Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Vegánske proteínové doplnky - čo si vybrať?

Vegánske proteínové doplnky - čo si vybrať?



Tento problém sa týka najmä fyzicky aktívnych ľudí, ktorých strava by sa mala vyznačovať zvýšeným prísunom bielkovín. Vzhľadom na nízky obsah tohto makronutrientu v rastlinných produktoch sa oplatí získať vegánske proteínové doplnky.

Rozdiely medzi živočíšnymi bielkovinami a rastlinnými bielkovinami



Bielkoviny sú jedným z troch makronutrientov, ktoré sú do veľkej miery zodpovedné za budovanie svalov. Skladá sa z 20 aminokyselín, ktoré sa delíme na endogénne, t. J. Na tie, ktoré si telo dokáže vyrobiť samo, a exogénne - musí sa im poskytnúť jedlo. Zatiaľ čo živočíšne bielkoviny a väčšina z nich proteínová výživa obsahujú množinu aminokyselín potrebných na budovanie svalových doplnkov, rastlinné bielkoviny a vegánové bielkoviny na nich založené, postrádajú všetky exogénne proteíny. Výnimkou je sójový proteín. Zvyšok produktov obsahujúcich rastlinné bielkoviny by sa mal navzájom odborne zmiešať, aby sa získal plný aminogram, ktorý zabezpečí účinnú regeneráciu a rast svalov.

Mýty rastlinných proteínov



Mnoho ľudí mylne verí, že rastlinný proteín nie je schopný budovať svalovú hmotu. Po splnení podmienky dokončenia všetkých dvadsiatich aminokyselín, ktoré si môžu vyžadovať kombináciu dvoch alebo troch rastlinných produktov, bude tento proteín rovnako účinný pri ochrane svalov proti rozpadu a zaistení ich regenerácie po tréningu. Ďalším mýtom je, že tento typ bielkovín sa neabsorbuje, a preto ho nie je potrebné zahrnúť do dennej dodávky tohto makronutrientu. Aj keď rastlinný proteín je v skutočnosti charakterizovaný nižšou úrovňou biologickej dostupnosti a stráviteľnosti v tele, ako napríklad najúčinnejším proteínom z vajec, mlieka alebo rýb, nemá výrazný vplyv na dosiahnuté výsledky.

sójový proteín



Proteíny na báze sóje sú jedným z najpopulárnejších proteínových doplnkov medzi vegánmi, ktorí sa zaoberajú fyzickou aktivitou. Sójová bôba by vzhľadom na najvyššiu biologickú dostupnosť bielkovín zo všetkých rastlinných výrobkov dostupných na trhu mala byť jednou zo základných živín pre ľudí, ktorí sa vyhýbajú mäsovým a živočíšnym výrobkom. Najvyššia úroveň tohto makronutrientu sa nachádza v izolátoch
sójový proteín a odhaduje sa, v závislosti od doplnku, na približne 90 percent. Pri nakupovaní sa oplatí venovať pozornosť takým produktom, ako je Sojavit od spoločnosti Olimp, Izolácia sójových bielkovín od spoločnosti Olimp. a Izolujte bielkoviny sóje z hromadných práškov.

Sójový proteín a fytoestrogény



Nízka cena a vysoký obsah proteínov vás povzbudzujú, aby ste si kúpili izolát sójový proteín, najmä ženy vo vegánskej strave. U mužov stále existuje názor, že je potrebné vyhnúť sa tomuto produktu z dôvodu vysokého obsahu fytoestrogénov, t. J. Organických zlúčenín, ktoré pôsobia v našom tele podobne ako ženské hormóny. U mužov, ktorí používajú sójové výrobky, sa dokonca vyskytli štúdie o znížení hladiny testosterónu. Je potrebné vedieť, že malé množstvo sójových bielkovín, aj keď sa používa denne, nebude mať významný vplyv na hormonálne parametre mužov pri vegánskej strave a pomôže udržať účinnú úroveň regenerácie a svalovej hmoty.

Hrachový proteín



Na rozdiel od populárneho srvátkového proteínu
hrachový proteín neobsahuje všetky aminokyseliny. Tento problém sa však dá ľahko vyriešiť pridaním ryžového proteínu do jedla, čo dokonale dopĺňa aminogram prvého doplnku. Izolát hrachového proteínu je extrémne ľahko stráviteľná a ľahko stráviteľná forma proteínu, ktorý sa navyše nachádza v na rozdiel od sójových bielkovín nepredstavuje riziko genetickej modifikácie semien (GMO). Štúdie opakovane dokázali, že účinky získavania svalovej hmoty u ľudí založených na srvátkovej bielkovine a hrachovej bielkovine sa líšia iba o niekoľko percent v prospech ľudí, ktorí jedia mäsové výrobky. Medzi produktmi tohto typu, ktoré si zaslúžia pozornosť, Izolujú hrachové proteíny od spoločnosti Bulk Powders.

Konopný proteín



Konope je jednou z rastlín, ktoré za posledných pár rokov začali vstupovať na poľský trh s potravinami a doplnkami. V súčasnosti je k dispozícii
živiny obsahujúce koncentrovaný konopný proteín, čo je skvelá správa pre vegetariánov a vegánov. Predmetný doplnok sa vyznačuje nielen vysokou biologickou dostupnosťou pre rastlinné výrobky, ktorá sa takmer rovná sójovým a mäsovým výrobkom, ale obsahuje aj veľké množstvo minerálov. Mimoriadne dôležitým faktom je prítomnosť všetkých dvadsiatich aminokyselín v tomto produkte, čo ho stavia na rovnakú úroveň ako srvátkový proteín a zaisťuje maximálnu účinnosť pri rekonštrukcii a regenerácii svalov. Konopná bielkovina je navyše bohatá na vlákninu, vitamíny, železo, zinok, fosfor a obsahuje správny pomer nenasýtených mastných kyselín omega3 a omega6.

Summary



Súčasný trh s potravinami a doplnkovými výrobkami obsahuje mimoriadne širokú ponuku určenú pre vegetariánov a vegánov. Odmietnutie jesť mäso a živočíšne výrobky nie je problémom ani u fyzicky aktívnych ľudí, ktorých strava si vyžaduje zohľadniť väčší dopyt po bielkovinách. Srvátkové bielkovinové koncentráty a izoláty možno úspešne nahradiť sójovým, hrachovým, ryžovým alebo konopným proteínom s miernou stratou úrovne biologickej dostupnosti a získaných účinkov. Technika získavania bielkovín z vyššie uvedených rastlinných produktov umožňuje všetkým vegánom postarať sa o primeranú hladinu tohto makronutrientu v potrave, pričom nezabúda na potrebu doplniť všetkých dvadsať aminokyselín, aby sa maximalizovali účinky na zdravie a telo.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk