Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Výcvik prekážok pre začiatočníkov: 10 doplnkov

Výcvik prekážok pre začiatočníkov: 10 doplnkov



Prekážka beží, tzv OCR je čoraz obľúbenejší typ športovej súťaže, v ktorej môžu súťažiť aj amatéri. Tieto udalosti sa od ostatných odlišujú požiadavkou komplexnej prípravy fitnes. Prekážky kladú nároky na športovcov v celej škále fyzickej zdatnosti: existujú terénne prekážky - napríklad behanie, plávanie, plazenie alebo lezenie. Na trase sú tiež steny rôznych výšok a svahov, háje opíc a rebríky. Stručne povedané, všetko, čo príde na myseľ organizátorov. Preto na rozdiel od názvu, bežné bežecké školenie nestačí na bezpečné a efektívne dokončenie trasy . Musíte byť dobre pripravení, ale väčšina z nás dokáže pravidelným tréningom dosiahnuť veľmi dobrú kondíciu. Len málo ľudí je na to nevhodných, ale kľúčom je pravidelnosť.

Aký je tréning?



OCR Tréning v behu vám prinesie mnoho výhod, pretože je univerzálny. Nezameriava sa na "balenie" alebo prácu na jednej zručnosti (napríklad na bicykli), ale zlepšuje celé telo, posilňuje ho tak, aby sa stalo "strojom" na prekonávanie prekážok. Aj keď nemáte v úmysle začať, pravidelné školenie tohto typu vám pomôže prekonať každodenné prekážky . Výrazne zlepší váš stav a zdravie.

Na čom stojí za to pracovať?
  • Celková kondícia : musíte byť schopní aspoň zabehnúť trasu bez toho, aby ste sa dostali z dychu.
  • Silné ruky : ak môžete vytiahnuť nahor, zostanete pri zavesení na bare a môžete sa nad ním posúvať, môžete zvládnuť rebrík alebo lano.
  • Silné telo : brucho, chrbát atď. Bez silného "stredu" nezostaneš visieť ani sa hladko plaziť pod ostnatým drôtom.
  • Silné nohy - budú užitočné pri presúvaní bremien z miesta na miesto.
  • Všeobecná pohyblivosť : je dobré, ak pracujete na pohyblivosti, flexibilite, naťahovaní a učení sa na vykonávanie zložitých pohybov. Plazenie alebo vyvažovací lúč pre vás nebudú strašidelné.

10 užitočných doplnkov



Na to v podstate nepotrebujete žiadny hardvér, ale ak chcete, máte niekoľko doplnkov. Nasledujúce môžete úspešne použiť počas tréningu v mnohých ďalších disciplínach.

1. Gymnastické krúžky. Jednoduchý nástroj, ktorý môžete dokonca zavesiť na strom pod domom. Začnite tým, že sa naučíte pull-up, postupom času prejdete na zložitejšie cvičenia. Pretože kolesá sú nestabilné, veľmi posilníte celé svoje telo, nielen ruky. DÔLEŽITÉ: Venujte veľkú pozornosť svojej cvičebnej technike.

2. tyč. Používa sa na učenie sa pull-upov. A ak si vyberiete jeho dlhšiu verziu s ďalšími úchopmi, precvičíte aj vyťahovanie v rôznych pozíciách rúk alebo pohyb do strán v závesnej polohe.

3. lano. Niekoľko verzií lán je skvelá fitness hračka. V prvom rade sa môžu vyšplhať (veľmi dobré cvičenie, aj keď ťažké). Môžete tiež kráčať po lane natiahnutom medzi stromami a trénovať svoju rovnováhu.

4. TRX. Tento remienok s úchopmi vám umožňuje vykonávať bežné silové cvičenia, ako aj vyváženie alebo zavesenie.

5. Švajčiarska lopta. Urobíte na to úplné posilňovacie školenie. Je vhodný na cvičenie brušných a zadných svalov.

6. činky. Je to univerzálny nástroj. Veľmi dôležité je tiež posilnenie jednotlivých svalových skupín. Jednotlivé činely môžete použiť aj na mnoho neobvyklých cvičení, napríklad na vážené sprinty.

7. kettlebell. Guľové závažia nie sú iba obyčajné závažia, ale umožňujú aj veľmi dynamické pohyby so zaťažením.

8. Bežecká obuv pre chodcov. Ak začínate, vyberte o niečo lacnejšie jednoduché modely za približne 200 PLN.

9. Koordinačný rebrík. Pomôže to zvýšiť rýchlosť a presnosť pohybu. Napríklad jazda po rebríku na ihrisku zlepší koordináciu.

10. Bulharská taška. Vrecká naplnené pieskom sú jedným z najviac podceňovaných výcvikových nástrojov (ako jedna z prekážok sa môže objaviť vrecko s pieskom). Mali by ste sa ho naučiť správne nosiť na svojich pleciach, bežať, drepať, sedieť s ním.

Je potrebné si uvedomiť, že hoci je to pravda, väčšina ľudí s priemernou zdatnosťou môže začať v takom závode a baviť sa, ale nie všetko je pre každého. Stojí za to zvoliť si úroveň náročnosti svojich schopností, zoznámiť sa podrobne s trasou a prekážkami, naučiť sa ich bezpečne prekonať . Ide o to zažiť športovú radosť a neubližovať sa.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk