Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Typy bŕzd na bicykloch

Typy bŕzd na bicykloch



V motorkách nájdeme
niekoľko druhov bŕzd, každý z nich je populárny v inej skupine dvojkolesí. Ak čelíme voľbe bŕzd pri kúpe bicykla s - stojí za to starostlivo si vybrať, pretože zmena typu brzdy môže byť drahá a niekedy dokonca nemožná. Bežnou dilemou je výber medzi kotúčovými brzdami alebo ráfkovými brzdami. Ak však rám a vidlica nemajú otvory na namontovanie brzdových strmeňov - inštalácia kotúčov bude veľmi ťažká a niekedy sa budeme musieť držať bŕzd na ráfiku.

kotúčové brzdy



disc

V prípade "diskov" je k náboju priskrutkovaný kovový brzdový kotúč a špeciálna svorka s dvoma brzdovými klátikmi ukrytými v ráme a na vidlici. Uprostred strmeňa obvykle máme dva piesty, ktoré pohybujú vankúšikmi, ak sú brzdy navrhnuté pre ťažšie použitie - sú tam štyri piesty. Filozofia ovládania je jednoduchá - podložky tlačené piestami z strmeňa, otriasajú disk, čím brzdia bicykel.

Existujú dva typy kotúčových bŕzd - hydraulické. V prvom prípade je spojenie medzi brzdovou pákou a strmeňom oceľové lano v druhej brzdovej kvapaline. Mechanické riešenie sa ľahšie opravuje, zatiaľ čo hydraulické brzdy majú oveľa lepšiu moduláciu brzdnej sily - ľahšie sa dávkujú. Mechanický i

V horských bicykloch sú teraz štandardné, iba v niekoľkých lacných modeloch nájdeme brzdy V-Brake. Kotúčové brzdy majú veľkú brzdnú silu bez ohľadu na poveternostné podmienky - dobre fungujú aj v blate alebo daždi.

brzdy V-brzdy



vbrake

Jedná sa o brzdové čeľuste s jednoduchou konštrukciou - dve ramená s brzdovými klátikmi sú usporiadané do tvaru písmena V a sú namontované na čapoch (čapy vyčnievajúce z rámu alebo vidlice). Ramená sú spojené brzdovým lankom vedúcim k rukoväti. Brzdové doštičky sa omotávajú o ráfik a zastavujú bicykel.

Ich veľkou výhodou je nízka cena, aj keď dobré V-brzdy môžu stáť viac ako lacné disky. Nastavovanie týchto bŕzd je tiež ľahké (v prípade slušných modelov). Ich najväčšou nevýhodou je zlý výkon v daždi a blate a opotrebovanie na bočnom povrchu ráfika, hoci je to dôležité najmä pri jazde v horách.

hydraulický strmeň ). V Poľsku nie sú tieto brzdy na nových bicykloch veľmi populárne, niekedy sa vyskytujú aj pri turistických bicykloch. Často sa však dajú nájsť v modeloch dovážaných zo zahraničia.

Cesta s dvoma smermi jazdy



dualpivot Až donedávna to bol najobľúbenejší typ bŕzd na cestných bicykloch, teraz sa ich popularita pomaly znižuje v prospech kotúčových bŕzd, aj keď bude trvať ešte niekoľko rokov, kým budú úplne vymenené. Jedná sa o ráfkové brzdy obklopujúce pneumatiku a ráfik na vrchu, pôsobiace na dva otočné body, vďaka ktorým bloky tlačia na ráfik čo možno najviac rovnobežne.

Výhodou cestných bŕzd Dual Pivot je dobrá aerodynamika, hoci sa s ňou stretneme, bude to užitočné najmä pre profesionálov. Okrem toho neposúvajú ramená vidlíc ani zadný trojuholník rámu od seba. Mínusy? Citlivosť na zlé poveternostné podmienky (dážď) a najčastejšie nemožnosť používať pneumatiku širšiu ako 28 mm.

valcové brzdy



Tieto sa nachádzajú na mnohých mestských bicykloch strednej triedy. Na prvý pohľad sa môže valcová brzda podobať kotúčovej brzde. Nič nemôže byť viac zlé - prvkom, ktorý vyzerá ako brzdový kotúč, je chladič, ktorý rozptyľuje teplo vznikajúce pri trení valcov proti vnútrajšku bubna. Vďaka uzavretej konštrukcii nie je brzda vystavená vode ani špine. Zároveň je jeho konštrukcia zložitejšia ako konštrukcia ostatných bŕzd, čo môže zvýšiť náklady na servis.

torpédo



Väčšina z nás môže spojiť tento typ brzdy s jazdením na detskom bicykli. Jeho prevádzka je veľmi intuitívna - zastavíme šliapanie pedálov a stlačíme pedále "dozadu". Trecia štruktúra ukrytá v zadnom náboji vytvárawer začne spomaľovať. Bohužiaľ, torpédo ponúka skromnú brzdnú silu, ktorá je dostatočná iba pri jazde po meste. Za zmienku tiež stojí ďalšia brzda; v prípade pádu reťaze alebo zlyhania torpéda nebudeme schopní zabrzdiť.

Cantilever



Tieto brzdy sú v podstate históriou. Boli nahradené brzdami V-Brake v civilných bicykloch už dávno, v bežeckých bicykloch vydržali trochu dlhšie, teraz sa tu však často používajú kotúčové brzdy. Canti pracoval s cestnými pákami a súčasne mohol vložiť širšiu pneumatiku ako cestnú. Majú jednoduchú štruktúru, ale ich úprava je, žiaľ, trochu náročnejšia ako úprava V-Brakes.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk