Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Turecké vstávanie - perfektné cvičenie?

Turecké vstávanie - perfektné cvičenie?

Prečo turečtina rastie?



Posledný výskum dokazuje, že najúčinnejšou formou tréningu je zapojiť všetky svalové skupiny do každej výcvikovej jednotky. Vstávanie v turečtine, z angličtiny Turkish Get Up , nielen robí tvrdú prácu celého tela, ale tiež vyžaduje, aby náš motorický systém pracoval harmonicky. Turecké vstávanie (TGU) je vynikajúci diagnostický nástroj pre nedostatky ľudského tela. Nemilosrdne poukazuje na nedostatky v mobilite, mobilite a stabilite v jednotlivých segmentoch tela. V závislosti od vykonávanej výcvikovej jednotky umožňuje, okrem iného, prácu na svalovej sile, vytrvalosti, mobilite, koordinácii, práci brušných svalov a bránice a stabilite ramenného pletenca.

Priebeh cvičenia



Pre človeka, ktorý nikdy nebol v kontakte s TGU, sa zdá, že sled pohybov je pre pomerne komplikovanú formu mätúci. Toto cvičenie zahŕňa posunutie tela so záťažou z ľahu chrbtom na stojaci na dvoch nohách s pažou nad hlavou. Postupnosť niekoľkých pohybov zahŕňa zdvihnutie trupu zo zeme pomocou podpery najskôr na predlaktí, potom na priamom ramene. Ďalej sa bedro zdvihne do výšky, ktorá umožní pohyb jednej z nôh pod telo. V polohe kľaknite si narovnajte trup a upravte svoje boky, kým sa nedostanete do výpadu, potom postavte sa do koncovej polohy.

Cvičenie sa najčastejšie vykonáva pomocou závažia lopty, takzvaného Kettlebells, ale ak ich nemáme, môžeme ich ľahko nahradiť zaťažením, ako je činka. V rámci progresie a následných výziev sa cvičenie môže vykonať aj pomocou griffin alebo pomocou powerbagu.

Cvičebné tipy



Na dosiahnutie veľmi dobrých výsledkov a bezpečného cvičenia počas tureckého prebudenia je potrebné zvážiť niekoľko základných prvkov. Prvým z nich je udržiavať lopatku v stabilnej polohe . Mal by byť nastavený na konštantnú depresiu, t. J. Spúšťanie, čo sa prejaví v účinnej práci ramenného pletenca. Okrem toho by mal zrak subjektu po väčšinu cvičenia spočívať na zaťažení . Nemôžete zabudnúť na správne dýchanie. Pred začatím každého pohybu vdychujte do bránice, ktorá stabilizuje trup. Počas pohybu by mal vzduch vydýchnuť. Mali by ste tiež pamätať na potrebu neustále držať rameno s bremenom vo zvislej polohe, kolmo na zem . Je potrebné poznamenať, že samotné učenie cvičenia by sa malo začať bez použitia akejkoľvek ďalšej váhy alebo umiestnenia topánky alebo fľaše vody na päsť, ktorej nepredvídateľnosť vás núti pracovať pomaly a presne.

Začiatočníci, ktorí sa práve učia TGU, sa môžu stretnúť s problémom so správnym nastavením hmotnosti vo vzťahu k predlaktiu, čo môže viesť k nepríjemnému a bolestivému tlaku. V takom prípade môže byť užitočné použiť
chrániče zápästia, aby ste poskytli mäkkú podporu váhe, ktorú používate, a znížili nepohodlie.

TGU ako diagnostický nástroj



Turecké vstávanie je vynikajúci nástroj, pomocou ktorého dokážeme posúdiť deficity nášho tela v pohyblivosti a stabilite jeho jednotlivých segmentov. Vďaka sedavému životnému štýlu bude väčšina cvičencov trpieť nedostatkom pohyblivosti v hrudnej chrbtici a bokoch počas cvičenia TGU. Tieto dva faktory sťažujú udržanie ramena vo vzpriamenej polohe nad hlavou a posunutie bokov kľačaním uprostred cvičenia. Ťažkosti pri udržiavaní polohy paže nezmenené a tendencia kývania na váhe naznačujú nedostatočnú stabilizáciu lopatky a ramenného pletenca.

TGU v tréningu



Turecké vstávanie bude skvelým zahrievacím cvičením.m. Môže sa umiestniť ako vyvrcholenie zahrievania a synchronizovať všetky svaly tak, aby pracovali. Pomocou nízkej záťaže môže byť TGU použitá ako prvok intervalového tréningu alebo ako jedna zo staníc v obvodovom tréningu. Stabilizácia ramenného pletenca a extrémne účinná stimulácia všetkých základných svalov do práce sa premietnu do väčšieho pohodlia pri viacnásobných kĺbových cvičeniach a zlepšení výsledkov sily. Vďaka rovnomernej práci svalov rotátorovej manžety používajú turecké povstanie fyzioterapeuti pri práci s ľuďmi s poraneniami ramien.

TGU v rôznych športe



Medzi všetkými cvičeniami je turecké vstávanie jedným z mála, ktoré je spoločným prvkom umeleckého tréningu. bojuje a veľa individuálnych alebo skupinových športe. Je to z dôvodu potreby zapojiť všetky svaly počas TGU, zlepšiť neuromuskulárnu koordináciu a rovnováhu, zlepšiť propriocepciu, t. j. pocit hlbokého vlastného tela. Turecké vstávanie je založené na schopnosti najefektívnejšie využiť pohybový systém, aby vstal zo zeme, keď sme rozdrvení váhou, čo sa samozrejme premietne do zajatých bojových umení, ako je napríklad brazílsky jiu-jitsu alebo zápas. V iných oblastiach športu umožní TGU udržiavať štrukturálnu rovnováhu, ktorá je narušená špecifickosťou vykonávania danej disciplíny.

Summary



Mimoriadne veľký počet pozitívnych výsledkov zo správne vykonaného tureckého prebudenia z neho robí ideálne cvičenie. Turecké vstávanie vás núti pracovať na mnohých parametroch školenia. Zvyšuje silu, vytrvalosť, koordináciu, propriocepciu a stabilitu. Veľmi dobre ukazuje nedostatky v mobilite. To vám umožňuje vyhodnotiť športovca a zvoliť vhodné cvičenia na zvýšenie jeho atleticizmu. Je vynikajúcou prevenciou poranení ramenného pletenca a zaisťuje udržanie štrukturálnej rovnováhy. Výhody pravidelného cvičenia TGU ocenia amatérski športovci, powerliftery, zápasníci, tenisti a ľudia trpiaci bolesťou. Turecké vstávanie by malo byť súčasťou výcvikového plánu každého, kto sa stará o zdravú a dobre vyzerajúcu postavu.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk