Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Veslovací ergometer v silovom tréningu

Veslovací ergometer v silovom tréningu

veslovací technika



Kľúčom k práci s
veslovací ergometer bude zvládnutie techniky veslovania. Za týmto účelom si sadnite na sedadlo a uchopte rukoväť s narovnanými rukami. Potom držte chrbát rovno, ohýbajte kolená a boky čo najbližšie k zotrvačníku. Sedenie nohami posúva sedadlo dozadu. Po dosiahnutí kolien začnite ohýbať ruky tak, aby sa držadlo nachádzalo v blízkosti žalúdka, a potom jemne nakloňte celé telo dozadu, aby ste zvýšili rozsah pohybu. Návrat k zotrvačníku začíname miernym nakláňaním trupu dopredu, natiahnutím paží a ohnutím kolien. Fáza pohybu sedadla dopredu a dozadu by mala byť hladká. Zvládnutie techniky veslovania vám umožní efektívne a bezpečne používať svaly počas cvičenia.

3

1

2

základné chyby



Medzi najčastejšie chyby pri práci na veslárskom ergometri patrí príliš skorá aktivácia paží a chrbta. Ich aktivácia by sa mala vždy uskutočňovať na svaloch nôh, ktoré počas cvičenia robia najviac. Ďalším problémom je udržiavanie zhnitého tela, ktoré sa premení na priťažujúce problémy s držaním tela. Mnoho ľudí sa radia s príliš veľkým odporom zotrvačníka. Najvyššie hodnoty odporu sú určené iba pre krátke sprinty. Zahrievanie a kardio tréning by mali byť vykonávané s odporom 3 až maximálne 8.

Warm-up-element



Každému tréningu silového tréningu by malo predchádzať správne vykonané zahrievanie celého tela. Jedným z jeho prvkov je zvýšenie teploty celého tela, ktoré pripraví nervový systém na prácu, zvýši pohyblivosť kĺbov a účinnosť následných cvičení a chráni pred zraneniami. Veslársky ergometer bude v tomto prípade skvelým riešením vďaka práci väčšiny svalov a plynulému pohybu. Indikátor odporu na strane ručného kolieska by mal byť nastavený na nízke hodnoty tak, aby práca počas približne 5 minút mierne zvýšila pulz a zvýšila rýchlosť dýchania. Displej zabudovaný do ergometra vám umožňuje sledovať trvanie cvičenia alebo ubehnutú vzdialenosť.

Intervalový tréning



Veslovací trenažér sa zdá byť navrhnutý na vykonávanie náročného intervalového tréningu. Základom tohto výcviku je výber vhodného odporu zotrvačníka. Zvážte úroveň postupu vykonávanej osoby a očakávané trvanie odbornej prípravy. Displej namontovaný na úrovni očí cvičiaceho umožňuje sledovať trvanie cvičenia a odpočinku alebo vzdialenosť, ktorú treba prekonať. Intenzita práce sa môže merať vo wattoch alebo napríklad v odhadovanom čase plaveckej vzdialenosti 500 metrov. Príkladný intervalový tréning môže pozostávať z čo najrýchlejšieho plávania 300 metrov s použitím jednominútových prestávok. Trvanie celého tréningu by nemalo presiahnuť 15 minút vrátane zahrievania a ochladzovania. Je potrebné poznamenať, že použitie tejto formy cvičenia na ergometri je určené iba pre vyškolených ľudí.

Aerobic training



Tento typ výcviku je menej intenzívny ako intervaly. Vďaka tomu môže túto formu cvičenia vykonávať ktokoľvek bez ohľadu na úroveň výcviku. Tempo veslovania by malo byť dostatočne jemné, aby vydržalo minimálne 30 minút používania. Počas cvičenia sledujte čísla na displeji, ktoré popisujú vaše aktuálne tempo. Nemalo by sa dovoliť klesať s ubehnutou vzdialenosťou. Postupné zvyšovanie telesnej únavy povedie k zníženiu intenzity práce, ktorej by sa malo prísne zabrániť. Je tiež vhodné získať monitor srdcového rytmu, ktorý vám umožní upraviť tempo veslovania zobrazením aktuálneho srdcového rytmu.

Výhody používania veslovacího ergometra



Ergometer využíva nezvyčajne veľké množstvo svalových skupín, najmä chrbtové svaly, svaly nôh a zadok, ramenné opasky, brucho a ramená. Vďaka komplexnému použitiunie telo, aby fungovalo, rýchlosť metabolizmu je veľmi silne stimulovaná. Výsledkom je spaľovanie tukov efektívnejšie ako pri práci s inými zariadeniami. Pravidelné používanie veslárskeho ergometra vám umožňuje starať sa o zdravie kardiovaskulárneho systému alebo predchádzať chorobám metabolického syndrómu, ako je inzulínová rezistencia a cukrovka typu 2. Okrem toho zlepšuje imunitu tela a celkovú pohodu. Zvládnutie správnej cvičebnej techniky nebude zaťažovať vaše kĺby.

Summary



Veslovací trenažér je teraz súčasťou vybavenia väčšiny fitness klubov, ale nie je tak populárny ako bežecký pás, bicykel alebo crossový tréner. Pravdepodobne z dôvodu potreby zvládnuť základnú techniku veslovania a neschopnosti zvoliť správny odpor zotrvačníka sa väčšine praktizujúcich vyhýba. Malé odhodlanie zvládnuť základy práce na ergometri vám umožní vychutnať si viditeľné účinky na telo a zdravie. Populárny "Veslári" je možné použiť na zahrievanie pred tréningom alebo ako súčasť vášho kardio tréningu. Taktiež bude dobré použiť ho pri tréningu okruhu ako jednu zo staníc. Taktiež stojí za to využiť vstavaný displej, ktorý ponúka možnosť vykonávať rôzne formy výcviku, počnúc intenzívnymi šprintmi a intervalmi a končiac behom maratónu.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk