Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
03.08.2020
Čo bude užitočné pre amatérsky futbalový tím?
70., 80. a 90. roky sú časom futbalových tímov na záhrade. Moji priatelia organizovali a hrali skutočné zápasy na počesť. Boj bol tvrdý a tenisky snív... čítať celé
Batoh pre rybárov
03.08.2020
Batoh pre rybárov
Ponuka rybárskych batohov na Allegro je široká. Existujú lacné verzie (pre začiatočníkov), ktoré sa dajú použiť aj ako mestské batohy. Existujú tiež š... čítať celé
Cvičenie na tvarované boky
03.08.2020
Cvičenie na tvarované boky
Existuje len málo takýchto šťastných ľudí, ktorí nestrávili jednu noc spaním pod viečkami. Samozrejme, môžete to vidieť predovšetkým na bruchu, ale so... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Súhrn vedomostí o kreatíne

Súhrn vedomostí o kreatíne



Kreatín je molekula nevyhnutná pre život, ktorá sa prirodzene vytvára v ľudskom tele. Jeho hlavnou úlohou je ukladať zvyšky kyseliny fosforečnej a dodávať ich do adenozín difosfátu (ADP) počas prvých niekoľkých až niekoľkých sekúnd intenzívnej svalovej práce. Počas tohto obdobia je tento proces jediným zdrojom energie. Najvyššia koncentrácia kreatínu je zaznamenaná vo svaloch.

Vyrába sa hlavne v pečeni, obličkách a pankrease z dvoch aminokyselín: glycínu a arginínu. Ďalej dodávame konzumáciu mäsa a rýb. Výskum kreatínu sa začal v dvadsiatych rokoch minulého storočia, ale trh s doplnkami sa dostal na trh až o sedemdesiat rokov neskôr, keď bola optimalizovaná výroba jeho syntetickej formy.

Účel použitia



kreatín sa považuje za jedno z najúčinnejších právnych opatrení na rozvoj svalov a používa sa predovšetkým v silových a kulturistických športoch. Zvýšenie koncentrácie vo svalových bunkách vďaka suplementácii vedie k zvýšeniu svalovej hmoty, sily a vytrvalosti. Kreatín umožňuje efektívnejšie budovanie a ukladanie svalového glykogénu a vedie k väčšej produkcii anabolického hormónu IGF-1.

Toto všetko je primárne spôsobené zadržiavaním vody vo svalových bunkách, ktoré je spôsobené doplnením. Zvyšuje činnosť mnohých hormónov a enzýmov, čím umožňuje tvorbu nových proteínových reťazcov.


Teraz pár slov o škodlivosti kreatínu. Stručne povedané, neexistuje u zdravých ľudí. Niektorí ľudia sa obávajú, že kreatín zaťažuje obličky, ktoré odstraňujú jeho prebytok vo forme kreatinínu, ale ich pracovné zaťaženie sa zvyšuje iba o zanedbateľnú časť. Je pravda, že výsledky testov moču, ktoré sa získali pri použití tohto doplnku, sa zdajú byť kvalifikovanými ako ľudia so zdravotnými problémami, ale telo musí nejakým spôsobom odstrániť prebytok kreatínu. V situácii, keď sú svaly nasýtené a sú v stave. chceme to udržať celé týždne, mesiace alebo roky, telo odstraňuje kreatinín spolu s močom, ale tento proces mu to absolútne nepoškodí.

monohydrát vždy na prvom mieste



Základná forma kreatínu je vo forme
hydrochlorid, glukonátu, alfa-ketoglutarátu, fosfátu. , dusičnan, etylester a mnoho ďalších foriem. kreatín malát, citrát alebo orotát, monohydrát, čo znamená, že každá molekula aktívnej látky je viazaná na jednu molekulu vody. V súčasnosti si môžeme vybrať z úžasného množstva ďalších odrôd, v ktorých bola molekula kreatínu kombinovaná s rôznymi molekulami. V čistých prípravkoch alebo komplexných doplnkoch nájdeme

Výrobcovia súťažia s ubezpečením, že tieto pokročilejšie typy prinášajú množstvo výhod. Určite dosiahneme lepšiu rozpustnosť vo vode, ktorá sa premení na trochu účinnejšiu absorpciu v zažívacom systéme a necíti sa v trepačke žiadny piesok, hoci tento faktor bol vyriešený opatrným mletím kreatínu. Výhody v skutočnosti končia, pretože väčšina z týchto foriem v tráviacom systéme sa napriek tomu zmení na monohydrát, takže sú jednoducho menej ekonomické.

v cykloch alebo neustále?



Odporúčalo sa cyklické použitie kreatínu. Začalo sa s fázou zavádzania týždenne 10 - 20 g za deň, potom nasledovala niekoľko týždňová údržba, pri ktorej sa dávky pohybovali medzi 5 - 10 g za deň. Po takomto cykle ste si museli urobiť prestávku v rovnakej dĺžke a všetko zopakovať. Najlepšie je rozdeliť dennú dávku doplnku na 2 alebo 3 dávky. V súčasnosti, aj pri cyklickom použití kreatínu, sa neodporúča nakladanie, ale od začiatku sa používajú konštantné dávky. Pravdepodobne o niečo vyššia v tréningových dňoch a nižšia v iných ako tréningových dňoch.

doplnky pred tréningom už obsahuje kreatín, a ak je to inak, môžete do šejkra vždy pridať pol lyžičky čistej formy. Stále viac a viac ľudí, najmä tých pokročilých, však súhlasí. - nepretržité doplňovanie, keď sa 2-3 roky kreatínu používajú nepretržite po mnoho rokov alebo3–5 g iba pred tréningom. Toto je absolútne bezpečný doplnok a tento prístup je najlepší pre ľudí s dlhoročnými skúsenosťami. Čas na následné cvičenie je ideálny čas na absolvovanie časti tohto doplnku. Veľa

Kreatín je doplnok, ktorý efektívne funguje na 80 percent. populácie. O 20 percent. U ľudí je hladina fosfokreatínu v bunkách taká vysoká, že prívod aj veľkého množstva tohto doplnku zvonka nepovedie k zvýšeniu koncentrácie svalových vlákien. Pri konzumácii sa doplnok samozrejme vstrebáva v čreve, ale bude sa úplne vylučovať obličkami. Malo by sa pamätať na to, že hlavným zdrojom kreatínu v našej strave je mäso a kulturistická strava často obsahuje kilogram kreatínu denne. Preto sú vegetariáni najcitlivejší na kreatín.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk