Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Prerušovaný pôst - jesť v určitých časoch. Stojí to za vyskúšanie?

Prerušovaný pôst - jesť v určitých časoch. Stojí to za vyskúšanie?

Čo je IF?



Intermitentný pôst, často skrátený na IF, je výživový systém, ktorý sa spolieha na zavedenie pravidelného pôstu. Sú časy, kedy je možné konzumovať jedlo, a časy, keď je povolená iba voda. Raňajky sa najčastejšie odmietajú, aby sa okno stravovania začalo čo najskôr. V počiatočných fázach zavádzania tohto systému môžete začať s dvanásťhodinovým pôstom, ktorý sa časom predlžuje. Nakoniec, pôst by mal trvať 16 až 20 hodín. Časové rámce na konzumáciu jedál nie sú dôležité, ale pre pohodlie sa najčastejšie nastavujú na popoludňajšie hodiny (napr. Od 16:00 do 20:00).

Počet a výhrevnosť jedál



Pri zavádzaní prerušovaného pôstu venujte pozornosť celkovej kalorickej ponuke jedál. Často sa skracuje doba konzumácie jedla, znižuje sa počet jedál spotrebovaných počas konzumácie jedla. Potom by ste mali dbať na zvýšenie množstva kalórií v každom jedle. Vďaka tomu sa zníži pocit hladu. Väčšie porcie jedla budú mať pozitívny vplyv na pocit plnosti a znížia chuť po jedle počas pôstu. Navyše, stravovanie menšieho množstva jedál sa ľahšie plánuje a umožňuje vám ušetriť čas šetrený na iné činnosti.

Účinky na endokrinný systém



Prerušovaný pôst má pozitívny vplyv na udržanie alebo obnovenie hormonálnej rovnováhy. Pravidelným pôstom sa zvyšuje hladina rastového hormónu. Má mimoriadne priaznivý vplyv na proces regenerácie tela, budovanie svalov a spaľovanie tukov. Inzulín navyše zostáva neaktívny počas kontrolovaného pôstu. Nedostatok stimulov vo forme neustále konzumovaného jedla inhibuje sekréciu tohto hormónu, ktorý je okrem iného zodpovedný za ukladanie tukového tkaniva. Okrem toho sa udržiava rovnováha medzi ghrelínom a leptínom. Jedná sa o hormóny zodpovedné za pocit plnosti a neprítomnosť hladových bolestí.

Dopad na zdravie



Každý organizmus má schopnosť regenerácie a čistenia sa. Často sú však neúčinné. Je to preto, že sa telo zameriava na tráviace procesy. Trávenie spracovaných potravín je veľkou záťažou a upozorňuje mnoho systémov v ľudskom tele. Ak je zavedený pôst trvajúci niekoľko hodín, je povolená bunková rekonštrukcia. Má priamy vplyv na oneskorenie procesov starnutia tela. Okrem toho sa uskutočnili štúdie na skupinách, ktoré konzumujú rovnaké množstvo kalórií, ale s rôznymi výživovými systémami. V skupine IF došlo k zníženiu glukózy nalačno, zníženiu triglyceridov a zlepšeniu lipidového profilu.

IF a redukcia tukov



Zavedenie prerušovaného pôstu je dobrá voľba, keď je vaším cieľom znižovať telesný tuk. Počas kontrolovaného hladovania sa procesy stimulácie inzulínu zastavia. Je zodpovedný za prepravu cukrov z krvi do tkanív, kde sa používajú na výrobu energie. Ak telo nepotrebuje energiu a hladina cukru v krvi sa neustále zvyšuje v dôsledku neustáleho prísunu potravy, inzulín ukladá glukózu do tukového tkaniva. Opakované opakovanie tohto procesu môže viesť k inzulínovej rezistencii, cukrovke typu II a ateroskleróze. V prípade diéty IF sa inzulín vylučuje iba počas určitých hodín dňa. Vďaka tomu sa znižuje riziko ukladania tukov alebo tvorby chorôb metabolického syndrómu.

IF a budovanie svalov



Z hľadiska budovania svalov nebude IF tým najlepším riešením. Kľúčovým problémom je hladina leucínu. Aby sa maximalizoval účinok syntézy svalových proteínov, je potrebné pravidelne dodávať správne množstvo aminokyselín, najmä leucínu. Ideálnym riešením je odobrať najmenej 3 gramy leucínu (napríklad vo forme vhodného množstva mäsa) približne každé 3 hodiny. Pôst potravín zabraňuje takémuto vzoru, ktorý bude pre mnohých veľký problém. Na druhej strane, IF v kontexte budovania svalovej hmoty bude dobre fungovať u ľudí s inzulínovou rezistenciou.

Nevýhody prerušovaného pôstu



Model kŕmenia IF nebude vhodný pre všetkých. U ľudí s reaktívnou hypoglykémiou sa môžu vyskytnúť náhle poklesy cukru v krviRWI. Pre ostatných môže prerušované hladovanie, najmä v skorých štádiách, spôsobiť závraty, bolesti hlavy, zníženie koncentrácie a zhoršenie pohody. IF spôsobuje zvýšenie hladiny kortizolu v krvi, takže ľudia, ktorí trpia dysregulovanými nadobličkami alebo z iných dôvodov zostávajú vysoké hladiny kortizolu, by mali byť opatrní. Tehotenstvo a dojčenie sú tiež jednou z kontraindikácií pri používaní tejto diéty.

Intermitentný pôst bude účinný pre ľudí s nadváhou, ktorí nemajú čas jesť pravidelne, trpia chorobami metabolického syndrómu alebo chcú obnoviť rovnováhu endokrinného systému. Uvoľnením tráviaceho systému sa obnoví účinná regenerácia a omladenie tela.

Pri implementácii tohto výživového systému je veľmi dôležité kontrolovať množstvo spotrebovaných kalórií a udržiavať telo hydratované. Avšak vzhľadom na to, že používanie tejto diéty má významné kontraindikácie, mali by ste zaviesť pomalé zmeny. Dosiahnutie dvadsaťhodinového výživového pôstu môže trvať mesiace. Trpezlivosť, pretrvávajúce ťažkosti a starostlivé pozorovanie organizmu sú veľmi dôležité.

Samozrejme otázku doplnkov nemožno ignorovať. Vzhľadom na to, že v koncepcii IF máme menej jedál ako bežní ľudia, existuje riziko, že niektoré výživné látky sa nebudú môcť dodávať nedostatočne. Preto by ste mali pamätať na dennú spotrebu primeraného množstva zeleniny a ovocia, ak je to ťažké, použite
vitamínové prípravky. Okrem toho nezabudnite konzumovať príslušné množstvo oleja z tresčej pečene alebo Omega 3, v našej klimatickej zóne tak dôležité vitamíny D3 a K2 a vhodné probiotiká, čo bude mať priaznivý vplyv nielen na tráviaci systém, ale aj na celé naše telo.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk