Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Slovník pojmov CrossFit

Slovník pojmov CrossFit



Air Squat - jedno z najzákladnejších cvičení crossfitu, ale často zahanbujúce začiatočníkov s predponou air. Doslova preložené, toto je vzduchový drep, v skutočnosti je to obyčajný drep vykonávaný bez dodatočnej váhy.

AirBike má neslávnu povesť byť nenávideným nástrojom v klube CrossFit. AirBike - predpona vzduchu sa objaví znova, ale tentoraz je názov vhodnejší, pretože cvičenie spočíva v jazde kolesa veterného mlyna, ktorému je vzdorované vzduch.

Striedanie - nápis, ktorý sa zvyčajne nachádza v cvičeniach vykonaných jednou rukou alebo na jednej nohe. To znamená, že musíte striedať cvičenie, t. J. Ľavú a pravú stranu. Môže sa tiež použiť na označenie dvoch rôznych cvičení, ktoré sa vykonávajú striedavo, napríklad jednu minútu od seba.

kettlebell. Je založená na dynamickom vyhadzovaní kotvového zvonu pomocou sily bokov, až kým nie je hmotnosť priamo nad hlavou lekára, so spodnou nohou hore nohami. American Kettlebell (KB) Swing - americká varianta najobľúbenejšieho cvičenia s hmotnosťou

AMRAP - skratka, ktorá predstavuje anglickú frázu "čo najviac opakovaní", t. j. pri bezplatnom preklade - toľko opakovaní, koľko len môžete. AMRAP je forma tréningu, v ktorej vopred vieme, koľko času budeme cvičiť a počas ktorého sa snažíme vykonávať čo najviac cvičení.

činky vzadu, odvodené od powerliftingu. Pri jeho výkone môžete využiť najväčšiu možnú hmotnosť, vďaka ktorej dosiahneme významné zvýšenie sily. Back Squat - tzv späť drep, že

plochá lavica. Aj keď je tento typ cvičenia populárny v každej miestnej telocvični, vďaka čomu ho nadšenci CrossFit spočiatku zdráhajú používať, má veľký vplyv na rovnomerný vývoj postavy a umožňuje mnohým ľuďom usilovať sa o svoje prvé úplné stlačenie. Pri praktizovaní CrossFit by ste sa rozhodne nemali báť bench pressu. Bench Press - bench bench on

hruď. Predpokladalo sa, že muži v triedach CrossFit majú za cieľ skočiť do výšky 60 cm a ženy 50 cm, ale vždy by sa mala výška upravovať podľa vašich schopností. Aby bolo možné počítať opakovanie, musí sa telo úplne narovnať na hrudi. Skok na box (BJ) - skočte na

Box Jump Over (BJO) - BJO je ďalšou skratkou v našom slovníku crossfit, tentokrát z poľa Jump Over. Od cvičenia Box Jump sa líši tým, že po skokoch choďte dolu alebo vyskočte z boxu na druhej strane. Pri tomto variante zvyčajne nemusíte narovnávať držanie tela pri vykonávaní skoku.

BOX - všeobecný názov klubu CrossFit. Keď počujeme, že niekto ide do boxu, znamená to, že sa chystajú na tréning CrossFit.

Zintenzívnenie boxu - variant boxu Jump, v ktorom je namiesto skákania na hrudi krok. Často sa používa ako tzv stupnica výšky pre začiatočníkov. V prípade, že sa Box Step-up vykonáva ako samostatné cvičenie, môžeme očakávať ťažkosti vo forme dodatočnej váhy, konkrétne prítomnosť činiek v rukách.

Burpee - bezpochyby najbežnejšie cvičenie crossfitu (v rôznych variantoch). Prevzaté z výcviku amerických vojakov a dobre prijaté odborníkmi všetkých stupňov zručností. Je to podstata funkčnosti, pretože je skutočne jednoduchá. Spočíva v vstávaní z podlahy po tom, čo na ňu ležal. Toto je kľúčové cvičenie pri odbornej príprave starších ľudí bez dozoru - schopnosť vstať po páde je pre nich veľmi dôležitá.

Hrudník do baru - variant vytiahnutia na bare, v ktorom sa na dokončenie cvičenia musíte dotýkať tyče hrudníkom. Zvýšenie rozsahu pohybu je oveľa ťažšie ako vykonávanie tradičnej brady nad tyčou.

Štiepač - typ tréningu CrossFit, ktorý má svoj názov od štiepkovača dreva. Po vykonaní daného cvičenia (zvyčajne po veľkom počte opakovaní) prejdeme k nasledujúcemu so zárukou, že práve dokončená úloha sa v školení neobjaví. Drtič sa zvyčajne skladá zo štyroch alebo viacerých rôznych druhov cvičení.
200 Div>
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk