Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Silné cvičenie v telocvični
03.08.2020

Silné cvičenie v telocvični

Výhody cvičení so silnými mužmi



Cvičenia v kategórii silnej sily plne rozvíjajú ľudské telo. Nielenže zapojujú všetky svalové skupiny do práce, ale tiež ich nútia k komplexnej práci. V tréningu silného muža sa zameriame predovšetkým na rozvoj svalovej sily, ktorá ako základná motorická vlastnosť poskytuje základ pre rozvoj dynamiky, rýchlosti, vytrvalosti svalových vlákien a je vynikajúcou prevenciou úrazov a zranení. Vzhľadom na výkon cvičení zahŕňajúcich celé telo bude tento typ tréningu skvelým spôsobom, ako zvýšiť rýchlosť metabolizmu a spaľovať tuk.

Chôdza poľnohospodára



Jedným z najpopulárnejších cvičení siláka je chôdza farmára. Spočíva v posunutí najväčšieho možného bremena držaného v rukách na najväčšiu možnú vzdialenosť. V telocvični môžeme chodiť s činkami alebo držanými v našich rukách.
Základnou podmienkou tohto boja je zachovanie prirodzeného zakrivenia chrbtice a osobitná pozornosť sa venuje nepretržitej práci brušných svalov a ovládanie polohy lopatky pri zatiahnutí a stlačení. Zaujímavou verziou tohto cvičenia je farmárova jednoručná chôdza, ktorá okrem zlepšenia sily priľnavosti prinúti šikmé brušné svaly tvrdo pracovať , ktorých úlohou bude pôsobiť proti bočnej flexii trupu. Verzie farmárskej chôdze, ktoré nútia chrbtové a brušné svaly tvrdšie pracovať na úkor priľnavosti, sú chôdze na váhe na úrovni hrude alebo ramien . strongman 01

Hádzať činka



Ďalším cvičením zo sveta silných ľudí je jednoručný hádzanie činkou. Východiskovou pozíciou je polohovanie tela, ako keby to boli mŕtve ťahy, s boky zatlačenými dozadu až späť dozadu a chrbtica neutrálna. Potom jednou rukou uchopte činku a po napnutí celého tela ju dynamicky odtrhnite zo zeme tak, aby bola na ramennom páse. Odstránenie hmotnosti by malo byť dôsledkom extenzie bedra a správnej činnosti gluteálnych svalov. Po krátkom držaní na ramene sa vráťte do východiskovej polohy a vykonajte predpokladaný počet opakovaní. Je potrebné pamätať na výdych vzduchu pri zdvíhaní činiek zo zeme a na kontrolu možného otáčania trupu spôsobeného asymetrickou rukou.

Valcovanie pneumatiky



Cvičenie, ktoré bude komplexne zahŕňať celé telo, je valcovanie pneumatiky. Pohyb v tomto cvičení kombinuje prvky mŕtveho ťahu, hádzanie činky proti vašim ramenám a stojaci stláčací stolík. Aby ste mohli zdvihnúť pneumatiky zo zeme, mali by ste si nohy pevne zatlačiť dopredu a potom rozšíriť boky. Akonáhle je priľnavosť na úrovni brucha, môžete si položiť lakte pod dlane a začať fázu ramena polovičného drepu. Rozšírenie bokov a ramien spôsobí, že sa pneumatika prevráti na druhú stranu a umožní vám priblížiť sa k ďalším opakovaniam. Bohužiaľ, iba malá časť telocvične je vybavená pneumatikami s hmotnosťou niekoľkých stoviek kilogramov. Kluby Crossfit sú v tomto ohľade spoľahlivejšou voľbou.

Ťahanie a tlačenie bremien



Vo zvyšujúcom sa počte fitness klubov nájdeme tzv. sane, t. j. kovový rám, ktorý vám umožňuje vložiť správne množstvo
naložiť a vykonávať extrémne energeticky náročné a efektívne cvičenie, ako je tlačenie alebo ťahanie bremena. Posunutie sane pozdĺž určenej trate núti naše telo koordinovať prácu svalov ramenného pletenca, chrbta, brucha, nôh a zadku. Napätie celého tela a prekonanie konštantného trecieho odporu saní proti zemi bude veľkým prvkom vytrvalostného a intervalového tréningu. Rovnako dobrým cvičením je ťahanie lana pripevneného k saniam, ktoré sa dá striedať tlačným vzorom.

Činka-zdvih



Press-lift činka je cvičenie, ktoré pripomína vojenský bench press, ale vďaka zahrnutiu svalov nôh vám umožňuje pracovať s výrazne väčšie zaťaženie. Počiatočná poloha spočíva v udržiavaní činiek v pokoji vo výške ramenného pletenca počas státia. Pohyb začneme jemným ohýbaním kolien, ktorých dynamika jeAmické predĺženie uľahčí tlačenie závažia nad hlavu. Spúšťanie činiek by sa malo tlmiť aj pôsobením nôh. Predĺženie nôh vám umožní obísť najťažšiu fázu činky, ktorá je úplným začiatkom pohybu. Toto cvičenie môžeme vykonať napríklad pomocou kanvových zvonov, jednou rukou alebo pridržaním závažia rovnakej hmotnosti v každej ruke. strongman 03cstrongman 03bstrongman 03a

Summary



Vykonávanie silných cvičení, ako je chôdza farmárov, hádzanie a stlačenie činky, tlačenie a ťahanie, valenie pneumatiky, držanie bremena načas, je mimoriadne náročné na energiu a efektívne. z hľadiska budovania efektívnej a estetickej postavy. Boj s hmotnosťou bude veľkým stimulom na budovanie svalovej hmoty a vykonávanie toľkých opakovaní, koľko je len možné, vám umožní spaľovanie tukov ešte lepšie. Zahrnutie tohto typu cvičenia do výcvikového plánu vám umožní zlepšiť silu priľnavosti, stabilizovať trup a prostredníctvom neštandardného prístupu k tréningu dôjde k komplexnému rozvoju efektívnosti a funkčnosti nášho tela. Je potrebné si uvedomiť, že prínos zahrnutia cvičení z kategórie strongman bude iba predvádzať ich správnym spôsobom.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

Všetky objednávky spravujeme z centrálneho E-shopu www.kamenik.sk  E.mail.: info@kamenik.sk

© 2021 Všetky práva vyhradené WWW.KAMENIK.SK
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk