Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Vedecky testované tréningové protokoly na chudnutie

Vedecky testované tréningové protokoly na chudnutie

celotelové cvičenie



celotelové cvičenie (FBW) , t. j. celotelové cvičenie na jednej výcvikovej jednotke na základe zložitých cvičení, je jedným z najlepších riešení na zníženie telesného tuku. Vďaka použitiu jedného alebo dvoch viacnásobných kĺbových cvičení pre každú svalovú skupinu spôsobujeme veľké poškodenie svalového tkaniva, čo si vyžaduje obnovenie energie. Za správnych podmienok bude táto energia získaná z náhradného tukového tkaniva. Zložené cvičenia majú navyše potenciál spotrebovať viac energie ako izolované cvičenia. Výcvik FBW prispeje k zvýšeniu metabolizmu do 48 hodín po ukončení tréningu a bude stimulom na udržanie alebo rozvoj svalovej hmoty. Je vhodné kombinovať tréning FBW s intervalovým tréningom HIIT.

Intervalový tréning s vysokou intenzitou



stacionárny bicykel alebo pomocou cvičení s telesnou hmotnosťou, napríklad bežecký pás striedajúce sa s joggingom, intervaly na intervalovom tréningu s vysokou intenzitou (HIIT) sú veľmi populárnou formou tréningu. Zahŕňa vykonávanie intenzívnych cvičení s použitím veľmi krátkych prestávok medzi po sebe idúcimi kôl. Pracovná jednotka, ktorá kmitá v rozsahu 30 až 60 sekúnd, je navrhnutá tak, aby zvýšila srdcovú frekvenciu cvičiaceho na maximálnu hodnotu a individuálne nastavená pauza by mala byť dostatočne krátka, aby sa srdcová frekvencia nevrátila na pokojové hodnoty. Príkladom tréningu HIIT môžu byť činky s komplexom, šprint na burpee . Výhodou tohto školenia je zvýšenie kyslíkového dlhu a tvorba spotreby kyslíka po cvičení, čo výrazne zvyšuje rýchlosť metabolizmu niekoľko desiatok hodín po cvičení. Je potrebné vedieť, že správne vykonané intervalové školenie netrvá dlhšie ako 15 - 20 minút, ktoré zahŕňajú krátke zahrievanie a ochladenie , t.j. upokojenie srdcovej frekvencie.

Tabata



Tabata je pokročilá forma intervalového tréningu, ktorá zahŕňa vykonávanie maximálne intenzívnych dvadsaťsekundových pracovných jednotiek, striedanie s desaťsekundovými prestávkami celkom 4 minúty. Klasické tabata sa zakladajú na výbere jedného cvičenia, ktoré zapojí čo najviac svalových skupín. Príklady zahŕňajú skoky do drepu, burpy, bicyklové sprinty, bežecké pásy a bojové lano. Dôsledné opakovanie jedného pohybu s maximálnym nasadením počas ôsmich sérií bude mať za následok hromadenie kyseliny mliečnej, ktorá bude stimulovať telo k začatiu hormonálnych a metabolických zmien podporujúcich proces chudnutia. Pred vykonaním tabata by malo predchádzať niekoľkominútové zahrievanie, ktoré sa spočiatku zvýši. pulz. Po ukončení jednotky silového tréningu bude dobré tento tréning absolvovať.

Výcvik na lačný žalúdok



Vykonávanie silového alebo vytrvalostného cvičenia bez jedla alebo akýchkoľvek iných kalórií je veľmi kontroverznou záležitosťou. Oponenti tohto tréningového protokolu uvádzajú katabolizmus, čo povedie k zníženiu hladiny svalového tkaniva. Nemali by ste sa tohto problému báť, pretože jedlo z predchádzajúceho dňa sa trávi dlhé hodiny a určite ešte neopustilo náš tráviaci trakt. Cvičením na lačný žalúdok sme schopní minúť energiu, zatiaľ čo hladina cukru v krvi a inzulín sú veľmi nízke. Za týchto podmienok nám telo umožňuje použiť na výrobu energie náhradný telesný tuk . Silový tréning aj kardio tréning vykonávaný bez konzumácie kalórií bude zaujímavým riešením, ktoré urýchli procesy spaľovania tukov počas redukčnej diéty.

SPF 2,0



L-tyrozín. kofeín, výťažok zo zeleného čaju alebo Tvrdohlavý protokol Fat 2.0 , ktorý vytvorila Lyle McDonald, je navrhnutý na spaľovanie tvrdohlavého tukového tkaniva, ktoré sa najčastejšie vyskytuje v dolných brušných a boky . Tento protokol je zameraný na pokročilých ľudí, ktorí pomocou štandardných metód už znížili veľké množstvo telesného tuku. SPF 2.0 predpisuje tréning na lačný žalúdok alebo najmenej 3 hodiny po jedle . Začneme zahrievaním a potom pokračujeme v krátkych intervaloch 5-10 kôl niekoľko sekúndtáto maximálna práca. Potom 5 minút odpočinku, potom približne pol hodiny kardio s nízkou intenzitou a potom dlhé intervaly 5 až 10 kôl, približne 30 sekúnd intenzívneho cvičenia. Tento protokol predstavuje pre telo veľkú záťaž a je určený iba pre skúsených ľudí. SPF 2.0 by sa mal vykonávať maximálne dvakrát týždenne v deň bez silového tréningu. V záujme zlepšenia výsledkov je vhodné prijať

Summary



Medzi najobľúbenejšie formy tréningových protokolov a protokolov na spaľovanie tukov môžeme uviesť tie, ktoré sú určené pre začiatočníkov, ako sú tréning FBW, kardio, intervaly a oddaní pre pokročilých, t. j. tabata, HIIT a SPF 2.0. Je potrebné vedieť, že ani ten najlepší protokol nebude fungovať, ak nepoužívame vhodnú stravu a regeneráciu, ktorá umožní telu odpočívať a efektívne vykonávať svoje úlohy. Je dobrým zvykom používať jeden týždeň na zníženie výkonu každé 4 až 6 týždňov, počas ktorého trénujeme menej a ľahšie a spotrebúvame viac kalórií. Počas tejto doby sa telo vráti do stavu rovnováhy a pripraví sa na ďalšie obdobie niekoľkých týždňov redukcie. Iba tak dokážeme zdravo spaľovať tukové tkanivo.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk