadať o pomoc skúsených odborníkov v tomto cvičeníosoba, ktorá posúdi, či je chrbtica hyperextendovaná.

Ohyby laterálnych trupov



Rímska lavička bude tiež dobrým doplnkom tréningu brušných svalov. Aby ste šikmé brušné sviečky zachytili, ležte bokom na zariadení s hrudnými hrotmi mierne nad podpierami a prekrížte ruky na úrovni hrudníka. Potom, pri zachovaní prirodzeného zakrivenia chrbtice, postavte telo vertikálne, až kým nebude rovnobežné so zemou. To umožní, aby sa šikmé svaly pretiahli. Ďalším krokom je zdvihnutie trupu do východiskovej polohy alebo o niečo vyššie stiahnutím brušných svalov. 10 až 15 opakovaní pre každú stranu v sérii 3 bude skvelým doplnkom vášho tréningu brucha.

Summary



Rímska lavička je bežne používané zariadenie, ale väčšina ľudí si na ňom cvičí bez správnej techniky, čím vystavuje svoju chrbticu vážnym zmenám a poškodeniu. Ľudia, ktorí vedú sedavý životný štýl, majú naklonenú panvu alebo sa sťažujú na stuhnutosť alebo bolesť v oblasti bedrovej chrbtice, by mali používať toto zariadenie na stimuláciu svalu stehien a bicepsu. Primeraná aktivita týchto dvoch svalových skupín. , ktoré sú najsilnejšími extenzormi bedrového kĺbu, budú skvelou prevenciou úrazov a umožnia vám užívať si zdravie pohybového ústrojenstva a fitnes po dlhú dobu. Takže ak pociťujete bolesť alebo zvýšené napätie v bedrovej oblasti chrbtice pri zdvíhaní trupu alebo bočnom ohybe, obráťte sa na svoju cvičebnú techniku s fyzioterapeutom alebo skúseným trénerom.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk