Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Štrk na bicykli - o čo vlastne ide?
03.08.2020

Štrk na bicykli - o čo vlastne ide?



Iba tí, ktorí praktizujú cestnú cyklistiku a počas dlhých asfaltových letov snívajú o úteku do terénu, aby diverzifikovali krajinu, vedia, aký cenný je univerzálny charakter stroja, ale špecifikácia bicykla im to bráni. Ak si pri jazde na bicykli ceníte predovšetkým slobodu a chcete mať možnosť jazdiť na akomkoľvek teréne, nielen po asfalte, nezabudnite, že štrk môžete jazdiť všade !

Je to iba "diaľnica"! Kde sú rozdiely?



Pokiaľ ide o vzhľad, môžete skutočne povedať, že ide o vytrvalostné cestné bicykle, ktoré nie sú konkurencieschopné, určené na pohodlnejšie cyklistiku, nepočítajú výsledky, dosahujú časy, ale sú vytvorené tak, aby zabezpečili pohodlie pri jazde. Preto cestné bicykle a štrk je určite vzhľad rámu a jahňacej rukoväte. A tam končia podobnosti. štrk je trochu iný. Znak spoločný pre oba typy bicyklov Znak spoločný pre štrkový rám nie je charakterizovaný agresívnou štruktúrou, ako je väčšina športových "ciest" .

Nové príležitosti



Štrk premení cestný tréning na dobrodružstvo s možnosťou navštíviť cesty, ktoré predtým prešli cestní cyklisti, kvôli riziku zlyhania, najčastejšie chytením prázdnej pneumatiky. Je to tiež núdzový východ pre tých, ktorí nechcú kontaktovať vodičov automobilov, ktorí nevyhnutne nerešpektujú práva cyklistov na cestách. Štrk vám dáva možnosť jazdiť tam, kam vás vaše oči zavedú, bez rizika, že budeme nútení otočiť sa do zákruty, pretože terén pre bicykel sa ukáže byť nevhodný . "Szutrówka", ako je toto poľské meno pre tento typ bicykla, vám tiež umožňuje rezignáciu na ťažšie horské bicykle, ktoré je vybavené širšími pneumatikami s vyšším valivým odporom, vďaka čomu je horské koleso trochu ťažšie jazdiť na asfalte.

Poloha na štrku nás nenúti "šíriť sa" medzi sedlo a riadidlá. Uhly vidlice a trubice sedadla sú hladšie ako u cestného bicykla, takže štrkové bicykle sú menej pohyblivé a pohodlnejšie.

Aké-pneumatiky pre štrk bicykla?



Špeciálna štruktúra rámu štrku bicykla umožňuje inštaláciu širokých pneumatík. Szutrówki jazdia väčšinou na 28-palcových kolesách s pneumatikami do šírky 50 mm (to je maximálna hodnota). Štandardné pneumatiky sú široké 32 mm, s ľahkým dezénom, ktorý nespomalí bicykel na hladkom povrchu a zabráni poruchám v teréne. Takže máme oveľa viac miesta na pneumatiku ako na pohodlnom vytrvalostnom cestnom bicykli.

Volant



Nie je neobvyklé zaoberať sa volantom so závratnou šírkou 50 cm (pre tento typ volantu hovorovo nazývaný "jahňatá"). Minimálna šírka volantu, ktorá umožňuje ľahké otáčanie bez ohľadu na povrch, je 44 cm . Toto je opodstatnené, pokiaľ ide o účel bicykla. Aj tu funguje princíp prispôsobenia bicykla používateľovi: užšie ramená, užšie riadidlá. Pochádza, tzv mosty sú kvôli ľahšiemu manévrovaniu kratšie ako na "cestách".

brzdy



V súčasnosti sa používajú štrkové bicykle - na rozdiel od ciest, kde "disky" sú stále kontroverzné -
kotúčové brzdy, ktoré dokážu zvládnuť vysokú vlhkosť, ako aj pri kontakte s vodou alebo bahnom. Sú určite efektívnejšie. Skôr sa nestretneme s "štrkovými" brzdami s V-brzdami, ktoré môžu zlyhať v zložitých podmienkach.

Bicykel pre každú úlohu



Častým trikom výrobcov štrku je ponúkať sadu pancierov, blatníkov a stojanov, ktoré môžu byť použité pre tzv. bikepackingu. Je to životný štýl spojený s cestovaním na bicykli s pančuchou alebo taškou na všetkých možných miestach. Široká riadidlá sú tiež miestom na pripevnenie štítu! Štrkový rám bol vyvinutý tak, aby ste mohli namontovať stojan na chrbát, pripevniť štíty k prednému kolesu a zavesiť naPripojte fľašu s vodou alebo nainštalujte dlhý rám pod rám. Brilantné, však?

Aký štrkový rám?



Uhlíkové radšej ako hliníkové rámy sú v čele triedy drahších štrkov . Výhodou uhlíka je, že je ľahší, tiež pohodlie spojené s tlmiacimi vlastnosťami uhlíkových vlákien. Bicykel na karbónovom ráme bude ľahší ako hliníkový. Vývoj technológie sa však nespomaluje a vysokokvalitný hliník sa môže vyrovnať hmotnosti uhlíkových vlákien a výrobný proces je stále lacnejší.

Tieto vlastnosti odlíšia štrk od cesty:
  • hrubšie pneumatiky (zvyčajne 35 - 40 mm) s čiastočne hladkým dezénom
  • geometria rámu - dlhšia, stabilnejšia a pohodlnejšia,
  • kotúčové brzdy ako štandard,
  • širší sortiment mäkkých prevodov, často 1x11, čo je malé reťazové koleso vpredu, veľká kazeta vzadu.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk