Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Rôzne formy drepov pre rôzne školenia

Rôzne formy drepov pre rôzne školenia

Základom je správna technika



Na zaistenie bezpečnosti a správnych výsledkov cvikov nižšej časti tela musíte poznať niektoré základné pravidlá techniky. V prvom rade treba pripomenúť, že je mýtus, že kolená sa počas drepov nesmú rozširovať za špičku prsta. Vďaka dostatočne veľkému rozsahu pohybu v členkovom kĺbe je možné s bedrámi zostupovať hlboko a bezpečne bez toho, aby bola namáhaná bedrová chrbtica. Druhým dôležitým tipom je udržiavanie vonkajšej rotácie nohy pri robení drepu. Ak sa vaše kolená počas pohybu pohybujú dovnútra, riskujete zranenie bedier alebo kolien.

Barbell-back squat



Základné a najbežnejšie cvičenie založené na drepovom pohybe je drep s
činky leží na chrbte. V tomto cvičení musíte udržiavať nohy v neustálom kontakte so zemou. Odpojenie päty počas pohybu bedrového kĺbu naznačuje veľmi malú dorsiflexiu v členkovom kĺbe a môže viesť k bolesti v kolenách a bedrovej chrbtici. Je tiež dôležité udržiavať kolená smerom von a udržiavať prirodzené zakrivenie chrbtice. Je mýtom, že toto cvičenie bude stavať urastene zadok. Táto forma drepu pôsobí svaly štvorhlavého svalu do najväčšej miery.

squat

Kettlebell-squat



Kettlebell squat kettlebell alebo iná hmotnosť držaná blízko hrude. Hrudník bude veľmi dobrým spôsobom, ako sa naučiť vzorec pohybu, ktorý sa používa v drepe. Umiestnenie hmotnosti pred trup uľahčuje udržanie ťažiska a sústredenie sa na samotný pohyb bokov. Okrem toho je v tejto forme drepu oveľa pohodlnejšia priľnavosť pre cvičiteľa ako v prípade drepov s činkou na chrbte, kde je potrebná primeraná pohyblivosť ramenného pletenca a hrudnej chrbtice, aby sa udržala činka správne.

squat

Presunúť squat



Ďalším cvičením je výpadový dřep. Z stojacej polohy by ste sa mali vrhnúť dopredu, aby sa koleno zadnej nohy dotklo zeme po zostupení s bokmi. Potom začnite narovnávať kolená a zdvíhajte boky a celý trup nahor. Počas série by malo telo zostať v rovnakej polohe vpred. Je nevyhnutné symetricky vyrovnať boky a zachovať prirodzené krivky chrbtice. Pokročilí ľudia by mali zvýšiť svoju telesnú hmotnosť umiestnením činky na chrbát alebo držaním klávesu činka. Toto cvičenie sa vo väčšej miere zapája do svalov svalu, bicepsov a štvorhlavých svalov.

squat

Bulgarian squat



Bulharský squat je ťažšia forma maloletého squata. V tomto cvičení je zadná noha zdvihnutá. Čím vyššia je výška plošiny proti zadnej nohe, tým ťažšie je cvičenie, čím viac sú zapletené svaly gluteu a čím viac sú flexory bedra napnuté. Vďaka symetrickému usporiadaniu bedrových chrbtičiek a napätiu zadku na zadnej nohe sa práca štvorhlavých a svrbivých svalov nohy na zemi dosahuje súčasným napínaním prednej časti chrbtovej nohy . Pokročilí ľudia by okrem zdvíhania platformy mali používať ďalšie externé zaťaženie.

squat

One Leg Squats - Guns



One squat je jednou z najťažších foriem tohto cvičenia. Vyžaduje si to veľkú flexibilitu, mobilitu a silu. V stojacej polohe premiestnite svoju váhu na jednu nohu a druhú nohu zdvihnite pred seba. Z tejto polohy sa choďte nadol svojimi bokmi a potom sa zdvihnite jednou nohou. Na uľahčenie si môžete dať pod pätu knihu alebo závažie, ktoré zvýši rozsah pohybu členkového kĺbu.o. Ďalším spôsobom je uchopiť stúpačky TRX alebo iné pevné príslušenstvo rukami, aby ste si udržali rovnováhu alebo sa zdvihli z hlbokého drepu. Počas tohto cvičenia by ste mali aktívne pracovať s kolenom smerom von.

Ľudia, ktorí majú pokročilejší výcvik, sa môžu pokúsiť vykonávať cvičenie na nestabilnom povrchu pomocou penového valca, senzorimotorického vankúša, bosu, čo bude určite nové výzvou a môže byť skvelým doplnkom odbornej prípravy na športovanie v letnom a zimnom období.

Jump-squats



Tento typ skokového drepu je jednou z jeho dynamických foriem. Z polo-squatovej polohy vykonajte predĺženie bedier a potom dynamicky odrazte nohy zo zeme. Po odrazení by sa telo cvičiaceho malo narovnať na bokoch aj na kolenách. Opätovný kontakt so zemou by mal byť čo najjemnejší a správne tlmený synchronnou prácou celého tela. Nedovoľte, aby vaše kolená padali dovnútra a nedovoľte, aby vaše nohy po skoku tvrdo zasiahli zem. Táto forma drepu bude dobre fungovať ako súčasť intervalového tréningu alebo tabata cvičenia.

squat

squat

Zhrnutie



Squat patrí medzi najlepšie cvičenia, ktoré sa dajú robiť v telocvični aj doma. Ak je to správne, zapájajú celé telo do práce. Použitím rôznych foriem drepu si môžete vytvoriť nielen esteticky príjemné nohy a zadok, ale tiež zvýšiť rýchlosť metabolizmu, aby sa tuk spaľoval rýchlejšie. Vhodným výberom hmotnosti sa zvýši hustota kostí, posilnia sa kĺby, zlepší sa fungovanie kardiovaskulárneho systému a správa cukru. Ak chcete získať vyššie uvedené výhody a mnoho ďalších, mali by ste sa predovšetkým starať o vhodnú techniku cvičenia. V mnohých prípadoch bude potrebné najskôr napnúť telo, zmobilizovať tkanivá, aktivovať svaly a naučiť sa pracovať so správnym pohybovým vzorcom. Uspokojivé výsledky cvičenia sa však určite oplatia venovať práci na vašom pohybovom systéme.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk