Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Čo jesť na veľké vzdialenosti?
03.08.2020

Čo jesť na veľké vzdialenosti?



Dlhé jazdy sa uskutočňujú na extrémne dlhé vzdialenosti - 100 km alebo viac. V porovnaní s nimi je maratón takmer sprintu. Kvôli svojej špecifickosti sú veľkou výzvou pre telo bežca. Preto je dôležité, čo sa počas cvičenia podporujeme.

Prečo jesť?



Najdôležitejším problémom z dlhodobého hľadiska je poskytnúť telu primeranú dávku energie, ktorú poskytujeme v potrave. Toto je základ tréningu, pretože je potrebné prestavať zásoby glykogénu vo svaloch a pečeni. Dostatočná výživa potláča katabolické procesy, chráni pred únavou, podporuje rýchlu a účinnú regeneráciu a zabraňuje hladovým útokom po tréningu .

Training Snack vám pomôže pokračovať v úsilí a udržať si jeho intenzitu. Takzvaný zníženie výkonu, ak samozrejme poskytujeme jedlo v správnej forme av správnom čase.

Je mimoriadne dôležité doplniť príjem tekutín, aby ste zostali hydratovaní a udržiavali rovnováhu kyselina-báza. Zabráni sa tým acidóze alebo metabolickej alkalóze.

Čo jesť?



Najskôr si uvedomte, že desiata by mala byť ľahko stráviteľná a nemala by zaťažovať tráviaci systém. Čím dlhšie však bude trvať, tým viac potrebujeme jedlo, ktoré je podobné klasickému jedlu. Najlepšie je začať s tekutými alebo polotekutými doplnkami, prípravkami a prejsť na dôležitejšie jedlá . Nasledujúci rád občerstvenia bude pre bežcov na dlhé vzdialenosti najvýhodnejší: energetické gély a nápoje, banány, sušené ovocie, čokoláda, orechy, omelety s vysokým obsahom bielkovín alebo iné vysoko energetické jedlá, ktoré si môžeme pripraviť doma.

gély a energetické nápoje



Dajú sa ľahko uložiť do šortiek alebo vreciek na tričko. Sú odolné voči poveternostným podmienkam. Rýchlo a ľahko doplňujú energetické nedostatky. Sú ľahko stráviteľné a absorbujú sa priamo do krvného obehu. Často sú obohatené o vitamíny,
elektrolyty a kofeín. Niektoré gély by sa kvôli svojej konzistencii mali umývať vodou. olej mct, Nezabudnite, že energetický gél je absorbovaný približne 40 minút, preto by ste nemali s jeho čakaním príliš dlho čakať. spotreba . Nepreháňajte to a nejedzte napríklad každých 15 - 20 minút. Ak má niekto citlivý žalúdok, môže spôsobiť koliku, pocit ťažkosti a trávenie. Pre mnohých bežcov je dobré konzumovať gél krátko pred tréningom. Neodporúča sa však spoliehať sa iba na tento zdroj energie, najmä počas dlhých hodín cvičenia.

živiny sa vyrábajú napr. na báze medu a agávového sirupu. Poskytujú energiu vo forme ľahko stráviteľných cukrov. Pomáhajú pri správnej hydratácii tela počas cvičenia. Často sa stávajú náhradou, alternatívou energetických gélov, rovnako ako ovocné želé. Energetické nápoje i

Banány



Sú ľahko stráviteľné, majú jemnú, neutrálnu chuť. Dôležité je, že v časoch ťažkej únavy nespôsobujú žalúdočné problémy. Sú veľmi dobrým zdrojom vitamínov draslíka a B, glukózy, fruktózy, sacharózy a škrobu. Čím tmavšie sú jednoduchšie cukry, ktoré obsahujú . Majte na pamäti, že telo môže absorbovať 50 - 80 g uhľohydrátov za hodinu, takže zvýšenie vášho príjmu nezlepší váš výkon, ale zaťaží vaše telo.

Sušené ovocie



Termíny, slivky, marhule, hrozienka, figy a bobule goi obsahujú veľa vlákniny, ktorá podporuje črevnú peristaltiku. Môžu tiež spôsobiť potrebu používať ... WC počas tréningu alebo súťaže. Prebytok môže viesť k nadúvaniu a niekedy aj k hnačke (najmä počas namáhavého cvičenia). Obsahujú minerály, vrátane meď, horčík, železo, draslík, ako aj vitamíny a antioxidanty. V dôsledku obsahu pektínu je rýchlosť absorpcie cukru pomalšia. Po spotrebovaní energetických gélov môžeme cítiť náhly výbuch energie. Sušené ovocie nespôsobuje inzulínové hroty, cukor sa uvoľňuje postupne, takže fungujú harmonickejšie .

Čokoláda



Hejpri skladovaní za predpokladu, že nie je teplo. Dopĺňa energiu rýchlo, najlepšie je horké s vysokým obsahom kakaa (bohatý zdroj horčíka, draslíka, sodíka, vápnika a vitamínov: A, B1, B2, B3, E a PP). Pomáha znižovať opuchy . Stimuluje produkciu endorfínov, serotonínu a fenyletylamínu - látok, ktoré zlepšujú náladu a zmierňujú bolesť počas a po cvičení.

Domáce výrobky



Na školenia alebo súťaže môžeme vziať rôzne druhy "mocných gúľ", domáce bary, omelety na báze ovsených vločiek, konope alebo amarantovej múky, sušené alebo čerstvé ovocie, semená, orechy. Všetko záleží na našej kreativite a preferenciách. Siahame po nich, keď máme dosť jedlých gélov a máme pocit, že nastal čas na výraznejšiu podporu.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

Všetky objednávky spravujeme z centrálneho E-shopu www.kamenik.sk  E.mail.: info@kamenik.sk

© 2021 Všetky práva vyhradené WWW.KAMENIK.SK
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk