Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Vegetariánska strava a priebežné školenie

Vegetariánska strava a priebežné školenie



Čoraz častejšie sa hovorí o výhodách nejesť mäso alebo jesť v menšom množstve. Uvádzajú sa zdravotné, environmentálne a etické hľadiská. Bez ohľadu na to, aké sú vaše motívy dodržiavať vegetariánsku stravu, musíte vedieť, že to vyžaduje správnu prípravu, najmä pri rôznych športových aktivitách.

Výhody



Je konzumácia živočíšnych výrobkov vrátane mäsa, vajec, mliečnych výrobkov, rýb a medu prospešná pre bežcov na diaľku? Je Mo Farah úspešný, pretože je náchylný na vytrvalostné športy alebo je jeho športový výkon ovplyvňovaný výživou? Znamená to, že veľa vegánskych športovcov je veľkolepo úspešných, ako napríklad atlét Carl Lewis, bežec na dlhé vzdialenosti Scott Jurek a sestra Williamsová, znamená, že vegetariánstvo je najlepšou stravou pre optimálny výkon? Vedecký výskum potvrdil, že vegetariánska strava znižuje počet úmrtí na choroby súvisiace so životným štýlom, ako je cukrovka 2. typu, rakovina a srdcové choroby. Nie je však veľa dôkazov, ktoré by spájali vegetariánsku stravu s nadpriemernými športovými výkonmi.

Proteín



Diskusia o vegetariánskej strave sa scvrkáva na to, či získava správne množstvo bielkovín a či je správne absorbovaná. Proteín je nevyhnutnou súčasťou pri budovaní telesných buniek. Skladá sa z chemických organických zlúčenín - aminokyselín. Z 22 aminokyselín potrebných na syntézu proteínov, ôsmy, ktoré sa nazývajú exogénne, nie sú produkované ľudským telom. Môžete ich získať konzumáciou vajíčok a mlieka, mäso ich neobsahuje dosť. Úplný dopyt súvisiaci so syntézou bielkovín v tele nie je zabezpečený konkrétnou stravou - mäsom alebo rastlinou -, ale vyváženým výberom živín. Stráviteľnosť bielkovín ukazuje, aké percento spotrebovanej potravy sa použilo na trávenie a obnovu svalov. Najvyššiu stráviteľnosť bielkovín zabezpečujú vajcia, mlieko a syr. Posledným miestom na tomto zozname je mäso. Výhody vegetariánskej stravy

Vegetariánstvo zahŕňa poskytnutie uhľohydrátov v tele, ktoré sú potrebné na obnovenie glykogénových rezerv. V závislosti od stupňa prípravy bežca na preteky je množstvo uhľohydrátov v potrave veľmi vysoké v porovnaní s tradičným spôsobom stravovania. Mnoho športovcov tvrdí, že jedia viac sacharidov pri vegetariánskej strave, čo zvyšuje vytrvalosť. Poskytuje vysokú úroveň antioxidantov, ktoré sa nachádzajú takmer výlučne v rastlinných výrobkoch. Umožňuje vám odstrániť prebytočné voľné radikály, ktoré sa tvoria počas intenzívneho cvičenia, čo prispieva k rýchlej regenerácii po tréningu a zvyšuje odolnosť proti infekciám. Má tiež priaznivý vplyv na črevnú mikroflóru a acidobázickú rovnováhu tela. Okrem toho majú rastlinné produkty pozitívny vplyv na detoxikačné procesy v organizme a zlepšujú vstrebávanie živín, vitamínov a minerálov. Táto strava poskytuje priaznivý profil mastných kyselín, zlepšuje fungovanie kardiovaskulárneho, nervového a imunitného systému.

Máte dosť železa?



proteínové doplnky. BCAA alebo aminokyseliny s rozvetveným reťazcom sa nachádzajú v mäse, ale aj v rastlinných potravinách, mliečnych výrobkoch, vajciach, obilninách, mandliach, arašidoch, kešu, šošovici, cíceru a sóji. Mnoho ľudí dopĺňa BCAA, pretože zvyšuje výkon, chráni pred poškodením svalov a zlepšuje syntézu proteínov. Počas intenzívneho tréningu musia aj bežci na mäsovej strave používať vhodné doplnky,

omega kyseliny



Intenzívne cvičenie oslabuje imunitu tela. Infekcie horných dýchacích ciest sú pre bežcov obzvlášť problematické. V tomto prípade je lepšie jesť produkty rastlinného pôvodu. Vegetariánska strava bohatá na ovocie a zeleninu je nevyčerpateľným zdrojom antioxidantov. Orechy, semená, fazuľa, šošovica a celé zrná obsahujú látky zvyšujúce imunitu. Vegetariánstvo tiež poskytuje primeranú rovnováhu omega-6 a omega-3 mastných kyselín na zníženie zápalu spojeného s prechladnutím a zápalom svalov z cvičenia. Omega-3 mastné kyseliny nachádzajúce sa v ľanom, konope, chia, tekvicovom a slnečnicovom semene pomáhajú posilňovať imunitný systém. Znižujú zápal svalov a kĺbov, čo urýchľuje regeneráciu tela po tréningu.


zinok je nevyhnutný pre fungovanie imunitného systému a podobne ako železo je pre telo ťažšie absorbovať ho z rastlinných zdrojov. Dôvodom je skutočnosť, že niektoré potraviny bohaté na zinok, napríklad fazuľa, orechy a semená, obsahujú tiež látku nazývanú fytín, ktorá bráni vstrebávaniu zinku. Konzumácia veľkého množstva rastlinných potravín bohatých na zinok nezabezpečí, že telo absorbuje dostatok tejto živiny. Namáčanie a klíčenie fazule, zŕn a semien znižuje hladinu fytínu. Okrem toho spotreba fermentovaných produktov prispieva k zlepšeniu absorpcie tohto prvku. Preto by nemali vegetariáni uvažovať o tom, že by telu poskytli zinok vo forme doplnku.

vitamín B12



Vitamín B12 je nevyhnutný pre zdravie nervovej sústavy a reguláciu krvi, a preto ovplyvňuje vaše výsledky. Vegetariánom sa odporúča doplniť vitamín B12. Zdrojom vitamínu B12 sú produkty živočíšneho pôvodu. Celkom veľké množstvo tohto vitamínu je syntetizované bakteriálnou flórou zažívacieho traktu. Zdroj vitamínu B12existujú aj potravinové droždie. V rastlinných výrobkoch prakticky chýba. Jedinou výnimkou sú rastliny podrobené procesu kvasenia.

Je dôležité vedieť, že jeden z prvých mužov, ktorý v roku 1912 dokončil maratón trvajúci 2 hodiny a 39 minút v roku 1912, bol vegánom .
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk