Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Účinok beta-alanínu na zvýšenie účinnosti

Účinok beta-alanínu na zvýšenie účinnosti

Beta-alanín a karnosín



Beta-alanín je aminokyselina, ktorá sa dodáva s jedlom a endogénne sa produkuje v pečeni. Je to prekurzor, t.j. látka nevyhnutná na produkciu karnosínu, ktorá má priamy vplyv na cvičebnú kapacitu tela. Karnosín, ktorý je stavebným blokom svalového tkaniva, je zodpovedný za reguláciu úrovne pH, ktorá sa v dôsledku intenzívneho cvičenia znižuje. Adekvátna saturácia svalov karnosínom bude tvoriť pufor, ktorý chráni naše telo pred príliš veľkým poklesom pH a umožní dlhší tréning. Výskum ukázal, že pravidelné dopĺňanie tejto aminokyseliny vám umožňuje takmer dvakrát zvýšiť množstvo karnosínu vo svalovom tkanive.

Účinky suplementácie



Beta-alanín je doplnok, ktorý nepreukazuje dočasný efekt a výhody jeho použitia je možné pociťovať po uplynutí najmenej jedného mesiaca . V niektorých prípadoch sa môže ukázať, že bude potrebné pravidelné doplňovanie až do 10 týždňov. Až po tejto dobe budú svaly správne nasýtené karnosínom, ktorý bude schopný účinne kontrolovať hladinu pH v tkanivách a oddialiť únavu spôsobenú hromadením kyseliny mliečnej. Okamžik užitia tejto aminokyseliny nebude mať veľký význam pre dosiahnutú športovú formu. Je potrebné vedieť, že výhody používania tohto produktu pocítite dlho po ukončení pravidelného dopĺňania .

Ako doplniť beta-alanín?



Najpopulárnejšou a najúčinnejšou stratégiou suplementácie beta-alanínom je denný príjem 4 až 6 gramov . Je vhodné rozdeliť toto množstvo na tri časti v rovnakých intervaloch. Nízka účinnosť jednotlivých a vysokých dávok je spojená s jeho rýchlou exkréciou, drastickými zmenami pH a závažnými parestéziami, t.j. nepríjemným svrbením kože. Parestézia je jednou z prirodzených reakcií tela na vysokú dávku tejto aminokyseliny a nemala by byť alarmujúca. Je však potrebné si uvedomiť, že po užití tohto doplnku môžete očakávať svrbenie, brnenie a pichanie okolo hlavy, krku a rúk. Tomuto efektu sa dá vyhnúť iba podaním menších dávok.

Kto by mal užívať beta-alanín?



Účinky beta-alanínu sa prejavujú počas intenzívneho cvičenia, ktorého trvanie sa pohybuje od jedného do druhého štyri minúty. Najväčšie výhody tohto doplnku preto dosiahnu ľudia praktizujúci bojové umenia, kulturistiku alebo beh na stredné vzdialenosti . Štúdie ukázali, že vytrvalosť svalov sa tiež zlepšuje počas úsilia trvajúceho viac ako 4 minúty. Preto je vhodné zahrnúť túto aminokyselinu do suplementácie ľudí, ktorí trénujú veslovanie, beh na dlhé vzdialenosti alebo triatlon . V mnohých prípadoch môže oddialenie vývoja únavy v dôsledku zníženia hodnoty pH svalov zhoršiť konečný výsledok až o niekoľko minút alebo viesť k horšej reakčnej dobe počas boja alebo zabrániť ďalšiemu opakovaniu tréningu v kulturistike.

Beta-alanín a kreatín



Mimoriadne výhodnou doplnkovou stratégiou v kontexte zvyšovania celkovej cvičebnej kapacity je súčasný príjem beta-alanínu a kreatínu. Obidve doplnky fungujú podobným spôsobom, konkrétne účinky ich spotreby sú zaznamenané až po niekoľkých týždňoch. Rozdiel medzi nimi je v tom, že kreatín zvyšuje množstvo ATP potrebného počas krátkeho a veľmi intenzívneho cvičenia, zatiaľ čo beta-alanín ťaží počas úsilia trvajúceho viac ako minútu. Ich kombináciou sa nielen zvýši účinnosť, ale aj sila.

Beta-alanín v silovom tréningu



Najväčšou výhodou pri užívaní beta-alanínu v rámci tréningu v kulturistike je schopnosť predĺžiť trvanie liečby. námahu. Vďaka tomu sa pocit svalovej únavy pri tréningu môže objaviť o niekoľko minút neskôr, čo sa prejaví zvýšením objemu na jednej jednotke . Takéto zvýšenie počtu vykonaných sérií a opakovaní bude veľkým stimulom pre ďalší vývoj postavy, známej akoje obľúbený pre ľudí, ktorí zápasia so stagnáciou. Ďalšou výhodou je zlepšenie kontraktility svalov, ktoré pozitívne ovplyvní ich rast a zníži svalové zranenia v dôsledku intenzívneho cvičenia, vďaka čomu sa skráti čas potrebný na regeneráciu.

Summary



Beta-alanín je doplnok, ktorý má veľký vplyv na zvýšenie efektívnosti organizmu. Mechanizmus účinku karnosínu a jeho účinok na oneskorenie pocitu únavy bol veľmi dobre preštudovaný a početné analýzy potvrdili zlepšenie cvičebnej kapacity u ľudí, ktorí túto aminokyselinu pravidelne používajú v porovnaní so skupinami s placebom. V súvislosti so zlepšením vzhľadu vašej postavy alebo fyzického stavu by ste sa však nemali príliš spoliehať na tie najlepšie doplnky. Základným faktorom, ktorý umožňuje dosiahnutie uspokojivých výsledkov, je použitie individuálnej diéty a pravidelného školenia a výživné látky a doplnky by mali byť iba doplnkom.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk