Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Populárne školiace metódy

Populárne školiace metódy

Základné informácie o tréningových metódach



Silový a kulturistický tréning ponúka veľa cvičení zameraných na jednu svalovú skupinu alebo na tie, ktoré sa týkajú celého tela. Každá z nich môže byť vykonaná mnohými spôsobmi pri zachovaní správnej techniky. Predĺžením sústrednej alebo excentrickej fázy zmeníte množstvo času, počas ktorého sval pracuje. Skrátenie alebo predĺženie doby odpočinku ovplyvňuje hromadenie kyseliny mliečnej vo svaloch a zvyšuje metabolický stres. Tieto a mnohé ďalšie premenné tvoria metódy odbornej prípravy.

Výhody použitia tréningových metód



Hlavnou výhodou použitia rôznych tréningových metód je získanie rôznych stimulov pre rast svalov. Je potrebné si uvedomiť, že spôsob cvičenia by sa nemal meniť častejšie ako každých 5-6 týždňov, pretože by ste mali dať svalom čas na prispôsobenie sa. Iba niektoré z týchto metód budú pre telo také zaťažujúce, že vás donútia k dlhšiemu odpočinku, napríklad k metóde núteného opakovania. Ďalšou výhodou je skrátenie času prípravy napríklad v prípade metódy superset alebo kombinovaných sérií. Veľkým prínosom bude aj minimalizácia monotónnosti a motivácie k odbornej príprave.

Metóda progresívneho preťaženia



Hlavným stimulom pre telo na rozvoj sily a svalovej hmoty je systematické zvyšovanie tréningového zaťaženia. Telo je nútené rozširovať svaly tak, aby boli schopné niesť viac a viac záťaže. Metóda progresívneho preťaženia predpokladá zvýšenie zaťaženia zo školenia na školenie, z týždňa na týždeň alebo v určitých intervaloch. Nevyhnutnou podmienkou progresie hmotnosti je použitie vhodnej techniky. Táto metóda si vyžaduje tréningový plán. Mali by ju používať začiatočníci a pokročilí ľudia. Tu je jedným z najlepších zariadení, ktoré možno použiť, základné činky - či je to jednoduché pre veľké cvičenia alebo kratšie / zlomené pre tréning menších svalových skupín.

drop set



Ďalšia metóda, ktorú používajú pokročilí ľudia na prekonanie stagnácie vzdelávania. Spočíva v znížení použitého zaťaženia počas jednej série. Odporúča sa vykonať maximálny počet technicky správnych opakovaní s danou hmotnosťou, potom ich znížiť o niekoľko až niekoľko desiatok percent a následné opakovania až do zlyhania svalov. Táto metóda by sa mala používať v poslednej sérii daného cvičenia, pretože spôsobuje extrémne vyčerpanie svalov. Použitie súprav kvapiek s cvičeniami zahŕňajúcimi celé telo bude zaťažovať nervový systém.

Rozšírená-excentrická fáza



Metóda, v ktorej sa excentrická fáza pohybu spomalí, bude použiteľná pre začiatočníkov aj pokročilých. Skúsení jedinci poskytnú svalstvu nový stimul vo forme zvýšenia času pod napätím, čo je jeden z hlavných faktorov ovplyvňujúcich rast svalov. Umožní vám tiež aplikovať menšie zaťaženie, ktoré príliš nezaťaží kĺby. Pre začiatočníkov spomalenie cvičenia pomôže udržať správnu cvičebnú techniku a kontrolu tela. Bude to tiež faktor, ktorý pozitívne ovplyvní svalové pocity. Príkladom cvičenia je push-up, v ktorom je výstupná fáza predĺžená na 3-5 sekúnd.

Metóda vynúteného opakovania



Metódu vynúteného opakovania by mali používať iba pokročilí ľudia kvôli veľmi vysokému zaťaženiu nervového systému a zvýšenému riziku zranenia. Vyžaduje sa pomoc školiaceho partnera, ktorý po vykonaní maximálneho počtu opakovaní pomôže vykonať niekoľko ďalších pohybov. Účelom tejto metódy je prerušiť stagnáciu tréningu a zvýšiť poškodenie svalov, čo sa potom premieta do väčšej hypertrofie. Žiaľ, túto metódu zneužívajú začiatočníci, ktorých telo nepotrebuje také veľké stimuly na rozvoj svalovej hmoty. Pri použití núteného opakovania by ste sa mali postarať o dostatočné množstvo spánku a nadbytok kalórií, aby ste maximalizovali schopnosť regenerácie tela.

Výcvikové metódy používa každý, kto cvičí v telocvični, ale vo väčšine prípadov sa používajú nevedome. Nedostatočná kontrola použitých techník bude mať negatívny vplyv na získané výsledky. Povedomie vám umožňuje zvoliť si vhodnú metódu podľa vašej úrovne pokroku a cieľov odbornej prípravy. Pozitívne ovplyvňuje regeneračné schopnosti, zvyšuje silu a svalovú hmotu, čo sa premieta do motivácie k cvičeniu a pohode. Používanie vhodných metód odbornej prípravy spolu s vedomím ich výhod a dôsledkov zabráni zraneniam, stagnácii a maximalizuje účinky.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk